Pirkėjai skundžiasi, kad negavę prekių, negali atgauti ir sumokėtų pinigų. Naujienų portalo tv3.lt skaitytoja Salvija pasakojo, kad internetinėje parduotuvėje zuza.lt įsigijo mini džiovyklę. Už ją moteris sumokėjo 180 eurų.
„Praėjus kelioms dienoms nuo užsakymo, gavau pranešimą, kad prekės jie neturi. Žadėjo pinigus grąžinti per 14 dienų. Tačiau jų negavau, nors tos 14 dienų jau seniai praėjo.
Skambinau, rašiau laiškus, tačiau atsakymo nesulaukiau. Ėmiau skaityti atsiliepimus apie šią parduotuvę. Radau šimtus apgautų pirkėjų skundų. Ne aš viena neatgaunu sumokėtų pinigų“, – skundėsi moteris.
Kita portalo tv3.lt skaitytoja Agnė pasakojo, kad apsipirkusi zuza.lt parduotuvėje prarado 400 eurų.
„Įsigijau ten kilimą, tačiau užsakymas vis vėlavo. Galiausiai nusibodo laukti ir paprašiau grąžinti pinigus. Tačiau jų irgi neatgaunu.
Panašu, kad parduotuvė neturi jokių prekių. Tik apgaudinėja žmones ir vagia jų pinigus“, – piktinosi moters.
Ji taip pat, tik nesėkmingai pabandžiusi apsipirkti, pamatė nepatenkintų pirkėjų skundus.
„Daugybė žmonių skundžiasi, kad prarado šimtus eurų. O iš viso nuostoliai gali siekti ir keliasdešimt tūkstančių eurų“, – bandė skaičiuoti Agnė.
Skundų daugybė
Portalui tv3.lt su parduotuvės zuza.lt vadovais nepavyko susisiekti nei telefonu, nei el. paštu.
Tuo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skaičiavo, 2024 metais gavo apie 160 vartotojų skundų, kurie apsipirko parduotuvėje zuza.lt. Žmonės skundėsi, kad negavo įsigytų prekių.
VVTAT įmonei „B Projektai“, tuo metu valdžiusiai zuza.lt elektroninę parduotuvę, dėl sisteminių Civilinio kodekso nuostatų pažeidimo 2024 metais skyrė 1,5 tūkst.
O prieš kelias dienas pakartotinai buvo skirta ir 5 tūkst. eurų bauda.
Atsižvelgus į tai, kad ir po pakartotinio baudos skyrimo buvo tęsiami vartotojų teisių pažeidimai, VVTAT, gavusi teismo leidimą, inicijavo domeno zuza.lt blokavimą.
Šiuo metu parduotuvėje klientai apsipirkti nebegali. Internetinėje naršyklėje suvedę zuza.lt, jie mato štai tokį pranešimą:
VVTAT pastebėjo, kad tik užblokuota prieiga prie elektroninės parduotuvės, bet ją administruojanti bendrovė „B projektai“ veikia.
Todėl vartotojai gali teikti prašymus pinigams atgauti.
Jei nepavyksta išspręsti problemos su bendrove, vartotojai turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo.
„Šiai dienai ginčų nagrinėjimas su bendrove tikrai nėra nutrūkęs“, – tikino VVTAT.
Ką daryti, jeigu pardavėjas nepristato prekių?
VVTAT primena, kad jeigu verslininkas nevykdo savo įsipareigojimo sutartu laiku perduoti vartotojui įsigytas prekes, vartotojas turi teisę reikalauti nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus.
„Taigi, vartotojas šiuo atveju įgyja teisę prašyti nutraukti sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus. Vadovaujantis teisiniu reguliavimo, po to, kai vartotojas kreipiasi dėl pinigų grąžinimo, verslininkas grąžinti pinigus privalo kaip įmanoma greičiau, bet neuždelsdamas ilgiau nei 14 dienų“, – komentavo VVTAT.
Jeigu vartotojas su verslininku neišsprendžia kilusios problemos arba, jeigu verslininkas neteikia atsakymo, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Šiuo atveju labai svarbu vartotojui pateikti ir įrodymus apie užsakymą, atliktą mokėjimą, kreipimąsi į verslininką raštu arba rašytinės komunikacijos istoriją.