• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paryžiečiai penktadienį galėjo pastebėti, kad gatvėse nebeliko nuomojamų elektrinių paspirtukų.

Paryžiečiai penktadienį galėjo pastebėti, kad gatvėse nebeliko nuomojamų elektrinių paspirtukų.

REKLAMA

Vieni dėl to džiaugiasi, nes paspirtukininkai trukdo pėstiesiems, o kitiems dėl to gaila. 

Prancūzijos sostinė yra pirmoji Europoje, visiškai uždraudusi nuomojamus paspirtukus savo gatvėse po to, kai balandį vykusiame balsavime rinkėjai didžiule balsų persvara nusprendė jų atsisakyti, nors rinkėjų aktyvumas buvo nedidelis – tik 7,5 procento.

Paryžiaus merė Anne Hidalgo (An Hidalgo), pavadinusi balsavimą viešomis konsultacijomis, o ne referendumu, sveikino jį kaip sėkmingą ir sakė, kad jo rezultatai labai aiškūs.

Kone 15 tūkst. paspirtukų, išsibarsčiusių po Paryžių, buvo lengvai prieinami ir juos buvo galima išsinuomoti naudojant atsisiunčiamą programėlę.

REKLAMA
REKLAMA

Per penkerius metus nuo paslaugos pradžios, šią transporto priemonę pamėgo dalis paryžiečių, kurie nenori arba negali sau leisti įsigyti nuosavo šios transporto priemonės, bet mėgaujasi galimybe išvengti metro ir kito viešojo transporto.

REKLAMA

Visgi daug paryžiečių skundėsi, kad elektroniniai paspirtukai visur mėtosi ir kelia grėsmę eismo saugumui,  o jų naudotojai pateko į šimtus nelaimingų atsitikimų – kai kurie iš jų net baigėsi mirtimi.

A. Hidalgo ir kai kurie jos pavaduotojai agitavo atsisakyti nuomojamų elektrinių paspirtukų saugumo, visuomenės nepatogumo, aplinkosaugos sąnaudų ir naudos santykio sumetimais prieš sostinėje kitais metais įvyksiančias olimpines žaidynes.

REKLAMA
REKLAMA

„Man liūdna, nes man labai patiko, kad galiu taip keliauti, nejaučiant streso, kad galiu įstrigti spūstyse, kaip anksčiau, kai vairuodavau automobilį“, – likus kelioms dienoms iki draudimo įsigaliojimo sakė paspirtukų naudotoja Valerie Rinckel (Valeri Rinkel).

„Buvo gana nepakenčiama“

Tačiau kitas klientas Anassas Eloula teigė, kad „dabar saugiau būtų grįžti prie dviračių arba žmonėms važiuoti autobusu ar viešuoju transportu“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Už transporto sektorių atsakingas merės pavaduotojas Davidas Belliardas (Deividas Beljardas) ketvirtadienį žurnalistams sakė, kad, nepaisant operatorių pastangų spręsti problemas, prieš nuomojamus paspirtukus buvo labai daug protestų.

„Padaryta tam tikra pažanga, tačiau galutinis rezultatas vis dar neigiamas, – sakė jis. – Anarchija buvo gana nepakenčiama.“

REKLAMA

Bendrovės „Lime“, „Tier“ ir „Dott“ palaipsniui pašalino savo 15 tūkst. paspirtukų iš visų gatvių, planuodamos juos po remonto ir techninės priežiūros darbų išsiųsti į kitus Europos miestus ar kitur.

Šiek tiek elektrinių paspirtukų liks platesniame Il de Franso regione aplink Paryžių, o „Tier“ teiks paslaugas tokiuose priemiesčiuose kaip Marnos slėnis ir Sen Žermenas prie Lė.

„Visame Paryžiaus regione pakeitėme paspirtukų naudojimo tvarką“, – sakė „Lime“ viešųjų ryšių direktorius Xavier Miraillesas (Ksavjė Miralesas).

REKLAMA

Kalifornijos įmonė siųs savo paspirtukus į Lilį Šiaurės Prancūzijoje, Londoną, Kopenhagą ir kelis Vokietijos miestus, o „Dott“ – į Belgiją ir Tel Avivą.

Alternatyvos

Įmonės tikisi, kad vietoj paspirtukų klientai rinksis nuomojamus dviračius, kuriuos jau siūlo visos įmonės.

„Užuot pasidavę nostalgijai, mieliau žvelgiame į ateitį“, – sakė „Tier“ vadovas Prancūzijoje Clement'as Pette, rodydamas į jo Paryžiuje nuomojamus 5 tūkst. dviračių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

X. Miraillesas iš „Lime“ teigė, kad jų dviračių paklausa sparčiai auga.

Tačiau dviračiai „yra kitokie, tie dviračiai yra dideli ir sunkūs (...) ne tokie judrūs“, sakė Paryžiuje gyvenanti amerikietė Amanda Rollins (Amanda Rolins), turinti 740 tūkst. „TikTok“ prenumeratorių ir skelbusi socialiniuose tinkluose apie savo meilę elektriniams paspirtukams.

Kai kurie nuolatiniai naudotojai jau nusipirko nuosavą paspirtuką arba naudojasi dienos, pusdienio ar savaitės nuoma, kurią siūlo tokios įmonės kaip elektra varomų transporto priemonių pardavėjas „Volt“.

REKLAMA

„Volt“ įkūrėjas Gregory Coillot naujienų agentūrai AFP sakė besitikintis, kad šias transporto priemones iš jų nuomosis tie, kurie anksčiau nuomojosi paspirtukus, turistai ir kitų metų olimpinių žaidynių lankytojai.

„Pasibaigus leidimui laisvai judėti, nuomos paklausa labai padidės“, – pridūrė jis, sakydamas, kad planuoja išplėsti savo parką iki 2 tūkst. paspirtukų ir aptarnauti tas vietoves, kuriose buvę operatoriai vykdė daugiausia veiklos.

Penktadienį Prancūzijos vyriausybė visoje šalyje padidino minimalų amžių, nuo kurio leidžiama važinėti elektriniais paspirtukais, nuo 12 iki 14 metų ir nustatė didesnes baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus, po to, kai padaugėjo su šiomis transporto priemonėmis susijusių eismo įvykių.

Kaip minimum turi būti įvesta taisyklė, draudžianti juos palikti bet kur. Turi būti jiems skirtos pastatymo vietos. O dabar mėtosi ant kiekvieno kampo, kaip šiukšlės.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų