Remiantis organizacijos duomenimis, sektorius taip pat sugrįš į pelningumą, o grynasis pelnas 2023 metais pasieks 9,8 mlrd. JAV dolerių, arba dvigubai daugiau nei skaičiuota anksčiau.
Asociacija pridūrė, kad jos 2022 metų nuostoliai buvo perpus mažesni, nei anksčiau skaičiuoti 3,6 mlrd. mlrd. JAV dolerių.
„Oro linijų bendrovių finansiniai rezultatai 2023 metais pranoko lūkesčius“, – pareiškė IATA generalinis direktorius Willie Walshas per metinį asociacijos visuotinį susirinkimą Stambule.
„Didesnį pelningumą palaiko keli teigiami įvykiai. Kinija panaikino COVID-19 apribojimus anksčiau nei tikėtasi šiais metais“, – pažymėjo W. Walshas.
Jis pridūrė, kad nors reaktyvinių degalų kainos išlieka aukštos, per pirmąjį pusmetį jos sumažėjo.
Infliacija visame pasaulyje išaugo, kai 2022 metų vasario mėnesį Rusijai įsiveržus į Ukrainą energijos kainos smarkiai išaugo, tačiau nuo to laiko naftos ir gamtinių dujų kainos krito.
„Sąnaudų atžvilgiu yra tam tikras palengvėjimas“, – sakė W. Walshas.
„Ekonominis neapibrėžtumas nesumažino noro keliauti, net jei bilietų kainos absorbavo padidėjusias degalų sąnaudas“, – pridūrė jis.
Pandemija sustabdė oro linijų pramonę, kuri prarado 137 mlrd. JAV dolerių, kai šalys 2020 metais įvedė karantinas ir uždarė sienas.
2021-aisiais sektorius prarado dar 42 mlrd. JAV dolerių, o praėjusiais metais vis dar skaičiavo nuostolius, nes Kinija, pagrindinė rinka, ir toliau taikė pandeminius apribojimus, kurie galiausiai buvo panaikinti gruodį.