• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo pat reklamos atsiradimo moterys tapo jos kūrėjų fantazijos objektu. Moters vaidmuo reklamoje keitės priklausomai nuo visuomenės požiūrio. Nuo beteisės namų šeimininkės iki sekso objekto ir verslo lyderės. Moters vaidmuo reklamoje keičiasi iki šiol, rašo „Business Insider“.

REKLAMA
REKLAMA

Vos per vieną šimtmetį moterys išgyveno dramatiškus pokyčius ne tik visuomenėje, bet ir reklamos kūrėjų vaizduotėje.

REKLAMA

1890 metais buvo įkurta Nacionalinė Amerikos moterų balsavimo teisės asociacija. Beveik tuo pat metu, 1893 metais, pasirodė ir ši „Golden Dust“ reklama, skelbianti, kad naudodamos naują šveitimo priemonę moterys galės namų ruošos darbus atlikti dar iki vyrams grįžtant iš „tikrų“ darbų. Šio laikotarpio reklamose buvo nedviprasmiškai skelbiama, kad moters vieta yra prie puodų, o ne prie balsadėžių.

REKLAMA
REKLAMA

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“

1900 visoje JAV teritrijoje knibždėjo judėjimai už moterų teises, tačiau reklamos kūrėjams tai nedarė didelio įspūdžio. Moterų nepriklausomybę reklamos kūrėjai įžvelgė tik patogiau paruošiamuose maisto produktuose.

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“

Trečiajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje amerikietėms pagaliau buvo suteikta balsavimo teisė, tačiau visuomenės akyse moterys vis dar buvo atskirtos nuo viešojo gyvenimo. Ši reklama skelbia - „Moteris, kuri niekda neišėjo laukan. Kas nutiko, kai ji suvokė, kad pasaulyje yra daugiau nei vaizdas pro jos virtuvės langą“. Tiesa, šiuo atveju platesnis pasaulis tereiškė gausesnį maisto receptų skaičių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“

Antrojo pasaulinio karo metu moterims teko užimti kariaujančių vyrų darbo vietas gamyklose. 1943 metų plakatas buvo vienas pirmųjų bandymų pavaizduoti stiprią ir savo jėgomis pasitikinčią moterį. Devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje šį plakatą išpopuliarino feminisčių judėjimas.

REKLAMA

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“

Praėjusio amžiaus šeštojo dešimtmečio oro linijų bendrovės reklamoje klausiama - „Kas pasakė, kad šis pasaulis priklauso vyrams?“. Maždaug tuo metu reklamos kūrėjai moterims ėmė skirti kur kas aktyvesnį vaidmenį.

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“)

Vis dėlto daugelyje to laikmečio reklamų moterims vis dar skiriamas vyrų tarnaičių vaidmuo. Šioje reklamoje teigiama moters savybe laikomas sugebėjimas atspėti kulinarinius vyro norus.

REKLAMA

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“)

Septintajame dešimtmetyje moterys jau turėjo balsavimo teisę, išgyveno seksualinę revoliuciją ir intelektinėje veikloje buvo laikomos lygiavertėmis varžovėmis vyrams, vis dėlto tuo metu gimė liekno kūno kultas. Daugelyje reklamų ėmė dominuoti su tinkama kūno forma susiję motyvai. Šioje reklamoje skelbiama, kad kriaušės formos kūnas merginai yra netinkamas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ )

Aštuntojo dešimtmečio reklamose buvo tęsiamos lieknumo ir moterų emancipacijos idėjos.

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ )

Devintajame dešimtmetyje moterys panoro demonstruoti jėgą ir sugebėjimus visose srityse: karjeroje, šeimos gyvenime ir drabužių spintoje.

REKLAMA

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“

1984 metais Geraldine Ferraro tapo pirmaja moterimi kandidatavusia į JAV viceprezidento postą. Vis dėlto jo politinė kampanija buvo gana mergaitiška.

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ t)

Paskutiniame XX a. dešimtmetyje moterys reklamose tapo hiperseksualiomis.

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“)

Sveiki berniukai, skelbia 1994 metų reklama.

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“

Ilgainiui pasigirdo moterų, kovojančių prieš pernelyg liekno kūno kultą, balsai. „Dove“ atsiliepė į jų šauksmą ir 2004 metais paskelbė kurianti higienos priemones „tikroms“ moterims „tikromis“ kūno linijomis.

Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ (nuotr. Balsas.lt)Nuotraukos šaltinis - „Vintage Ads“ )

2012 mamos dienos proga buvo sukurta ši reklama, sveikinanti mamas lezbietes. „JC Penney“ susilaukė daugybės kritikos, tačiau tuo pat metu išaugo ir šio prekės ženklo gerbėjų ratas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų