Darbdaviai vis labiau stengiasi pasiūlyti naudas, kurios prisidėtų ne tik prie darbuotojų emocinės ir fizinės sveikatos, bet ir prie motyvacijos bei tobulėjimo – siūlo papildomą sveikatos draudimą, psichologų konsultacijas bei įvairius renginius ar mokymus.
Įmonės „Lidl Lietuva“ valdybos narės ir personalo vadovės Sandros Savickienės teigimu, papildomos naudos ne tik padeda organizacijoms pritraukti naujų darbuotojų, bet ir išlaikyti esamus talentus. Taip pat jų sąrašas gali atskleisti, koks yra įmonės požiūris į darbuotojus.
„Mums svarbu, kad komandos nariai įmonėje jaustųsi įvertinti, motyvuojami ir skatinami, todėl suteikiame ne tik papildomą sveikatos draudimą, bet ir specialistų konsultacijas, galimybę mokytis vokiečių ir anglų kalbų, tobulinti profesines kompetencijas, organizuojame šventes bei renginius ne tik darbuotojams, bet ir jų artimiesiems“, – sako S. Savickienė.
Darbuotojams įmonėje svarbu ne tik atlygis ar papildomos naudos, bet ir saugumo bei patikimumo jausmas. Pasak S. Savickienės, naujausi tyrimai rodo, kad žmonės vis dažniau darbdavį renkasi pagal tai, ar darbo vietoje galės jaustis užtikrintai ir stabiliai. Svarbu užtikrinti tiek emocinį, tiek finansinį saugumą, todėl „Lidl Lietuva“ savo darbuotojais rūpinasi ir tuomet, kai šie susiduria su nelaimėmis – remia juos finansiškai.
„Ne tik itin atsakingai žiūrime ir į darbo sąlygas, bet ir siekiame užtikrinti, kad darbuotojai jaustųsi saugiai. Mūsų komandos nariai žino, kad kiekviena darbo minutė bus sąžiningai apmokėta. Taip pat į parduotuvių ir logistikos centrų darbuotojų darbo sutartis yra įtraukiamos darbo užmokesčio pakopos, numatoma, kaip darbo užmokestis augs ateinančius kelerius metus“ – aiškina S. Savickienė.
Svarbu reguliariai atnaujinti naudų paketus
Anot „Triple O Consulting“ vadovės Justės Pakėnaitės-Dailydkės, išvardinti visas papildomas naudas, kurias teikia darbdaviai, būtų sudėtinga. Šiandien įmonės kūrybiškai žiūri į situaciją ir sugalvoja vis naujų būdų pagerinti sąlygas darbuotojams.
„Pavyzdžiui, prasidėjus pandemijai, įmonės pačios samdė psichologus ir terapeutus darbuotojams, kurie jiems padėtų išspręsti asmeninius klausimus, nors anksčiau tokia praktika buvo retai naudojama. Dabar pastebima tendencija siūlyti dalykus, kuriuos darbuotojai naudoja ir mėgsta, pavyzdžiui, „Youtube“, „Spotify“ platformų prenumeratos, maisto tiekimo platformų kuponai ar apmokamos kelionės į darbą ir iš jo“, – pažymi J. Pakėnaitė-Dailydkė.
S. Savickienės teigimu, darbuotojai itin vertina papildomo sveikatos draudimo naudas, tačiau vien jas pasiūlyti – neužtenka, todėl kasmet siūlomi paketai yra peržiūrimi ir plečiami.
„Reguliariai svarstome ne tik, kokias naujas naudas pasiūlyti darbuotojams, bet ir, atsižvelgdami į komandos narių poreikius, atnaujiname esamas vertes. Pavyzdžiui, praėjusiais metais papildomo sveikatos draudimo paketą papildėme optikos ir odontologijos paslaugomis. Matome, kad pastarosios sulaukė didelio darbuotojų susidomėjimo, paskatino dar labiau rūpintis savo sveikata“, – aiškina S. Savickienė.
Nauda ne tik darbuotojams, bet ir jų šeimos nariams
S. Savickienės teigimu, darbuotojo motyvacija, nuotaika bei atliekamo darbo kokybė priklauso ir nuo santykių su šeimos nariais, todėl įmonė rūpinasi ne tik darbuotojo, bet ir jo artimųjų gerove.
„Visi mūsų darbuotojai ir jų šeimos nariai turi galimybę anonimiškai ir nemokamai pasikonsultuoti su specialistais psichologiniais, teisiniais ar finansiniais klausimais. Taip pat kasmet prieš naujus mokslo metus, darbuotojų vaikams dovanojame mokyklinių prekių krepšelį su visomis mokslui reikalingomis kanceliarinėmis priemonėmis, o artėjant Kalėdoms – įteikiame skanėstų ir dovanų rinkinius“, – sako S. Savickienė.
Jai pritaria ir J. Pakėnaitė-Dailydkė, kurios teigimu, yra ir išskirtinių atvejų, kai įmonės rūpinasi ne tik darbuotojų artimaisiais, bet ir jų augintiniais.
„Šiuo metu pastebima praktika, kai darbdavys padeda darbuotojams užimti jų vaikus atostogų metu – organizuoja dienines vasaros stovyklas, šventes, į kurias kviečiamos ir darbuotojų atžalos. Be to, pamažu ateina nauja tendencija, kai nepamiršti lieka ir tie, kurie neturi vaikų, bet turi augintinius – įmonės skiria net papildomas atostogas augintinių priežiūrai“, – tvirtina „Triple O Consulting“ vadovaujanti partnerė J. Pakėnaitė-Dailydkė.
Svarbi ir komandos nuotaika
S. Savickienės teigimu, rūpinantis darbuotojais, svarbu neapsiriboti vien papildomų verčių paketais. Būtina kurti gerą atmosferą kolektyve, į įmonės veiklas įtraukiant visus darbuotojus. Siekiant užtikrinti komandišką atmosferą, „Lidl Lietuva“ skiria specialų biudžetą, kurį darbuotojai gali skirti įvairioms komandą stiprinančioms veikloms.
„Siekiame, kad darbuotojai jaustųsi gerai, žinotų, kad yra palaikančios komandos dalis. Visi kolektyvo nariai gali naudotis vidine programėle, kurioje gali dalyvauti konkursuose bei laimėti vertingų prizų. Gerą nuotaiką kuriame ir kartu švęsdami įvairias šventes. Pavyzdžiui, 7-ąjį prekybos tinklo gimtadienį paminėjo visi darbuotojai – šventiniais tortais vaišinosi administracijos, parduotuvių ir logistikos centro darbuotojai“, – sako S. Savickienė.
Įmonės taip pat rūpinasi komandos narių komfortu – visose „Lidl“ parduotuvėse Lietuvoje, logistikos centre ir centriniame biure yra jaukiai ir šiuolaikiškai įrengtos poilsio patalpos, kuriose darbuotojai gali atsipūsti, bendrauti.
„Lidl Lietuva“ šiuo metu dirba daugiau nei 2,7 tūkst. darbuotojų, kurie dirba 69 prekybos tinklo parduotuvės 26 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje.