• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusiais metais Lietuvos reklamos mastas, palyginti su 2012 m. duomenimis, paaugo 3,8 proc. 2013 m. daugėjo reklamos kine, radijuje, internete ir televizijoje. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas reklamos rinkos tyrimas.

Praėjusiais metais Lietuvos reklamos mastas, palyginti su 2012 m. duomenimis, paaugo 3,8 proc. 2013 m. daugėjo reklamos kine, radijuje, internete ir televizijoje. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas reklamos rinkos tyrimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pernai labiausiai reklamos mastas augo kalėdiniu laikotarpiu – nuo spalio iki gruodžio pradžios. Šiais mėnesiais reklamai buvo skiriama po 11–12 proc. metinio gross biudžeto. Mažiausiai lėšų reklamai buvo skiriama sausio, liepos ir rugpjūčio mėnesiais – po 5-6 proc. biudžeto. Vertinant reklamos pokytį medijų grupėse, matyti, kad reklamos apimtys labiausiai augo kino teatruose ir radijuje. Tačiau beveik trečdaliu krito reklamos kiekis ant degalinių degalų pylimosi pistoletų“, – sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

REKLAMA

Labiausiai 2013 m. augo reklamos apimtys kino teatruose, iki 44,9 proc. Iš viso per šį laikotarpį buvo parodyta 305 tūkst. reklaminių klipų.

Dar vienas didžiausiu augimu išsiskiriantis reklamos kanalas – radijas, kuris šoktelėjo 35,2 proc. Tam įtakos turėjo išaugęs radijo reklamos žaidimų kiekis bei metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per 2013 metus radijo reklamos laikas išaugo 21,8 proc. Radijo stotys per 2013 metų sausį-gruodį transliavo 6 mln. 997 tūkst. sekundžių reklamos.

REKLAMA
REKLAMA

Trečias pagal reklamos kiekį augęs kanalas – internetas. Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ per dvylika 2013-ųjų metų mėnesių užfiksavo 10,4 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-gruodį. Evaliant™ sistema pernai metais užfiksavo 4 mln. 347 tūkst. reklamos vienetų.

Reklamos televizijoje apimtys išliko beveik nepakitusios. Statistiškai TV reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2012 metų rezultatus, paaugo 4,2 proc., tačiau augimui įtakos turėjo TV kanalų RTR Planeta ir REN TV, kurie pradėti matuoti nuo 2013 metų kovo ir rugsėjo mėnesio, apimtys. Be šių kanalų duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,5 proc. Per 2013 metus televizijoje buvo ištransliuoti 1 mln. 418 tūkst. reklaminių klipų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2012 ir 2013 metų duomenis, sumažėjo 9,8 proc. Atitinkamai 12,4 ir 4,7 proc. mažėjo reklamos plotai laikraščiuose ir žurnaluose. Iš viso laikraščiuose per praėjusius metus buvo išspausdinta 12 mln. 743 tūkst., žurnaluose – 6 mln. 773 tūkst. kv.cm reklamos.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, sumažėjo 16,3 proc. Šio rodiklio kritimui įtakos turėjo nuo 2013 metų pradžios nebeteikiami lauko reklamos agentūros „Audora“ reklamos apimčių duomenys. Šios agentūros reklamos plotas praėjusiais metais sudarė 18 proc. viso lauko reklamos ploto. Be „Audora“ duomenų, lauko reklamos plotas ūgtelėjo 0,1 proc.

 Lauko vaizdo ekranuose per 2013 metus buvo transliuota 3 mln. 726 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2012 metais, lauko vaizdo reklamos mastas sekundėmis krito 9,7 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant praėjusių ir 2012 metų duomenis, sumažėjo 16,6 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų