Antra pagal pajamas JAV internetinė parduotuvė „Newegg“ menkai žinoma plačiai auditorijai. Dar mažiau žinomas jos įkūrėjas ir generalinis direktorius Fredas Changas. Jis sukūrė sau taisyklę nebendrauti su žiniasklaida. Ir laikosi šios taisyklės netgi dabar, kai 2001 metais įkurtos kompanijos sėkmė pavertė šį verslininką milijardieriumi.
Tuo tarpu jam išties yra ką papasakoti: 2012 metais „Newegg“ pelnas pasiekė 2,8 milijardo dolerių atžymą. Pagal šį rodiklį kompanija atsilieka tik nuo aiškaus šios srities lyderio – Jeffo Bezoso internetinės parduotuvės „Amazon“. „Forbes“ vertinimais, F. Changui priklauso daugiau nei 30 proc. „Newegg“. Verslininko turtą galima įvertinti lygiai 1 milijardu dolerių.
Pats F. Changas per savo atstovą spaudai atsisakė patvirtinti ar paneigti šiuos „Forbes“ skaičiavimus. Ir tai neturėtų stebinti: nuo „Newegg“ įkūrimo akimirkos šis verslininkas, kuriam, „Forbes“ duomenimis, šiuo metu 56-eri, nedavė nei vieno interviu. Nepaisant to, kai kas apie jį vis dėlto yra žinoma.
Taivane gimęs F. Changas turi Kinijos Taivano kultūros universiteto taikomosios matematikos bakalauro diplomą. „Newegg“ nėra pirmoji jo kompanija. Iki jos buvo „ABS Computer Technologies“. F. Changas – natūralizuotas JAV pilietis. Tiesa, „Newegg“ artimi šaltiniai tvirtina, kad gyventi jam patinka gimtinėje, Taivane.
Kas leido F. Changui pasiekti tokių pasiekimų elektroninėje prekyboje? „Newegg“, kurios būstinė yra Los Andželo priemiestyje, turi savo pirkėją – kompiuterinių žaidimų mėgėjai, programuotojai ir kiti IT srities atstovai. Iš viso 18 milijonų klientų, kurie daugiausia užsisakinėja techniką ir programinę įrangą. Ši auditorija lojali „Newegg“ prekės ženklui. Internetinė parduotuvė atsako tuo pačiu, remdama IT renginius ir žaidimų turnyrus.
Pasak žurnalo „Internet Retailers“ tyrimų redaktoriaus Marko Broano, įspūdingiausias „Newegg“ pasiekimas – 1 milijardo pajamos vos ketvirtais savo egzistavimo metais. Dabar kompanijos augimo tempai santūresni: 2012 metais pajamos padidėjo vos 4 proc.
Ko laukti iš „Newegg“ ateityje? Ekspertai kompanijos perspektyvas vertina nevienareikšmiškai. Pasak kompanijos „Forrester“ analitikės Sucharita‘os Mulpuru, „Newegg“ turi atitikti 10-12 proc. per metus rinkos augimo tempą, „kitaip jų laukia rinkos dalies sumažėjimas“.
Tačiau garantijų, kad F. Chango kompanija išlaikys šį tempą, nėra. Nepaisant aukšto aptarnavimo kokybės lygio ir kainų lankstumo, parduotuvei aiškiai trūksta „Amazon“ žinomumo. „Jie per daug remiasi marketingu per paieškų sistemas ir skiria per mažai laiko tam, kad vartotojui būtų pranešta apie kompanijos egzistavimą. Neskaitant ištikimos auditorijos, „Newegg“ prekės ženklas vis dar menkai atpažįstamas“, – reziumuoja S. Mulpuru.
Suprasdama tai, „Newegg“ bando užkariauti naujus vartotojus naujuose regionuose. Kompanijos, kurį pradeda globalų savo prekės ženklo populiarinimą, šūkis skamba maksimaliai paprastai: „Kartą sužinojus, jūs visada liksite su Newegg“.
Kai 2010 metais kompanija padavė dokumentus, skirtus pasiruošimui IPO, į JAV vertybinių popierių ir biržų komisiją, juose buvo pažymėta: „Mūsų augimo planas priklauso nuo verslo ekspansijos Kinijoje sėkmės, kur elektroninė prekyba dar yra pradinėje vystymosi stadijoje“. Šioms viltims nebuvo lemta išsipildyti: Kinijos interneto rinką tarpusavyje pasidalino „Alibaba“ ir „Suning“. O „Newegg“ patyrė nuostolių.
Tiesa, kompanija nenusimena. Kovą buvo pareikšta, kad 2013 metais Kinijoje „Newegg“ turi užsidirbti ne mažiau 480 milijonų dolerių, ir tai padės jai vėl tapti pelninga.