Šiandien vilniečiai džiaugiasi galintys lengvai išsinuomoti dviračius, o likusieji dar tik nedrąsiai stebi elektroninės nuomos punktus. Mieste neabejotinai padaugėjo dviratininkų, o kitais metais jų bus dar daugiau. Nėra jokios abejonės dėl naujojo projekto naudos, tačiau portalas Ekonomika.lt pasidomėjo, kaip ji paveikė jau egzistavusią dviračių nuomos rinką Vilniuje.
Oligopolija Vilniuje
Sostinė yra vienas didžiausių turistų traukos centrų šalyje, tačiau dėl klimato sąlygų nėra galimybės visus metus siūlyti tam tikrų paslaugų. Nenuostabu, kad mieste aktyviai veikia tik dvi įmonės, siūlančios išsinuomoti dviračius. Šią paslaugą siūlo ir vienas kitas sostinės viešbutis. Logiška, kad naujas paslaugos tiekėjas turėjo pakeisti dviračių nuomos rinką Vilniuje. Tą patvirtina ir faktas, kad įprastą dviratį sostinėje valandai išsinuomoti galima už maždaug 10 litų. Tuo tarpu tiek pat laiko riedėti oranžiniu kainuos - 1,5 lito.
Vis dėlto dviračių nuomos ir turizmo įmonės „Velo-city“ vadovas Frankas Wurftas reagavo ramiai ir buvo tam pasiruošęs.
„Aš suvokiau, kam yra skirti tie oranžiniai dviračiai ir žinau, kad mano verslo modelis ir paslaugos yra kitos, taigi reagavau ramiai. Žinoma, aš nesu pajėgus konkuruoti su tokia didžiule reklamos kompanija kaip „JCDecaux“, - teigia jis.
Panašios nuomonės laikėsi ir kitos dviračių nuomos įmonės „Velotakas“ atstovas.
Turizmui nepalanki kainodara
Dar birželį buvo žinoma, kad Vilniuje pradės veikti nauja automatinės dviračių nuomos sistema, taigi buvo laiko tam pasiruošti. „Žinojom ir ruošėmės naujai sistemai, tačiau ypatingų iššūkių nelaukėm, nes kainodara jau buvo aiški iš anksto“, - teigia jis.
Iš tiesų, pirmoji valanda „CycloCity“ dviračiu yra pigesnė, tačiau antroji jau lenkia kitų nuomos punktų kainą beveik 4 litais. Trečioji valanda ant oranžinio dviračio dviračio bus bene dvigubai brangesnė, nei iš įprasto nuomos punkto paimto dviračio, kadangi ketviratasis ir likusieji pusvalandžiai ant pirmojo dviračio kainuos 12 litų. Be to, šiemet sezonui taikomas 20 litų abonentinis mokestis, kuris kitąmet sieks 69 litus.
„Velotako“ atstovas sutinka, kad į rinką įsiliejo naujas dalyvis, tačiau segmentas stipriai skiriasi, kadangi dviračių nuomos punktai labiau orientuojasi į ilgalaikę nuomą ir dažniausiai paslaugas teikia užsieniečiams.
Oranžinis parodoksas
„CycloCity“ sistema buvo pristatyta kaip nebrangi ir patogi naudotis, nes galima visą sezoną važinėti tik už abonentinį mokestį. Jau minėta, kad įprastą nuomą ir trumpalaikę yra sunku lyginti kaip konkuruojančias, tačiau, anot F. Wurfto, pastaroji jo verslui atnešė naudos.
„Šiaip kažkiek net padaugėjo norinčių nuomotis, nes žmonės iš Amerikos, Brazilijos negalėjo naudotis oranžiniais dviračiais, kadangi čia veikia tik euorpietiškos kortelės, taigi atėjo pas mus. Taip pat žmonės supranta, kad šituos dviračius apsimoka naudoti nuo pusvalandžio iki pusantros valandos, taigi ateina pas mus, kur gali pasirinkti ir specialius kelioninius dviračius ilgesniam laikui“, - pastebi jis.
Kiek kitokia situacija „Velotako“ statistikoje, nes įmonė skaičiuoja praradusi maždaug 10 proc. savo klientų. Tiesa, „Velotakas“ veikia tik antrus metus ir pastebi bendrą klientų skaičiaus augimą, taigi neskuba imtis už galvos dėl ant oranžinių persėdusių vilniečių. Bendrą augimo tendenciją pastebėjo ir „Velo-city“ vadovas.
„Man atrodo, kad bendrai dėmesys dviračiams išaugo, taigi ir mūsų klientų daugėja. Tiesa, mes dirbame gana seniai ir tai gali būti senesni mūsų klientai ir yra sunku pasakyti, kiek jų padaugėjo būtent dėl naujos nuomos sistemos“, - pabrėžė jis.
Naivu tikėtis, kad vietinės įmonės galėtų konkuruoti su prancūzų reklamos milžinės „JCDecaux“ siūloma sistema. Vis dėlto galima pasidžiaugti, kad tiek vilniečiai, tiek miesto verslininkai turi naudos iš naujosios sistemos.