„Turėtų artimiausiu metu prasidėti srautų didėjimas Lenkijos kryptimi. Tai priklausys nuo „Orlen“ – mums įvardijo, kad tai gali būti iki pusės milijono tonų per metus“, – BNS Lenkijoje, Kryincoje, sakė Mantas Bartuška.
Anot jo, „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen Lietuva“ stiprina bendradarbiavimą – rugpjūčio viduryje įmonės pasirašė susitarimą, pagal kurį ketinama vežti daugiau krovinių į Lenkiją.
„Mažeikių gamykla gali aprūpinti deficitinę Lenkijos kryptį, nes jai reikia importuoti naftos produktus – benziną ir dyzeliną. Mažeikiai puikiai gali tam pasitarnauti, kadangi yra geležinkelio vėžė, jungianti Lietuvą ir Lenkiją, ją galima išnaudoti. Mes peržiūrėjome technines galimybes tą įgyvendinti ir susitarėme, kad vystysime tą kryptį“, – kalbėjo M. Bartuška.
Jo teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ su „Orlen“ nekalbėjo apie produktotiekio iš Mažeikių į Klaipėdą statybą.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sakė, jog „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlė „Orlen Lietuvai“ palankius tarifus krovinių vežimui Lenkijos kryptimi.
„Lenkijoje trūksta dyzelino ir benzino dėl vartojimo didelio augimo, ir lenkai suskaičiavo, kad jiems apsimoka vežti iš Mažeikių, ir dėl to planuoja vežti, „Lietuvos geležinkeliai“ jiems davė palankius tarifus ir tas srautas po truputį turėtų augti. Mes tame matome dar vieną ilgalaikio bendradarbiavimo galimybę su „Orlen“, – kalbėjo susisiekimo ministras.
Kovo mėnesį Vyriausybės ir „Orlen“ pasirašyta bendradarbiavimo deklaracija, be kita ko, numato išnagrinėti galimybę tiesti produktotiekį į Klaipėdą. S. Skvernelis trečiadienį Lenkijoje sakė, kad šis projektas gali ir turi būti vystomas.
„Dabar dar lieka detalės dėl pačio produktotiekio, kaip bus kompensuojami galimi „Lietuvos geležinkelių“ praradimai. Tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek „Orlen“, tiek „Orlen Lietuva“, kiek žinau, vykdo sėkmingas derybas, tie kompensaciniai mechanizmai yra įvairūs“, – sakė Lietuvos premjeras.
„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen“ rugpjūtį susitarė didinti krovinių į Lenkiją srautą, juos Lenkijos teritorijoje gabenant Lietuvos bendrovės lokomotyvais. Tuomet skelbta, kad į Lenkiją numatoma išgabenti kelis šimtus tūkstančių tonų naftos produktų per metus.
Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ per metus Lietuvoje perveža apie 9 mln. tonų „Orlen Lietuvos“ krovinių, jie gabenami į Klaipėdos uostą ir Latviją.