• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artėjant parduotuvių boikotui Lietuvos statistikos departamentas skelbia naujausias vartojimo prekių ir paslaugų kainas. Šios per balandžio mėnesį padidėjo 0,5 proc.. Tam daugiausia įtakos turėjo daržovių, drabužių, degalų ir tepalų, avalynės kainų padidėjimas ir keleivių vežimo oro transportu paslaugų, šilumos energijos, atostogų išvykų, dujų kainų sumažėjimas.

40

Artėjant parduotuvių boikotui Lietuvos statistikos departamentas skelbia naujausias vartojimo prekių ir paslaugų kainas. Šios per balandžio mėnesį padidėjo 0,5 proc.. Tam daugiausia įtakos turėjo daržovių, drabužių, degalų ir tepalų, avalynės kainų padidėjimas ir keleivių vežimo oro transportu paslaugų, šilumos energijos, atostogų išvykų, dujų kainų sumažėjimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA

Per šį laikotarpį vartojimo prekių kainos padidėjo 0,9 proc., o paslaugų kainos sumažėjo 0,5 proc. Prekių kainų pokyčio įtaka bendram mėnesiniam kainų pokyčiui sudarė +0,65 procentinio punkto, paslaugų kainų pokyčio įtaka sudarė –0,12 procentinio punkto.

Valstybės ir savivaldybių institucijų administruojamos vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,6 proc., o rinkos kainos padidėjo 0,7 proc. Valstybės ir savivaldybių institucijų administruojamų kainų pokyčių įtaka sudarė –0,08 procentinio punkto, rinkos kainų pokyčių įtaka sudarė +0,60 procentinio punkto.

REKLAMA
REKLAMA

2016 m. balandžio mėn., palyginti su kovo mėn., iš maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų daugiausia – 17,4 proc. – pabrango daržovės. Vaisiai atpigo 0,7 proc. Iš daržovių ir vaisių daugiausia pabrango kopūstai – 59,5 proc., bulvės – 34,5, vaisinės daržovės (agurkai, pomidorai) – 14,6, česnakai – 9,1, salotinės daržovės – 7,4, citrinos – 3,8, kriaušės – 3,6, džiovinti vaisiai ir riešutai – 3,2, apelsinai – 2,5, bananai – 1,6 proc., o atpigo greipfrutai – 9,5 proc., kiviai – 4,6, vynuogės – 4,2, obuoliai – 3,7 proc. Pabrango alyvuogių aliejus – 4,2 proc., kruopos – 3,7, margarinas – 2,7, vaisių ir daržovių sultys – 1,7, šviežia ir atšaldyta žuvis – 1,5, varškė – 1,3, kiauliena – 0,9 proc. Tačiau atpigo miltai ir valgomieji subproduktai – po 2,9 proc., ledai – 2,6, kefyras – 1,2 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš energetinių prekių sumažėjo suskystintų dujų maistui gaminti kainos – 5,2 proc., šilumos energijos – 3,2, suskystintų automobilinių dujų – 2,1, kietojo kuro – 1,1 proc. Pabrango benzinas – 3,7 proc., dyzeliniai degalai – 3,4 proc.

REKLAMA

Iš kitų prekių daugiausia pabrango drabužiai – 3,7 proc., įranga sportui, stovyklavimui ir poilsiui lauke – 3,2 proc., kilimai ir kitos grindų dangos – 2,6, avalynė – 1,8, vynas – 1,7, alus – 1,5 proc., o atpigo sodininkystės reikmenys, augalai ir gėlės – 3,3 proc., namų ir sodo pagrindiniai įrankiai ir įranga – 2,1, gaminiai ir medžiagos būsto priežiūrai ir remontui – 1,2 proc.

REKLAMA

Iš paslaugų daugiausia – 20,7 proc. – atpigo keleivių vežimo oro transportu paslaugos. Taip pat atpigo atostogų išvykų ir laidojimo paslaugos – atitinkamai 5,8 ir 2,4 proc. Apgyvendinimo viešbučiuose paslaugos pabrango 2,1 proc., būsto priežiūros ir remonto bei asmeninių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto – po 1,4, viešojo maitinimo valgyklose – 1,1, vyrų kirpimo – 0,9, odontologų – 0,7 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per metus kainos taip pat augo

2016 m. balandžio mėn., palyginti su 2015 gruodžio mėn., vartojimo prekių ir paslaugų kainos padidėjo 0,9 proc. Iš jų maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainos padidėjo 3,5 proc., alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių – 4 proc., o transporto prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 2 proc.

REKLAMA

„Danske Bank“ vyriausiasis Baltijos šalių ekonomistas Rokas Grajauskas savo socialinio tinklo paskyroje komentuoja:

„Kainos Lietuvoje balandį augo 1 proc. (lyginant su praėjusių metų balandžiu). Visą brangimą už ausų tempė augusios paslaugų kainos, kurias savo ruožtu į viršų stumia augantys atlyginimai ir vartojimas. Beje, balandį kainos vis dar buvo žemesniame lygyje nei prieš 2 metus, t.y. 2014 m. balandį. Įvertinkime ir tai, kad per šį laikotarpį vidutinis atlyginimas Lietuvoje išaugo 12 proc. Todėl nenuostabu, kad Lietuvoje sparčiau auga vartojimas. Per pastaruosius du metus mažmeninės prekybos apimtys iš viso paaugo 13 proc. Galėtum žmogus galvoti, kad gyvenimas gerėja, bet tuomet pasižiūri į kalafioro kainą...“, - rašo R. Grajauskas. 

REKLAMA

2016 m. balandžio mėn. metinė (2016 m. balandžio mėn., palyginti su 2015 m. balandžio mėn.) infliacija sudarė 1 proc. Metinei infliacijai įtaką turėjo drabužių, tabako gaminių, viešojo maitinimo restoranuose, kavinėse ir panašiose įstaigose paslaugų, daržovių, asmeninių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugų kainų padidėjimas bei degalų ir tepalų, šilumos energijos, keleivių vežimo oro transportu paslaugų, dujų kainų sumažėjimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vartojimo prekių kainos per metus sumažėjo 0,2 proc., o paslaugų kainos padidėjo 4,7 proc.

2016 m. balandžio mėn., palyginti su 2015 m. balandžio mėn., valstybės ir savivaldybių institucijų administruojamos kainos sumažėjo 0,2 proc., tačiau rinkos kainos padidėjo 1,2 proc.  

Nemokamai dalins pieną

Lietuvos žemės ūkio kooperatyvų asociacija „Kooperacijos kelias“ solidarizuojasi su nepagrįstai aukštomis maisto produktų kainomis pasipiktinusiais piliečiais ir skelbia nemokamo pieno dalijimo akciją: rytoj, gegužės 10 dieną Vilniuje, prie LR žemės ūkio ministerijos (Gedimino pr. 19) bei Rokiškyje, aikštelėje Respublikos g. 106 (priešais „Topo Centrą“) nuo 9:00 iki 17:00 val. kooperuoti pieno gamintojai piliečiams nemokamai dalins pieną.

Šios akcijos tikslas - pademonstruoti, jog už litrą natūralaus pieno šiandien ūkininkui mokama vos 0,08-0,15 euro, tuo tarpu parduotuvėje nugriebtas pienas kainuoja bene dešimteriopai brangiau. LŽŪKA „Kooperacijos kelias“ kviečia sąmoningą pilietinę visuomenę atkreipti dėmesį į pieno produktų kainos dalių paskirstymą tarp ūkininko, pieno perdirbėjo ir prekybininko, prisijungti prie akcijos ir akcijos vietose nemokamai pasiimti litrą natūralaus pieno.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų