Pardavėjai raukosi taikydami nuolaidas, o pirkėjai iš džiaugsmo trina rankas. Ir ne vien jie. Nuolaidos gali tapti labai pelningu verslu, rašo „Lietuvos rytas“.
Žaibiškai išpopuliarėję grupinio pirkimo tinklalapiai, skelbiantys viliojančius pasiūlymus, taip pat duoda pelno. Nuolaidų tinklalapių Lietuvoje per pusmetį pridygo it grybų po lietaus. Iš lūpų į lupas sklinda žinios apie neįtikėtinas nuolaidas, siekiančias net iki 70 proc. paslaugų vertės. Skamba neįtikėtinai, kai siūloma, pavyzdžiui, automobilio vidų ir išorę išvalyti už 29 litus, nors paslaugos vertė - 75 litai. Pasiūlymai kartais atrodo tokie neįtikėtini, kad nori nenori imi galvoti - o kur čia slypi apgaulė? Grupinio pirkimo tinklalapių kūrėjai tvirtina, kad tai - tiktai rinkodara ir jokių suktybių.
„Nuolaidos yra narkotikas – ir pardavėjams, ir pirkėjams. Narkotikų verslas yra nelegalus, tačiau pelnas toks, kad dėl jo rizikuojama ilgam sėsti į kalėjimą. Trumpu laikotarpiu taikomos nuolaidos – dar pusė bėdos. Bet rizikuojama atsidurti tokioje padėtyje, kai pirkėjai nebegali nieko pirkti be nuolaidos ir jų pasirinkimas priklauso tik nuo nuolaidos dydžio.
Tad ir pardavėjai nebegali parduoti be nuolaidos, todėl aukoja viską – kokybę ir įvaizdį. Tai veikia kaip narkotikas – pripranti ir negali to atsikratyti, nors tai tave žudo“, – plintantį nuolaidų bumą įvertino rinkodaros strategijos konsultantas Linas Šimonis.
„Daugelis klientų pasiryžę sumokėti už reklamą – tik atvesk pirkėją į jų saloną, parduotuvę ar viešbutį. Ši sistema yra veiksminga, nes pinigai išleidžiami tikslingai – žmonės iš tikrųjų perka paslaugą ar prekę. Tokios reklamos naudą galima apskaičiuoti labai tiksliai, nes aiškiai matyti, kiek ji pritraukė pirkėjų. Taip įmonė tampa geriau žinoma, gausėja nuolatinių klientų“, – aiškino vieno pirmųjų Lietuvoje grupinio pirkimo tinklalapio komercijos direktorė Alvydė Palaimaitė.
Tačiau, norėdami pasinaudoti nuolaidų efektu, ir patys verslininkai turi pasistengti. Paslaugos kokybė turi atitikti kainą be nuolaidos.