Šaltinis:
balsas.lt
REKLAMA
Siuntinys su išsipylusiu kvepalų buteliuku, savaitę vėluojanti dovana artimajam, dingęs grotuvas. Tai – tik kelios su prekių pristatymu susijusios situacijos, kurias yra tekę patirti elektroninių parduotuvių pirkėjams. Nenuostabu, kad net 94 proc. pirkėjų el. parduotuvėse gali atsisakyti jau sukomplektuoto krepšelio paskutiniuose pirkimo žingsniuose, dažniausiai – būtent dėl su prekių pristatymu susijusių priežasčių, rodo tarptautiniai tyrimai*. Atsižvelgdama į rinkos situaciją – didėjančius pardavimus internetu ir vartotojų poreikius – siuntų bendrovė „DPD Lietuva“ pradeda diegti patikimo pristatymo standartą, skirtą el. parduotuvėms ir jų pirkėjams. Jį atpažinti leis „Patikimo pristatymo“ ženklas. „Praktika rodo, kad sėkmingai el. parduotuvės veiklai ir vartotojų lojalumui sklandus prekių pristatymas turi itin didelę reikšmę, todėl šiuo standartu siekiame įtvirtinti kokybiško prekių pristatymo kriterijus ir išreiškiame savo įsipareigojimus tiek el. parduotuvėms, tiek jų pirkėjams“, – teigia Asta Brazaitienė, DPD „Patikimo pristatymo“ ženklo vadovė. „DPD Lietuva“ iniciatyva el. parduotuvėms sukurtas ženklinimas vartotojams suteiks žinią, kad jų lankomoje el. parduotuvėje įsigytos prekės bus pristatytos laiku ir saugiai, bus atlyginta žala, jei gabenant siuntinys bus pažeistas, taip pat užtikrinamas informacijos apie pirkėją konfidencialumas. „Patikimo pristatymo“ standartas taip pat apima ir reikalavimus siuntas pristatančių kurjerių aptarnavimui bei aprangos kodui. Kaip pastebėjo A. Brazaitienė, prekių pristatymas – bene vienintelė el. prekybos grandis, įvertinama tiesiogiai, akis į akį, kurjeriui pristatant prekę. Todėl el. parduotuvių gebėjimas užtikrinti, kad prekės ne tik pasiektų pirkėją per nurodytą terminą, bet ir jas pristatantys kurjeriai aptarnautų profesionaliai ir maloniai, tampa svarbiais veiksniais, lemiančiais žmogaus pasirinkimą. „Be to, el. pirkėjų tyrimai atskleidžia, kad tinkamas prekių pristatymas didina bendrą pasitikėjimą internetine prekyba, skatina pirkėjus rekomenduoti el. parduotuvę draugams ir pakartotinai joje apsipirkti. Todėl specialus ženklinimas, tikimės, bus naudingas visiems el. rinkos dalyviams“, – pridūrė „Patikimo pristatymo“ ženklo vadovė. Ekspertai prognozuoja, kad per ateinančius kelerius metus el. prekyba toliau augs ir vis labiau plis mažesniuosiuose miestuose. Įvairūs šaltiniai nurodo skirtingą Lietuvoje veikiančių parduotuvių skaičių, tačiau manoma, kad šiuo metu Lietuvoje yra apie 2000 el. parduotuvių ir šis skaičius toliau auga. Iki šiol dažniausia jų specializacija – prekės vaikams, nors per pastaruosius metus daugėjo kosmetikos ir aprangos prekes siūlančių el. parduotuvių.
Siuntinys su išsipylusiu kvepalų buteliuku, savaitę vėluojanti dovana artimajam, dingęs grotuvas. Tai – tik kelios su prekių pristatymu susijusios situacijos, kurias yra tekę patirti elektroninių parduotuvių pirkėjams. Nenuostabu, kad net 94 proc. pirkėjų el. parduotuvėse gali atsisakyti jau sukomplektuoto krepšelio paskutiniuose pirkimo žingsniuose, dažniausiai – būtent dėl su prekių pristatymu susijusių priežasčių, rodo tarptautiniai tyrimai*. Atsižvelgdama į rinkos situaciją – didėjančius pardavimus internetu ir vartotojų poreikius – siuntų bendrovė „DPD Lietuva“ pradeda diegti patikimo pristatymo standartą, skirtą el. parduotuvėms ir jų pirkėjams. Jį atpažinti leis „Patikimo pristatymo“ ženklas. „Praktika rodo, kad sėkmingai el. parduotuvės veiklai ir vartotojų lojalumui sklandus prekių pristatymas turi itin didelę reikšmę, todėl šiuo standartu siekiame įtvirtinti kokybiško prekių pristatymo kriterijus ir išreiškiame savo įsipareigojimus tiek el. parduotuvėms, tiek jų pirkėjams“, – teigia Asta Brazaitienė, DPD „Patikimo pristatymo“ ženklo vadovė. „DPD Lietuva“ iniciatyva el. parduotuvėms sukurtas ženklinimas vartotojams suteiks žinią, kad jų lankomoje el. parduotuvėje įsigytos prekės bus pristatytos laiku ir saugiai, bus atlyginta žala, jei gabenant siuntinys bus pažeistas, taip pat užtikrinamas informacijos apie pirkėją konfidencialumas. „Patikimo pristatymo“ standartas taip pat apima ir reikalavimus siuntas pristatančių kurjerių aptarnavimui bei aprangos kodui. Kaip pastebėjo A. Brazaitienė, prekių pristatymas – bene vienintelė el. prekybos grandis, įvertinama tiesiogiai, akis į akį, kurjeriui pristatant prekę. Todėl el. parduotuvių gebėjimas užtikrinti, kad prekės ne tik pasiektų pirkėją per nurodytą terminą, bet ir jas pristatantys kurjeriai aptarnautų profesionaliai ir maloniai, tampa svarbiais veiksniais, lemiančiais žmogaus pasirinkimą. „Be to, el. pirkėjų tyrimai atskleidžia, kad tinkamas prekių pristatymas didina bendrą pasitikėjimą internetine prekyba, skatina pirkėjus rekomenduoti el. parduotuvę draugams ir pakartotinai joje apsipirkti. Todėl specialus ženklinimas, tikimės, bus naudingas visiems el. rinkos dalyviams“, – pridūrė „Patikimo pristatymo“ ženklo vadovė. Ekspertai prognozuoja, kad per ateinančius kelerius metus el. prekyba toliau augs ir vis labiau plis mažesniuosiuose miestuose. Įvairūs šaltiniai nurodo skirtingą Lietuvoje veikiančių parduotuvių skaičių, tačiau manoma, kad šiuo metu Lietuvoje yra apie 2000 el. parduotuvių ir šis skaičius toliau auga. Iki šiol dažniausia jų specializacija – prekės vaikams, nors per pastaruosius metus daugėjo kosmetikos ir aprangos prekes siūlančių el. parduotuvių.