Socialiniame tinkle vilnietė Vaiva skundėsi tautiečio išsišokimais oro uoste, dėl kurių vėlavo skrydis į Norvegiją.
„Jau keletą metų gyvenu Norvegijoje, dažnai skraidau į Lietuvą. Tačiau tokio nuotykio dar nebuvau patyrusi, kai sausio mėnesį, po atostogų Lietuvoje, skridau atgal į Norvegiją.
Kai visi keleiviai jau buvo beveik sulaipinti į lėktuvą, vienas išgėręs vyras pradėjo pasakoti, kad turi sprogmenų. Oro linijų darbuotojai iš karto sureagavo, jie ėmė tikrinti lėktuvą, išsivedė tą vyrą. Tačiau skrydis dėl to vėlavo vieną valandą, visi turėjote tiesiog laukti, kol vyko patikrinimas“, – skundėsi moteris.
Ji piktinosi tautiečio elgesiu.
„Skridau su mažu vaiku, ar galite įsivaizduoti, kaip apskritai sunku keliauti su vaikais. O dabar teko papildomai laukti. Tačiau susierzino ne tik žmonės, skrendantys su vaikais, bet apskritai visi keleiviai.
Kodėl turime kentėti, jeigu kažkoks išgėręs žmogus daro nesąmones. Išgėrusių žmonių apskritai nereikėtų įleisti į lėktuvą“, – piktinosi moteris.
Šis moters įrašas sulaukė komentatorių dėmesio.
„Labai gaila, kad ne tik keleiviai, bet ir įgula patyrė nepatogumų. Tačiau tas žmogus su tomis oro linijomis jau nebeskraidys. Jis paprasčiausiai bus įtrauktas į juodąjį sąrašą ir nebegalės nusipirkti skrydžio bilietų“, – rašė moteris.
Kita komentatorė jai antrino.
„Tikra tiesa, oro linijos nebenori rizikuoti ir probleminius klientus tiesiog užblokuoja. Toks sprendimas – geriausias, niekada nežinai, kada probleminis keleivis vėl iškrės kokią nesąmonę“, – rašė kita komentatorė.
O kitas vyras pastebėjo, kad tik į Norvegiją skrendantys keleiviai gali taip elgtis.
„Jau ne kartą teko girdėti, kad emigravę tautiečiai nemoka normaliai elgtis lėktuvuose, o ši istorija viską tik patvirtina“, – rašė vyras.
Konfliktų priežastis oro uostuose – alkoholis?
Lietuvos oro uostų Saugos ir saugumo departamento direktorius Vidas Kšanas komentavo, kad kiekviena situacija yra skirtinga, tačiau visais atvejais, kai yra pažeidžiama viešoji tvarka oro uoste arba kyla grėsmė aviacijos procesams, saugumui – tokie keleiviai yra perduodami teisėsaugos pareigūnams, o jie vėliau atlieka tyrimą.
„Lietuvos oro uostuose per savaitę fiksuojame maždaug po vieną ar du tokius atvejus, kai keleiviai prieš laipinimą į skrydį elgiasi neadekvačiai, nepagarbiai ar kelia pavojų aplinkiniams, todėl turime kreiptis į policijos pareigūnus.
Dažniausia tokio neigiamo elgesio priežastis – nesaikingai vartojamas alkoholis prieš skrydį“, – sakė specialistas.
Anot jo, kiekviena oro linijų bendrovė, susidūrusi su konfliktiškai keleiviais, problemas sprendžia skirtingai
„Viskas priklauso nuo bendrovės taikomos politikos ir konkretaus keleivio elgesio tam tikroje situacijoje. Kalbant bendrai, pasitaiko atvejų, kai visam ar ilgesniam laikui keleiviai yra įtraukiami į nepageidaujamų keleivių oro bendrovių sąrašus. Tačiau tokie atvejai yra pakankamai reti“, – komentavo V. Knašas.
Įtraukia į juoduosius sąrašus
Oro linijų „Wizz Air“ su portalu tv3.lt pasidalijo bendromis vežimo sąlygomis.
Anot jų, bendrovė turi teisę atsisakyti vežti keleivį, kuris pažeidė elgesio kodeksą ankstesnio skrydžio metu, ir pagrįstai mano, kad toks elgesys gali pasikartoti.
„Tokiomis aplinkybėmis oro linijų bendrovė taip pat gali atsisakyti priimti būsimus keleivio užsakymus, kol bus padengtos visos nesumokėtos išlaidos ir (arba) kol bendrovė įsitikins, kad toks keleivis nebekelia pavojaus kitiems keleiviams, įgulai ar antžeminiam personalui“, – įspėjo bendrovė.