Lietuvos bankas įpareigojo bendrovę iki šių metų pabaigos pašalinti pažeidimus.
Taip pat įmonei iki atskiro Lietuvos banko sprendimo nurodyta neteikti paslaugų naujiems klientams, kurie negyvena Europos ekonominėje erdvėje (EEE) arba nėra šių valstybių piliečiai, išskyrus, kai jie gyvena Ukrainoje arba yra jos piliečiai, o juridinių asmenų atveju – kurie veikia ne EEE ir kurių veikla priskiriama prie rizikingų.
„Paysera LT“ vadovas Gintautas Mežetis teigė, kad beveik visos pastabos įgyvendintos iki audito išvados paskelbimo, o likusi dalis įgyvendinama pagal Lietuvos bankui pristatytą planą.
„Kalbant apie procedūras ir procesus, jų tobulinimas yra nesustojantis ir tęstinis, todėl visada galima rasti kaip padaryti dar geriau. Kartais nedokumentuotų tvarkų žmonės laikosi iš papročio, o formalizuota tvarka veikia ne taip kaip norėtųsi“, – komentare BNS teigė G. Mežetis.
„Ką pabrėžčiau – tai, kad audito metu nebuvo nustatyta jokių faktinių atvejų, jog klientai per Paysera sistemą plautų pinigus ir tai yra svarbiausia“, – teigė jis.
Lietuvos bankas 2020 metų lapkritį įmonei skyrė 370 tūkst. eurų baudą dėl pinigų plovimo prevencijos pažeidimų, tačiau pernai Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) beveik per pusę – iki 200 tūkst. eurų baudą sumažino. Šį teismo sprendimą apskundė ir Lietuvos bankas, ir įmonė.
Šiemet kovą Lietuvos bankas apribojo „Payseros“ paslaugas naujiems didesnės rizikos klientams. Tai centrinis bankas padarė įvertinęs, kad bendrovė galimai netinkamai įgyvendina pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos reikalavimus.