Net ir už šimtą tūkstančių litų naują automobilį nusipirkę žmonės negali būti tikri, kad jis nebus sugedęs. Ypač daug problemų tyko, jei nekokybiška mašina pirkta įmonės vardu, rašo "Klaipėda".
Remonto laukia mėnesius
Klaipėdietis Ramūnas Tranavičius įsitikinęs, kad šalyje neginamos vartotojų teisės. Jis jau beveik penkis mėnesius nesulaukia, kol bus suremontuotas neseniai įsigytas naujas automobilis.
Verslininkui net nepranešama, kada jo mašina bus bent pradėta taisyti.
Gegužės 15 dieną Vilniuje iš bendrovės „Japoniškų markių automobilių centras“ klaipėdietis nusipirko 2007-ųjų gamybos „Subaru Outback“.
Šią mašiną jis įsigijo bendrovės „Avilura“, kurios direktoriumi dirba, vardu. Automobilį už 99 tūkst. litų R.Tranavičius pirko per išperkamosios nuomos bendrovę „SEB VB lizingas“
Važiuoklė ėmė bildėti
„Nuo pat pirmosios eksploatavimo dienos automobilio važiuoklės priekinėje dalyje buvo girdėti metalinis bildesys, riedančią mašiną stipriai traukė į dešinę. Kol nuvažiuoju į Vilnių, tenka paprakaituoti, laikant vairą, kad automobilis neperšoktų į kitą eismo juostą“, – skundėsi klaipėdietis.
Jo teigimu, tik primygtinai prašant birželio 19-ąją naujoji mašina buvo užrašyta į eilę remontui. „Tačiau iki šiol negavau atsakymo, kada automobilis bus remontuojamas“, – piktinosi R.Tranavičius.
Jis ne kartą kreipėsi į „Japoniškų markių automobilių centrą“. Rašė pretenzijas „SEB VB lizingui“, „Subaru“ vadovybei Belgijoje ir Japonijoje. Tačiau ir iš jų atsakymų nesulaukė.
Gina tik fizinius asmenis
„Kreipiausi ir į Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Vilniaus skyrių. Gavau atsakymą, jog niekuo negali padėti“, – piktinosi R.Tranavičius.
Inspekcijos viršininko Ramūno Lebedžio atsakyme teigiama, kad sutartis sudaryta tarp juridinių asmenų, tai yra pirkėjo – bendrovės „Avilura“ ir pardavėjo – „Japoniškų markių automobilių centro“. Todėl šiuo atveju vartotojų teisių apsaugą reglamentuojantys teisės aktai netaikomi.
Valstybinė ne maisto produktų inspekcija domisi tik fizinių asmenų skundais.
Inspekcija klaipėdiečiui pasiūlė kreiptis į teismą – ne tik dėl automobilio remonto, bet ir dėl atsakymo, jei šis netenkina.
Kaltas pats pirkėjas?
R.Tranavičių stebino išperkamosios nuomos bendrovės nenoras atsakyti į skundą.
Jis prašė „SEB VB lizingas“ pagalbos, kad kuo greičiau būtų pašalinti automobilio defektai ir užkirstas kelias vartotojų apgaudinėjimui.
Tačiau „SEB VB lizingo“ vadybininkas Rolandas Kumpys sakė, kad pagal išperkamosios nuomos sutartį lizingo davėjas negarantuoja už prekės kokybę. Tai paties kliento reikalas.
Anot jo, klientas turi būti įsitikinęs, kad perka kokybišką gaminį. Pirkėjas turi teisę reikalauti, kad jam būtų paaiškinta, kokios garantijos prekei yra suteikiamos. Kokiomis sąlygomis esant jis gali tikėtis, jog automobilis bus remontuojamas pardavėjo lėšomis.
Blogas charakteris
G.Viganauskas griežtai neigė, kad „Subaru Outback“ – nekokybiškos.
„Nesame gavę pretenzijų, nors pernai pardavėme 748, o šiemet apie 600 automobilių. Iš jų tris penktadalius „Subaru Outback“, – tikino pardavimų vadovas.
R.Tranavičius įvardijo dar dešimt įvairių smulkių mašinos trūkumų: nuo dažų ir salono dangos iki automatinės pavarų dėžės. Tačiau jis nemano, kad kas nors į šias pretenzijas reaguos.
Pardavimų vadybininkas gyrė savo prekę ir siūlė konflikto šaknų ieškoti pirkėjo charakteryje.
Vigantas Danilavičius