• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Socialiniame tinkle „Facebook“ Krikščioniškosios kultūros institutas paskelbė įrašą, kuriame kviečia žmones pasirašyti peticiją prieš „Danske Bank“ reklamą. Reklaminiame banko stende, papiktinusiame tikinčiuosius – šviesos spektro su fantastine būtybe maketas. 

Socialiniame tinkle „Facebook“ Krikščioniškosios kultūros institutas paskelbė įrašą, kuriame kviečia žmones pasirašyti peticiją prieš „Danske Bank“ reklamą. Reklaminiame banko stende, papiktinusiame tikinčiuosius – šviesos spektro su fantastine būtybe maketas. 

REKLAMA

Iš pirmo žvilgsnio galėtų pasirodyti, kad reklamoje pavaizduota būtybė vilki krikščionių dievo Jėzaus Kristaus rūbus.

Tikintiesiems užkliuvo ne tik tai, kad pavaizduotoji būtybė primena vieno fantastinio filmo veikėją ir vilki panašius į krikščionių dievo aprangą drabužius, bet ir tai, kad laiko panašiai iškėlęs rankas, taip pat, kad reklamoje yra ir vaivorykštė, kuria, kaip galima suprasti, yra vaizduojamas šviesos lūžis, perėjęs per prizmę.

„Neleiskime Advento metu tyčiotis iš mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus – gailestingojo Jėzaus paveikslo, jo motyvu Dievo gailestingumo mieste – Vilniuje – kuriant nepagarbius paveikslus, netgi naudojančius iškrypimus propaguojančių judėjimų simboliką“, – rašoma Krikščioniškosios kultūros instituto įraše.

REKLAMA
REKLAMA

Įrašą su kvietimu pasirašyti peticiją išplatinęs institutas savo organizaciją pristato kaip propaguojančią Katalikų Bažnyčios mokymą, užsiima jo gynimu ir sklaida visuomenėje, taip pat kovoja su „žmogaus gyvybei, šeimai arba krikščioniškajai santuokai ir jos sampratai žalą darančiais reiškiniais bei jų užuomazgomis“.

REKLAMA

Peticijos pasirašymo puslapyje instituto pozicija išdėstoma detaliau. „Šią peticiją pasirašantieji, reikalaujame „Danske Bank“ laikytis Lietuvos įstatymų ir pašalinti iš viešų vietų katalikus žeidžiančias ir šventus simbolius niekinančias reklamas, taip pat viešai atsiprašyti už šią nederamą provokaciją“, – skelbiama puslapyje.

Peticijos tikslas – surinkti 2000 parašų. Penktadienį ją jau buvo pasirašę daugiau kaip 500 žmonių.

REKLAMA
REKLAMA

Dar 2019 metų vasarą šio instituto nariai taip pat skelbė peticiją, kviesdami pasirašyti prieš tuo metu Vilniuje vykusias „Baltic Pride“ eitynes. „Stop propagandinėms gėjų eitynėms“, – žinute prieš maždaug pusantrų metų dalijosi institutas.

„Danske Bank“ Lietuvoje bankinių paslaugų neteikia, tačiau čia veikia vienas iš banko paslaugų centrų.

Banko padalinio Lietuvoje komunikacijos ir rinkodaros vadovė Akvilė Švolkienė sako, kad kuriant šią reklamą buvo norima atspindėti priesaikos (tokios, kokią savo profesijai duoda medikai, Seimo nariai ir pan.) motyvą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų atveju, tai savotiška „priesaika“ ir ištikimybė inovacijoms, progresui, technologijoms, pokyčiams (herojus spaudžia mikroschemą savo „širdyje").

Taip pat, kampanijoje atspindime atvirumą įvairiems požiūriams ir žmonėms. Beje, ši kampanija jau baigiasi, jos tęsinys numatytas kitų metų pradžioje“, – dalijasi A. Švolkienė.

Katalikų peticijoje atkreipiamas dėmesys, kad „Danske Bank“ reklama nėra pirmasis atvejis Lietuvoje, kai reklamos kampanijai parenkami katalikiškus simbolius niekinantys motyvai.

REKLAMA

Viešojoje erdvėje anksčiau plačiai nuskambėjo dizainerio Roberto Kalinkino, taip pat jau užsidariusio restorano „Keulė rūke“ provokacijos. Esą nors tokie atvejai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti kaip nekaltas pašmaikštavimas, tai tampa tendencija, išties griaunančia mūsų valstybės kultūrinius bei dorovinius pamatus.

Prieštaringos reklamos kritikai atkreipia dėmesį, kad religinės simbolikos naudojimas draudžiamas Reklamos įstatymo  ir Visuomenės informavimo įstatymo. Juose nurodoma, kad reklama draudžiama, jeigu joje niekinami Lietuvoje įregistruotų religinių bendruomenių religiniai simboliai, reklamose neturi būti įžeidžiami religiniai jausmai ar politiniai įsitikinimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų