• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visuomenėje verslo ir nevyriausybinių organizacijų partnerystė nėra laikoma tipiška. Sudėtinga svarstyti apie įgyvendinamas bendras jų veiklas dėl esminio skirtumo: pagrindinis verslo siekis – pelno siekimas, o nevyriausybinės organizacijos turi kardinaliai priešingą statusą. Ir nors nepaisant to glaudi partnerystė tarp šių sektorių egzistuoja, didžiulis jos potencialias lieka neišnaudotas.

Visuomenėje verslo ir nevyriausybinių organizacijų partnerystė nėra laikoma tipiška. Sudėtinga svarstyti apie įgyvendinamas bendras jų veiklas dėl esminio skirtumo: pagrindinis verslo siekis – pelno siekimas, o nevyriausybinės organizacijos turi kardinaliai priešingą statusą. Ir nors nepaisant to glaudi partnerystė tarp šių sektorių egzistuoja, didžiulis jos potencialias lieka neišnaudotas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Verslo prigimtis diktuoja pelno siekį, tačiau šis tikslas šiuolaikinėje visuomenėje nėra ir negali būti aklas. Įmonių socialinė veikla tampa neatsiejama, o kartais ir strategine jų pagrindinės misijos dalimi. Visame pasaulyje pastebima tendencija, jog įmonės iš siekio dalintis sukurta verte pereina prie bendros vertės kūrimo. Konkretus būdas siekti bendros vertės kūrimo – partnerystė su nevyriausybinėmis organizacijomis. Tai teikia akivaizdžią grąžą – lygiavertė partnerystė su visuomene verslui suteikia progą tobulinti savo paslaugas, gerinti jų kokybę ir prieinamumą, ugdyti atsakingą vartotoją, informuotą ir išsilavinusį darbuotoją, klientą ir pagaliau visuomenę“, - teigia organizacijos „GDP| Gerų darbų partneriai“ vadovas Arnas Marcinkus.

REKLAMA

Dar 2012 metais pagal Jungtinių Tautų vystymo programą Lietuvoje atlikto tyrimo „Įmonių socialinės atsakomybės diegimo ekonominės naudos ir ilgalaikio poveikio verslui tyrimas įmonėse“ rezultatai atskleidė, jog socialinei atsakomybei skirtas 1 Lt per metus vidutiniškai sukuria 1,57 Lt ekonominės naudos: 65 ct klientų pasitenkinimo srityje, 48 ct – klientų sąmoningumo ir tvarumo didėjimo srityje, 44 ct – darbuotojų kompetencijos ir efektyvumo augimo srityje.

REKLAMA
REKLAMA

„Atkreiptinas dėmesys, jog vidutinis maždaug 1,5 karto atsiperkamumas užfiksuotas ekonominio sunkmečio metu. Tad pagrįstai tikėtina, jog pagerėjusi ekonominė situacija šiuos rodiklius galėjo gerokai padidinti. Šalies verslui įsisąmoninant realų socialinės atsakomybės ir bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis atsiperkamumą, grąža atitenka tiek įmonei, tiek nevyriausybinėms organizacijoms, tiek ir visuomenei. Tačiau kol kas nevyriausybinės organizacijos vis dar yra priverstos dėti daug pastangų į lygiavertę partnerystę, o į jos atsiperkamumą orientuotų įmonių Lietuvoje nėra daug. Pavienės pastangos šioje srityje negali duoti nei socialinės pridėtinės vertės visuomenei, nei ilgalaikio konkurencinio pranašumo įmonei“, - pažymi A. Marcinkus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dabar verslui ir privatiems asmenims atsiranda naujos galimybės prisidėti prie visuomenei svarbių projektų ar iniciatyvų. Lietuvoje steigiamas neliečiamojo kapitalo fondas, skirtas šalies nevyriausybiniam sektoriui. Nuo praėjusių metų pradžios įsigalioję Labdaros ir paramos įstatymo pakeitimai pirmą kartą šalies istorijoje įteisino galimybę kurti neliečiamojo kapitalo fondus. Pirmasis tokio tipo organizacijos steigėjas – organizacija „GDP| Gerų darbų partneriai“.

REKLAMA

Kurdama šį fondą „GDP| Gerų darbų partneriai” įsipareigoja šio fondo kūrimui pritraukti verslo įmonių paramą, kartu su verslo įmonėmis pasiūlyti rinkai produktus, nuo kurių generuojamo pelno dalis būtų skirta neliečiamo kapitalo fondo kūrimui. Taip pat užtikrinti kokybišką ir skaidrų neliečiamo kapitalo fondo valdymo modelį bei fondo paramos organizavimą. Įgyvendindama šį projektą, organizacija tikisi sukurti naują finansavimo šaltinį nevyriausybinėms organizacijoms ir visuomenei aktualioms iniciatyvoms bei formuoti naują įmonių rėmimo politiką. Projektas finansuojamas iš Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos NVO fondo remiamo paprojekčio „Fondas 2.0“ lėšų.

REKLAMA

Apie „GDP|gerų darbų partneriai”:

„GDP| Gerų darbų partneriai” – tai verslo, nevyriausybinio ir valstybinio sektoriaus partneris, kuriantis bei įgyvendinantis visuomenės gerovei ir pažangai aktualius pokyčius. „GDP| Partneriai” yra Labdaros ir paramos fondo „Jauniems“ prekių ženklas. Organizacija, vykdydama veiklą, remiasi ekspertų tinklu (angl. pool, network), kurį sudaro esami įvairių sričių lyderiai ir profesionalai, dirbę ir aktyviai veikę NVO sektoriuje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų