• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

6 iš 10 vairuotojų, pirkę senesnį nei 5 metų naudotą automobilį, teigė nusvilę nuo paslėptų automobilių trūkumų ar defektų. Lizingo bendrovės „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliktos reprezentatyvios vairuotojų apklausos duomenimis, naudotų automobilių pardavėjai dažniausiai nutyli apie atsuktą ridą, kad automobilis buvo daužtas ar turi kėbulo defektų.

6 iš 10 vairuotojų, pirkę senesnį nei 5 metų naudotą automobilį, teigė nusvilę nuo paslėptų automobilių trūkumų ar defektų. Lizingo bendrovės „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliktos reprezentatyvios vairuotojų apklausos duomenimis, naudotų automobilių pardavėjai dažniausiai nutyli apie atsuktą ridą, kad automobilis buvo daužtas ar turi kėbulo defektų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atsukta rida skundėsi beveik ketvirtadalis visų apklaustų senesnių nei 5 metų automobilių pirkėjų. Maždaug penktadalio vairuotojų įsigytų naudotų automobilių būna daužti, tuo tarpu apie avarijos faktą pardavėjai būna nutylėję. Tokia pati dalis respondentų teigė, jog nusipirkę naudotą automobilį pastebėjo paslėptų kėbulo defektų. Variklio gedimų per pusmetį nuo automobilio įsigijimo teigė aptikę 17 proc. vairuotojų, kiek mažiau, po 16 proc. apklaustųjų, skundėsi važiuoklės ar elektronikos defektais. Rečiausiai minėti paslėpti defektai – stabdžių sistemos problemos, automobilio salono defektai, greičio dėžės gedimai ir netvarkinga elektros instaliacija.

REKLAMA

„UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktorius Aurimas Kunca teigė, jog senesnio automobilio kaina yra mažesnė, todėl neretai iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad turint ribotą santaupų sumą, toks pirkinys yra finansiškai geriausias variantas. Tačiau pirkdamas seną automobilį niekada negali žinoti, kokie defektai išlįs po pusmečio ar dar vėliau. Paslėpti defektai ir gedimai dėl daugiametės eksploatacijos gali reikšti nemažas išlaidas remontui. Pasitaiko atvejų, kuomet itin dažnai gendantis automobilis dėl patirtų išlaidų galiausiai pirkėjui kainuoja tiek, kiek būtų kainavęs apynaujis.

REKLAMA
REKLAMA

„Prieš perkant automobilį rekomenduojama paskaičiuoti, kas finansiškai naudingiau: pirkti seną, apynaujį, t.y. iki penkerių metų senumo, ar naują automobilį. Būtina įvertinti šiuos aspektus: kokio remonto reikės, kad senesniu automobiliu būtų galima pradėti važiuoti, kokios bus išlaidos kurui, padangoms, techninėms apžiūroms. Būtina atkreipti dėmesį ir į tai, kokia automobilio likutinė vertė bus po kelerių metų. Galiausiai, ne viskas matuojama pinigais ar skaičiais. Nereikia pamiršti tokių svarbių aspektų, kaip didesnis naujo automobilio saugumas. Pirkdami naują automobilį visuomet būsite tikri, kad nelaimės atveju saugos pagalvės iššaus. Panašu, kad gyventojai Lietuvoje pradeda įvertinti šiuos dalykus ir vis dažniau renkasi pirkti apynaujus ar naujus automobilius lizingu nei senesnius iš turimų santaupų“, – sako pardavimų direktorius Aurimas Kunca.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tyrimų bendrovės „Datacenter“ duomenimis, naudotų automobilių pardavimai lizingu 2015 m., lyginant su 2014 m., augo 4,5 proc. Iš viso lizingu pernai įsigyta daugiau nei 6 tūkst. naudotų automobilių. Naujų automobilių pardavimai lizingu pernai taip pat augo. Augimas sudarė net 19 proc. ir tai buvo sparčiausias augimas nuo 2009 metų. Iš viso 2015 m. parduota 19,5 tūkst. naujų automobilių, dažniau nei kas antras įsigytas lizingu.

REKLAMA

A. Kunca pataria prieš perkant naudotą automobilį jį nuodugniai patikrinti automobilių servise. Tai papildomai kainuoja, tačiau leidžia išvengti didelių išlaidų remontui ateityje. Jeigu paaiškėję automobilio defektai ir trūkumai priimtini, juos būtina nurodyti pirkimo-pardavimo sutartyje. A. Kunca atkreipia dėmesį, kad tikimybė nusipirkti katę maiše mažesnė, jeigu panašaus automobilio kaina Lietuvoje, Vokietijoje ar kitoje užsienio šalyje nėra mažesnė – kažin ar kažkas norėtų gerą automobilį parduoti ženkliai pigiau nei jis vertas, tad per maža kaina gali būti rimtas signalas apie automobilio kokybę.

REKLAMA

Ankstesnių „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliktų tyrimų duomenimis, didžioji dalis (64 proc.) vairuotojų vidutiniškai per metus remontui išleidžia nuo 301 iki 700 eurų. Remontui daugiau išleidžia tie vairuotojai, kurie važinėja senesniais automobiliais. Net pusė vairuojančiųjų 2001–2007 metų gamybos automobilius, remontui kasmet skiria 501–700 eurų. Vairuotojai, periodiškai skiriantys nemažai lėšų automobilio remontui, turėtų neprarasti budrumo ir įvertinti, ar jo išlaikymas netampa nuostolingas.

Reprezentatyvia vairuotojų apklausa siekta išsiaiškinti, kokie naudotų (senesnių nei 5 metų) automobilių defektai, apie kuriuos pardavėjai neinformuoja pirkėjų, paaiškėja per pusmetį nuo sandorio sudarymo. Apklausa atlikta 2016 m. kovo 8–13 dienomis. Apklausą atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“. Jos metu apklausta 556 vairuotojai. Tyrimas vyko 19 šalies miestų ir 22 kaimuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų