Paveikslą „Shot Sage Blue Marilyn“ A. Warholas nutapė 1964 m., įkvėptas garsiosios dainininkės nuotraukos.
Ši suma taip pat tapo didžiausia kada nors sumokėta už amerikiečių meno kūrinį.
Niujorke vykęs „Christie's“ aukcionas matomas kaip prabangaus meno rinkos būklės simbolis.
Prieš aukcioną „Christie's“ rašė, kad paveikslas yra „vienas rečiausių ir labiausiai transcendentinių egzistuojančių atvaizdų“, o jo pardavimo kaina – „apie 200 mln. dolerių“.
Aukcionas baigėsi pasiekus 170 mln. dolerių (161,1 mln. eurų) pardavimo kainą, kuri, atsižvelgus į mokesčius ir rinkliavas, išaugo iki 195 mln. dolerių (184,8 mln. eurų).
Ankstesnė rekordinė amerikiečių meno kūrinio kaina buvo 110,5 mln. dolerių (104,7 mln. eurų) už kaukolės paveikslą, kurį 1982 m. sukūrė Warholo draugas, kartais konkurentas Jeanas-Michaelis Basquiat.
Galutinė Marilyn portreto kaina taip pat sumušė ankstesnį XX a. meno kūrinio rekordą, pasiektą 2015 m., kai 1955 m. Pablo Picasso paveikslas „Les Femmes d'Alger“ buvo parduotas už 179,4 mln. dolerių (170 mln. eurų), įskaitant mokesčius.
Kovo mėn. fondo „Thomas and Doris Amman Foundation“ valdybos pirmininkas Georgeas Frei pareiškime teigė, kad Monroe paveikslas „liudija jos nemažėjančią vizualinę galią ir naujajame tūkstantmetyje“.
„Pačios Merilyn nebėra, o siaubingos jos gyvenimo ir mirties aplinkybės pamirštos. Liko tik mįslinga šypsena, siejanti ją su kita paslaptinga iškilios damos šypsena – Monos Lizos“, – sakė G. Frei.
Agentūra „Bloomberg“ praneša, kad aukciono laimėtojas – JAV meno kūrinių prekeivis Larry Gagosianas, kuriam priklauso meno galerijų tinklas.
Pasak „Christie's“, visos už parduotą paveikslą gautos lėšos bus skirtos Šveicarijoje, Ciuriche, įsikūrusiam Thomo ir Doris Ammannų fondui, kuris rūpinasi vaikų sveikatos priežiūros ir švietimo programų kūrimu visame pasaulyje.
Pirmadienį vykęs aukcionas yra pirmasis iš meno aukcionų serijos, kurią „Christie's“ ir „Sotheby's“ planuoja surengti per ateinančias dvi savaites. Ši aukcionų serija laikoma prabangaus meno rinkos būklės po pandemijos išbandymu.
Niujorke įsikūrusios konsultacinės bendrovės „Fine Art Group“ įkūrėjas Philipas Hoffmanas laikraščiui „New York Times“ sakė, kad meno kūrinių paklausa yra „didžiulė“.
„Visi laukė tinkamo momento. Ir pagaliau ta akimirka atėjo“, – sakė jis.