Davoso ekonomikos forume pristatytas pasaulio politikos ir verslo lyderių nuomonės tyrimas parodė, kad visuomenės pasitikėjimas verslo kompanijomis, palyginti su praėjusiais metais, smarkiai sumažėjo.
Tyrimą jau dešimtą kartą atliko ir forumo dalyviams pristatė pasaulinė ryšių su visuomene kompanija „Edelman“.
„Edelman Trust Barometer“ („Edelman“ pasitikėjimo barometras”) – lyderių nuomonės tyrimas, vykdomas 20 pasaulio valstybių. Apklausiama apie 4500 respondentų – verslo ir visuomenės atstovų, turinčių didelės įtakos savo šalies visuomenės nuomonei.
2009 metų pasitikėjimo barometras“ parodė, kad 62 proc. respondentų verslo kompanijomis pasitiki mažiau nei pernai.
Kaip sakė tarptautinį “Edelman” tinklą Lietuvoje atstovaujančios agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ direktorius Linas Kontrimas, pernykščiai įvykiai pasaulio finansų rinkose visas verslo grupes verčia iš naujo peržiūrėti savo verslo vykdymo koncepcijas ir siekti glaudesnio bendradarbiavimo su visuomene.
Tyrime apklausti ekspertai pabrėžė, kad 2008-ieji verslui metė dvigubą iššūkį: smuko ne tik akcijų rinkos, bet ir daugeliui kompanijų teko kreiptis pagalbos į šalių vyriausybes. O to ir tokiu mastu nėra buvę jau labai seniai.
„Įdomi tyrime atskleista detalė: verslu pasaulyje buvo pasitikima pakankamai ilgai, pernai tas pasitikėjimas susvyravo. Tačiau kol kas neatsirado kitos institucijos, turinčios didesnį visuomenės pasitikėjimą nei kad turi verslas. Tai, ekspertų teigimu, gali būti viena iš priežasčių, dėl kurių šalių ekonomikos atsigaus lėčiau“, - sakė L.Kontrimas.
Nepaisant tyrime atskleistų bendrų visuomenės požiūrio tendencijų, skirtumai tarp šalių išliko. Antai Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje ir Vokietijoje verslu pasitikėjo 36 proc. apklaustų 35-64 metų amžiaus respondentų – tiek pat, kiek ir pernai. O štai Švedijoje ir Olandijoje pasitikėjimas verslu išaugo.
Respondentų vertinimais, pasitikėjimas kompanija yra viena pagrindinių jos reputacijos sudedamųjų dalių. Tarp visų 25-64 metų tyrime dalyvavusių apklaustųjų, pasitikėjimas yra trečias pagal svarbą kriterijus po kompanijos produktų kokybės ir elgesio su darbuotojais. Jis svarbesnis nei kompanijos finansinė ateitis, darbo vietų kūrimas, grąža visuomenei ir produktų bei paslaugų inovacijos.
Skaidrumas, kuris apibrėžiamas kaip dažna ir sąžininga komunikacija, taip pat lenkia pastaruosius kriterijus.
Tyrimas parodė ir stiprias sąsajas tarp pasitikėjimo kompanija bei jos pardavimų. 77 proc. respondentų atsakė, kad jie kritikavo kompanijos, kuria nepasitiki, gaminius ar paslaugas savo draugams ar kolegoms.
Visame pasaulyje laukiama vyriausybių žodžio, sprendžiant tokias problemas, kaip energijos sąnaudos, pasaulinis atšilimas ir galimybė gauti sveikatos priežiūros paslaugas. 66 proc. respondentų pareiškė, kad verslas turėtų bendradarbiauti su vyriausybėmis sprendžiant šias problemas.
Pasak L.Kontrimo, tyrimas tik dar kartą parodė, kad, kintant visuomenės institutų vertinimui, verta iš naujo peržiūrėti ir jų bendradarbiavimo būdus ir galimybes. Pavyzdžiui, atsakomybių ir įsipareigojimų dalijimasis tarp verslo ir vyriausybių.