Tai oro uostų atstovas kalbėjo, sostinėje ateinančių metų vasario pradžioje ketinant atidaryti jau pastatytą naująjį išvykimo terminalą.
„Sekanti (oro uosto – ELTA) didesnė plėtra bus orientuota į naujo atvykimo terminalo projektą, kurį planuojame (statyti – ELTA) dešiniau nuo dabartinių visų terminalų. Šį mėnesį paskelbsime tarptautinį architektūrinį konkursą, kuriame lauksime tiek tarptautinių architektų, tiek vietinių mūsų profesionalų“, – žurnalistams antradienį sakė A. Dūmanas.
„Kiti metai bus dedikuoti būtent projektavimo darbams. 2027 m. turbūt jau antroje pusėje galėtume pradėti kalbėti apie kažkokią statybų pradžią. Tikimės, kad per 2028 m. galbūt pavyktų jį jau ir pastatyti, priklausomai nuo proceso, kaip judės tiek architektūrinis konkursas, tiek projektavimo darbai, tiek įvairūs pirkimai“, – tikino jis.
Naujasis terminalas bus statomas oro uosto žemėje, aviacijos koordinavimo tinklo bendrovės „Oro navigacija“ pastate, kuriame yra skrydžių valdymo bokštas.
„Iš esmės visas tas pastatas bus pertvarkytas, pritaikytas būtent (atvykimo – ELTA) terminalo funkcijoms“, – teigė A. Dūmanas.
Dabartiniame etape skrydžių valdymo bokštas liks kur buvęs, vėliau „Oro navigacija“ svarstys „įvairius scenarijus“, kaip vykdyti veiklą.
„Bet tai jau sekančio etapo plėtra, kuri būtų po 2030 metų“, – patikslino A. Dūmanas.
Pasak jo, atvykimo terminalo architektūrinio konkurso dalyviai turės pateikti variantus, kaip naujos erdvės galėtų „integruotis su dabartine oro uosto infrastruktūra“.
Dėl to artimiausiais metais sostinės oro uosto teritorijoje nusimato dideli statybų ir projektavimo darbai.
„Ateinantys keturi metai tikrai bus orientuoti būtent į tolesnę Vilniaus oro uosto plėtrą – tiek į technologinę pažangą, tiek į susisiekimo komunikacijų gerinimą priešais terminalus ir panašiai“, – teigė oro uostų plėtros vadovas.
Senajame išvykimo terminale – kavinės ir parduotuvės
Nuo vasario 4 d. planuojant atidaryti naują išvykimo terminalą, A. Dūmanas sako, kad senasis bus pritaikomas keleivių poreikiams – plečiamas maitinimo paslaugų, kavinių ir restoranų tinklas, komercinės prekybos zonos, laisvalaikio erdvės.
„Gana plačiai yra perplanuojamas dabartinis (išvykimo – ELTA) terminalas. (...) Ruošiamės ateities projektams, kurie netrukus prasidės“, – teigė LTOU atstovas.
„Dabartiniame terminale atsilaisvina didelė dalis patalpų ploto, kurioms vėlgi skelbsime netrukus rangos konkursus ir pritaikysime tas patalpas būtent būsimiems poreikiams tiek keleiviams, tiek mūsų komerciniams poreikiams, tiek ir naujoms patalpoms“, – dėstė A. Dūmanas.
Prieš naujojo terminalo atidarymą sausį Vilniaus oro uostas sausio 15 dieną pakvies tūkstantį žmonių ištestuoti jo įrangą – bagažo savitarnos ir nestandartinio, negabaritinio bagažo atidavimo, laipinimo kortelių skanavimo sistemas, aviacijos saugumo patikros zoną, laipinimo vartų zonos technologijas ir automatinę bagažo rūšiavimo sistemą. Šios įrangos vertė siekia daugiau nei 20 mln. eurų.
Tikimasi, kad atidarius naują 14,4 tūkst. kv. metrų ploto terminalą Vilnius oro uosto keleivių pralaidumas išaugs dvigubai – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.
Naujojo išvykimo terminalo statybas nekilnojamo turto (NT) plėtros bendrovė „Eika“ pradėjo praėjusių metų liepą. Visa terminalo statybų ir technologinių sprendimų diegimo kaina siekia per 70 mln. eurų.