2011 m. Lietuvos vaizdo ir garso technikos, buities prekių bei informacinių technologijų rinkose parduodamų prekių kiekis augo 10 proc., o pajamos – 13 proc., rodo „GfK Retail and Technology Baltic“ atliktas tyrimas.
„Dar 2011 m. pradžioje prognozavome, kad Lietuvos technologijų rinkos, be mobiliųjų ir išmaniųjų telefonų, palyginti su 2010 m., bendrai turėtų augti 15 proc. parduodamų daiktų kiekiu ir 20 proc. gautomis pajamomis, – tyrimo rezultatus komentavo „GfK Retail and Technology Baltic“ atstovybės Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas. – Šios prognozės pasiteisino tik pirmąjį praeitų metų pusmetį, antrąjį pusmetį pardavimai augo ne taip sparčiai ir bendras metų rezultatas buvo mažesnis nei prognozuota.“
Pasak jo, vaizdo ir garso technikos rinka augo 16,5 proc., buities prekių rinka – 0,2 proc., o informacinių technologijų – 10,5 proc. Tuo metu pardavimai mobiliųjų įrenginių rinkoje krito 9 proc.
Sparčiausiai 2011 m. augo vaizdo ir garso technikos rinka. Palyginti su 2010 m., televizorių pardavimai kilo net 42,5 proc., priedėlių – 16,6 proc.
„Lietuvoje vykusio Europos krepšinio čempionato, kaip ir 2010 m. Pasaulio krepšinio čempionato metu, naujosios kartos televizorių pardavimai smarkiai išaugo. Pirmąjį metų pusmetį jų buvo parduota 52 proc. daugiau, –teigė E. Grybovas. – Nors Lietuvos krepšinio rinktinei anksti iškritus iš varžybų televizorių pardavimai sumažėjo, tačiau 35 proc. augimas išliko ir antrąjį pusmetį.“
E. Grybovo teigimu, šiais metais spartus televizijos rinkos augimas išliks dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, dėl analoginės antžeminės televizijos išjungimo, taip pat dėl to, kad naujos kartos televizoriai dar yra mažai paplitę Lietuvos provincijos namų ūkiuose. „Pernai iš viso parduota 70 tūkst. televizijos priedėlių, prijungiamų prie senos kartos televizorių. Tai rodo, kad dar gana daug Lietuvos namų ūkių naudoja paprastus ekraninius (CRT) televizorius, –atkreipė dėmesį E. Grybovas. – Be to, 2012 m. pasaulyje vyks du dideli sporto renginiai – Europos futbolo čempionatas bei Londono Olimpiada, kurių metu taip pat prognozuojame spartesnį pardavimų augimą.“
„GfK Retail and Technology Baltic“ duomenimis, per metus televizorių kaina krito 6 proc., populiariausią – 32 colių įstrižainės televizorių pernai buvo galima įsigyti vidutiniškai už 850 Lt, 2010 m. toks televizorius kainavo apie 1150 Lt.
Smulkių elektronikos prekių – DVD vaizdo grotuvų, filmavimo kamerų, nešiojamų muzikos grotuvų, namų kino sistemų – pardavimai 2011 m. ir toliau krito, labiausiai – filmavimo kamerų ir DVD vaizdo grotuvų grupėse – atitinkamai, 25 proc. ir 22 proc. Tuo metu skaitmeninių fotoaparatų pardavimai augo 17 proc., navigacinių sistemų – 12 proc.
2011 m. stambių buities prekių rinkoje antrus metus iš eilės stebimas sąstingis. Bendras rinkų augimas tesiekė 0,2 proc. „Didžiausio pakilimo buvo tikimasi šaldytuvų rinkoje, tačiau pardavimai lūkesčių nepateisino, praeitą vasarą šaldymo įrangos pardavimai krito net 20 proc. palyginti su 2010 m.“, – sakė E. Grybovas. Bendrai šaldytuvų pardavimai 2011 m. krito 5 proc. Teigiamą metų buities prekių rinkos rezultatą išlaikė 7 proc. augę viryklių bei orkaičių pardavimai, 1,6 proc. – indaplovių, 1,4 proc. – integruojamos virtuvinės technikos ir 1,2 proc. – skalbimo mašinų.
„Smulkios buities technikos rinkoje nustebino vis dar smarkiai augantis kavos aparatų poreikis“, – pastebėjo E. Grybovas. – 2011 m. parduotų kavos aparatų kiekis augo 58 proc., o pajamos – 54 proc.“.
10,5 proc. augimą bendroje Lietuvos informacinių technologijų rinkoje lėmė 20 proc. išaugę nešiojamų kompiuterių pardavimai. Tuo metu kitų rinkos prekių grupių pardavimai kreditoriai – 16 proc., spausdinimo aparatai – 12 proc., multifunkciniai spausdinimo įrenginiai – 8 proc.
„Monitorių pardavimams tiesioginę įtaką daro pirkėjų pasirinkimas vietoj stacionaraus įsigyti nešiojamą kompiuterį – pernai nešiojami kompiuteriai atpigo vidutiniškai 9 proc.“, – pastebėjo E. Grybovas. Jo teigimu, ši tendencija Lietuvoje turėtų išlikti ir 2012 m.