Pastačius šį 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dvigubai – nuo 1200 keleivių per valandą iki 2400.
Kartu su naujojo terminalo statyba bus vykdoma ir priešais Vilniaus oro uostą esančių transporto prieigų pertvarka: bus atnaujinti inžineriniai tinklai, keičiama danga, įrengtos stoginės ir kuriama nauja, žymiai pralaidesnė transporto schema. Visiems šiems darbams įgyvendinti Vilniaus oro uostas jau paskelbė viešąjį pirkimą ir šiuo metu dairosi tinkamiausio partnerio.
„Išskirtinis dėmesys skiriamas energetiniam naudingumui ir tvarumui. Išvykimo terminalo moduliui keliame aukštesnius energetinius ir aplinkosauginius reikalavimus nei šiuo metu reglamentuojama teisės aktuose. Oro uostas yra netradicinė, ypatingos saugos ir atidumo reikalaujanti vieta, tad atitinkamos sąlygos numatomos statybų rangovui. Statybų metu bus būtina užtikrinti juos vykdančių ir oro uoste esančių žmonių saugumą bei atitinkamą keleivių komfortą.
Statybų kokybė ir terminai yra vieni iš esminių projekto tikslų, todėl darbus planuojama organizuoti keliomis pamainomis bei užtikrinti patyrusio inžinerinio personalo dalyvavimą statybos darbų organizavime bei priežiūroje. Atsižvelgiant į projekto mastą ir specifiką, dar prieš pirkimo paskelbimą – vykdėme rinkos konsultacijas, siekėme užtikrinti didesnę konkurenciją ir sklandesnį atrankos procesą“, – paskelbto viešojo pirkimo sąlygas komentuoja Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas.
Naujasis keleivių išvykimo terminalas įsiterps tarp dabartinio ir šiuo metu statomo VIP terminalo su konferencijų centru.
Naujasis terminalas bus dviejų aukštų pastatas, kurio pirmajame aukšte, kaip planuojama, veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos galimybėmis, bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės, taip pat ir kitos komercinės zonos bei aviakompanijų ofisai.
Pastato centre projektuojami techniniai plotai – bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos. Antrajame aukšte ketinama įkurti jaukią saugumo patikros zoną ir išvykimo vartus Šengeno šalių keleiviams. Su dabartiniu keleivių terminalu naujasis bus sujungtas erdvia galerija, kuri užtikrins komfortišką susisiekimą tarp terminalų.
Teigiama, kad tiksli projektui įgyvendinti reikalingų investicijų suma paaiškės po viešojo pirkimo.
Pasak Vilniaus oro uosto vadovo Dainiaus Čiuplio, naujojo terminalo statybos yra vienas iš oro uosto rekonstrukcijos etapų. Ir jis būtinas, siekiant aptarnauti augančius keleivių srautus, gerinti keleivių patirtį ir didinti oro uosto pajėgumus.
„Jau dabar Vilniaus oro uostas yra pasiekęs turimas pajėgumų ribas ir kasmet aptarnaujame vis daugiau keleivių, taigi plėtra mums ir keleiviams yra būtina ir labai svarbi. Naujasis terminalas praplės su tiesiogine veikla susijusias oro uosto operacines ir technologines galimybes, leis padidinti neaviacinių paslaugų asortimentą. Tolimesnėje perspektyvoje, turint tokius statybinius ir inžinerinius sprendinius, galėsime lengvai inicijuoti kokybinius pokyčius ir diegti naujus patobulinimus“, – sako D. Čiuplys.
Vilniaus oro uostas naujojo terminalo statybų rangovą viešojo pirkimo būdu planuoja išsirinkti iki 2020 metų vidurio ir iškart pradėti darbus. Jau šio pirkimo pristatymo metu, konsultacijų renginių metu – buvo jaučiamas tarptautinių kompanijų dėmesys šio projekto vykdymui.
Baigus rangos darbus, naujasis terminalas keleivius galėtų priimti jau 2022 metų antroje pusėje.
Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių.