Telekomunikacijų bendrovė „Omnitel“, atsižvelgdama į savo klientų skundus dėl paslaugų padidinto tarifo numeriu 1692 ir siekdama apsaugoti jų interesus, sustabdė paslaugų teikimą savo tinkle šiuo numeriu. Nuo šiol „Omnitel“ tinkle nebeteikiamos jokios paslaugos trumpuoju numeriu 1692, per tinklalapį www.mundome.com.
Sulaukusi klientų skundų dėl numerio 1692, „Omnitel“ atliko tyrimą ir nustatė, kad, teikiant padidinto tarifo paslaugas šiuo numeriu, buvo pažeistos prenumeruojamų paslaugų taisyklės ir klientams siunčiamose SMS žinutėse nenurodoma informacija apie paslaugų atsisakymą.
Tokia pat praktika ateityje bus taikoma ir kitiems padidinto tarifo paslaugų teikėjams, jei tik bus pastebėta piktnaudžiavimo ar nesąžiningos veiklos požymių.
Tuo tartu „Tele2“ pranešė, jau spalio nuo 7 d. nutraukė paslaugų teikimą „Mundome Lietuva“.
„Paslaugų teikimą bendrovei „Mundome Lietuva“ „Tele2“ nutraukė spalio 7 dieną. Gavę vartotojų skundų patys išbandėme paslaugą ir pamatėme, kad gauta SMS žinutė nesuteikia išsamios informacijos, o tai – sutarties su operatoriumi pažeidimas. Paslaugų teikimas „Mundome Lietuva“ galės būti atnaujintas tiktai jai ištaisius pažeidimus“, sakė „Tele2“ Lietuva Viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas.
„Bitė Lietuva“ numerio 1692 paslaugų organizatoriui paslaugų tiekimo nenutraukė, bet jas apribojo – leidžia siūlyti tik vienkartiniu būdu apmokamas, o ne prenumeruojamas paslaugas. Būtent dėl šio numerio bendrovė taip pat yra sulaukusi keleto nusiskundimų.
„Bitė Lietuva“ jau kelerius metus turi įdiegusi prevencinę sistemą, kuri apsaugo vartotojus, jeigu šie užsako padidinto tarifo SMS paslaugas: mes patys SMS žinutėmis perspėjame vartotoją apie jo užsakytą paslaugą, informuojame, kiek ji kainuoja, kaip jos atsisakyti, suteikiame galimybę atsisakyti jų tiesiog paskambinus „Bitės“ klientų aptarnavimo telefonu“, – pasakojo „Bitės“ atstovė ryčiams su visuomene Raminta Rimkienė.
Pasak R. Rimkienės, praktika rodo, kad jeigu ši atsakomybė paliekama nepatikrintam mokamų paslaugų teikėju, gali pasitaikyti piktnaudžiavimo atvejų, kai suteikiama neišsami informacija, nenurodoma, kaip atsisakyti paslaugų. Dėl šių prevencinių veiksmų, skundų dėl žinutėmis užsakomų padidinto tarifo paslaugų ženkliai sumažėjo.