Portalo tv3.lt skaitytoja Miglė (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) skundėsi, kad sporto klubas „Gym plius“ sutartis su klientais sudaro, savo naudai, o neapmokėjus narystei iš karto grasina antstoliais.
„Praėjusiais metais pasirašiau metinę „Gym plius“ sutartį. Jos galiojimas, kaip ir nurodoma mano paskyroje baigėsi 2022 lapkričio 28 d.
Gruodį, sulaukusi raginimo susimokėti, atlikau mokėjimą. Buvo daug darbų, pagalvojau, kad sumaišiau sutarties galiojimo laiką, o būti perduotai antstoliams nesinori“, – pasakojo moteris.
Tačiau sausio pradžioje sporto klubas jai atsiuntė dar vieną raginimą susimokėti – vėl su grasinimais perduoti antstoliams.
„Nuėjau į savo paskyrą „Gym plius“ internetinėje svetainėje, matau, kad sutarties galiojimas pasibaigė. Todėl paskambinau į sporto klubą. Pagalvojau, kad pas juos kažkas sistemoje nesuveikė.
Tačiau pasirodo, kad viskas suveikė. Konsultantas man ramiu tonu aiškino, kad nepaisant to, kad mano profilyje nurodytas sutarties galiojimo terminas, sutartis yra neterminuota, o aš ją privalau nutraukti įspėjusi prieš 30 dienų“, – piktinosi moteris.
„Beje, nutraukti sutarties savo paskyroje irgi negaliu.
Sakiau jiems, kad čia vartotojų mulkinimas – taip šis sporto klubų tinklas užsidirba bent dvi papildomas mėnesines įmokas, kol klientai susivokia, kaip tiksliai nutraukti sutartį. Pagrasinu, kad kreipsiuosi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Konsultantas patikino, kad galiu kreiptis, bet ten paaiškins, kad viskas čia gerai su sutartimis“, – skundėsi Miglė.
Ji svarstė, kiek per metus šis sporto klubų tinklas sugeneruoja taip pajamų.
„Taip pikta už taip nereikšmingai išleistus pinigus. Kažkuriuo metu šiais metais nusprendžiau, kad neverta leisti tokiems ir panašiems dalykams, geriau paaukoti Ukrainai.
Tai vienas didžiausių ir ne pirmus metus veikiantis sporto klubų tinklas Lietuvoje. Gal verta paklausti „Gym plius“ vadovų kiek jie per metus uždirba iš tokių neterminuotų sutarčių ir atsakingų valstybinių institucijų, ar tikrai čia vartotojai nėra mulkinami“, – retoriškai klausė Miglė.
Sutarties sąlygas pateiks paprasčiau?
Sporto klubų „Gym plius“ direktorius Mantas Badikonis dėkojo žmonėms už skundus.
„Matydami, kad klientams vis dar trūksta aiškumo, imsimės veiksmų peržiūrint informacijos pateikimo procesus, siekdami, kad visiems būtų dar aiškiau dėl besibaigiančių sutarčių galiojimo sąlygų.
Taip pat, noriu pabrėžti, kad įmonės naudojamos sutarties sąlygos yra identiškos daugumoje rinkoje veikiančių sporto klubų sutarčių sąlygoms ir atitinka visų priežiūros institucijų reikalavimus bei gerąsias praktikas“, – komentavo vadovas.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba kreipsis į sporto klubą paaiškinimo
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skaičiavo, kad per 2022 m. 3 ketvirčius sulaukė apie 370 įvairių vartotojų kreipimųsi (įskaitant ir prašymus pakonsultuoti) dėl su sportu ir pomėgiais susijusių paslaugų.
„Ne teismo tvarka išnagrinėta apie 70 vartotojų prašymų. Didžioji dalis šių prašymų yra susijusi sporto klubų paslaugomis. Vartotojai kreipėsi įvairiais klausimais: dėl paslaugų kokybės, dėl kainos skaičiavimo, dėl sutarties vykdymo ir pan.“ – komentavo tarnyba.
VVTAT atkreipė dėmesį, kad kiekvienu konkrečiu atveju svarbu įvertinti, dėl kokių konkrečių paslaugų teikimo sąlygų yra susitarta tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo.
„Taip pat teisės aktai įpareigoja paslaugų teikėją tinkamai informuoti vartotoją apie teikiamas paslaugas. Taigi, jei sutartyje yra numatytos aiškios sąlygos dėl sutarties nutraukimo ir vartotojui ši informacija pateikiama aiškiai ir neklaidinančiai, jis sutarties sąlygų privalo laikytis.
Nesąžiningomis laikomos vartojimo sutarčių sąlygos, kurios šalių nebuvo individualiai aptartos ir kuriomis dėl sąžiningumo reikalavimo pažeidimo iš esmės pažeidžiama šalių teisių ir pareigų pusiausvyra vartotojo nenaudai. Kilus ginčui, kai kyla abejonių dėl sutarties sąlygų sąžiningumo, kiekvienu konkrečiu atveju VVTAT įvertintų sutarties sąlygas dėl jų atitikimo sąžiningumo kriterijams“, – komentavo tarnyba.
VVTAT kreipsis į „Gym plius“
VVTAT atsižvelgdama į vartotojams kylančius neaiškumus dėl su „Gym plius“ sudarytų sutarčių nutraukimo sąlygų, planuoja artimiausiu metu kreiptis į „Gym plius“ dėl paaiškinimų pateikimo, o prireikus – ir inicijuoti atitinkamas procedūras dėl vartotojų teisių apsaugos užtikrinimo.
„Jei vartotojas mano, kad jo teisės buvo pažeistos, jis pirmiausia turėtų raštu kreiptis į paslaugos teikėją su raštiška pretenzija ir išdėstyti savo keliamą reikalavimą. Paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
Vartotojui negavus paslaugos teikėjo atsakymo arba gavus atsakymą, kuris vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka“, – informavo tarnyba.
Kartu su prašymu VVTAT turėtų būti pateikiamos prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijos (pavyzdžiui, pinigų sumokėjimą už paslaugą patvirtinančio dokumento kopija, kreipimosi į paslaugos teikėją kopija, paslaugos teikėjo atsakymo kopija, sutarties kopija ir kitų turimų dokumentų kopijos).