LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ tokius planus verslui pristatė šią savaitę, BNS teigė Klaipėdos uosto įmonės „Vakarų krova“ vadovas Gediminas Rimkus.
„Jie („LTG Cargo“ – BNS) nori nuo Naujųjų metų padidinti tarifus būtent konteineriams, kurie ateina tranzitu būtent iš trečiųjų šalių“, – BNS sakė G. Rimkus.
Šiuo metu tranzitinio konteinerio pervežimas geležinkeliu Lietuvoje kainuoja 323 eurus. Jeigu įsigalios naujas tarifas, jis sieks 476 eurus.
Anot G. Rimkaus, verslui neaišku, kodėl tarifas taip smarkiai didinamas.
„LTG Cargo“ tikina, kad nauji tarifai siūlomi įvertinus pokyčius rinkoje, sąnaudas, infliaciją ir kitus rodiklius.
„LTG Cargo“ nuolat stebi verslo aplinką ir tarifų pokyčius planuoja atsižvelgdama į situaciją rinkoje. Krovinių vežimo tarifų peržiūra įprastai pradedama rugsėjį, jos metu vertinami tokie aspektai, kaip energetinių resursų kainos, darbo užmokesčio augimas, infliacija, infrastruktūros valdytojo tarifų pokyčiai ir kita“, – BNS nurodė įmonė.
Bendrovės teigimu, siūlomi tarifai nėra galutiniai: „Šiuo metu konkrečius tarifų pokyčius įvardinti dar anksti, nes kainodaros vertinimo procesas yra tik prasidėjęs“.
„Vakarų krovos“ vadovas G. Rimkus taip pat stebisi, kad norima labiausiai didinti krovinių konteineriuose įkainius, kai valstybė deklaruoja siekį padėti Ukrainai išvežti kuo daugiau grūdų, iki Klaipėdos geležinkeliu gabenamų būtent konteineriuose.
„Buvome didžiai nustebę – ar čia politika valstybės formuojasi tam, kad apgintų lietuviškus ūkininkus, kad kaina nekristų, ar kas kita. Atvirai kalbant, nepasakė. Nustebino. Vietoj to, kad skatintų trečių šalių tranzitinius krovinius konteineriuose, būtent iš Ukrainos ateina dauguma“, – kalbėjo G. Rimkus.
„LTG Cargo“ tikina, jog nustatant naujas paslaugų kainas į verslo poziciją atsižvelgiama.
„Į šį procesą įtraukiamos ir konsultacijos su rinka – tai svarbu, siekiant geriau suprasti klientų lūkesčius bei tendencijas skirtinguose klientų veiklos sektoriuose“, – BNS teigė bendrovė.
Remiantis „LTG Cargo“ planais, tranzitinių krovinių gabenimas vagonuose į Klaipėdos uostą ir iš jo nuo kitų metų brangtų 26 proc. iki 11,23 euro už toną, tuščio vagono vežimas – 10 proc. iki 190 eurų.
Pervežimus Lietuvos viduje – tarp stočių ir uosto – tiek konteineriuose, tiek vagonuose ketinama branginti taip pat 10 proc. – atitinkamai iki 413 eurų ir 9,83 euro už toną, tuščių vagonų pervežimas irgi brangtų dešimtadaliu iki 100 eurų.
Susisiekimo ministerija BNS nurodė, kad dar nėra gavusi informacijos apie planuojamus tarifų pokyčius, todėl jų nekomentuoja.