Transporto įmonių vadovai teigia, kad vežėjai pirmieji pajuto Rusijos sankcijas. Tuo metu Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mečislovas Atroškevičius „Žinių radijo“ laidoje „Žaliavų rinkos pulsas“ sakė, kad sankcijos pirmiausiai skaudžiai palies Rusijos verslininkus:
– Tie apribojimai Rusijos verslininkams sukėlė šoką. Juk didelė dalis produkcijos užsakoma iš anksto. Iš anksto ir apmoka. Yra tokios produkcijos, kuri keliauja ne tik automobiliais. Ji keliauja ir konteineriais iš Australijos, Kanados ar JAV. Taigi, milijoniniai nuostoliai smogs patiems Rusijos verslininkams. Ką jie darys toliau, čia jau kita kalba. Mes šitoj grandinėje esam vieni pagrindinių veikėjų. Žinoma, jeigu mažės pervežimų apimtys, nukentėsim ir mes.
– Galbūt, išaugus konkurencijai, dar labiau nukris paslaugų kainos?
– Tai aksioma. Šito įrodinėti nereikia. Dalis šaldytuvų tikrai atsilaisvins. Dėl to nežinojimo, ką toliau daryti, jie ir stovės be darbo. Gal jie bus permesti į kokią nors kitą rinką. Suprantama, kai pasiūla viršija paklausą, kaina krenta.
– Kokia situacija transporto paslaugų rinkoje formavosi metų pradžioje? Teigiama, kad su Rytais dirbančios įmonės sunkumų pajuto kur kas anksčiau.
– Jau nuo praėjusių metų pabaigos tie srautai šiek tiek sumažėjo. Ir paslaugų kainos sumažėjo 10-15 procentų. Tai nebuvo kažkokių sankcijų pasekmė. Galbūt tai įvyko dėl sumažėjusio vartojimo, galbūt tai lėmė vidinės Rusijos problemos. Nenoriu daryti kažkokios gilios analizės, bet galiu konstatuoti, kad krovinių buvo mažiau.
– Galbūt vežėjams padės diversifikavimas, vežėjai iš Rytų pasuks į Vakarus?
– Diversifikavimas – gražus žodis. Bet ne visada viskas priklauso tik nuo mūsų. Tarkim, yra tam tikros problemos, kodėl mes negalime važiuoti į Vakarus su savo transporto priemonėmis. Jeigu automobiliai atitinka ekologinius reikalavimus Euro 2 ar Euro 3, su tokiomis transporto priemonėmis į Vakarus važiuoti jau nevertėtų. Dabar įsigaliojo ekologiniai Euro 5, Euro 6 reikalavimai. Taigi, ne visi vežėjai, kurie buvo orientuoti į Rytus, galės taip greitai persiorientuoti į Vakarus. Čia irgi sava specifika. Net tie vežėjai, kurie turėjo naujoviškas transporto priemones, atitinkančias, sakykim, Euro 6 standartą, ne visi važiavo į Rytus, nes ten nėra tokiems automobiliams tinkančio kuro, – sakė M. Atroškevičius.