Socialiniame tinkle „Facebook“ kilo diskusija apie moterų ir vyrų skustuvus. Moterys atkreipė dėmesį, kad joms jie atsieina nuo 2 iki 6 eurų brangiau.
Pavyzdžiui, viename prekybos centre 5 vienetai vienos rūšies „Gillette“ vyriškų skustuvų pakuotė kainavo 2,99 euro, o kitos rūšies – 2,09 euro. Toje pačioje parduotuvėje 6 vienetų moteriškų skustuvų „Gillette“ pakuotė kainavo 7,99 euro, o 6 vienetų „Venus“ skustuvų pakuotė – 3,59 euro.
Moterys tikino, kad moteriški skustuvai beveik niekuo nesiskiria nuo vyriškų skustuvų, dažniausiai tik spalva –moteriški yra rožiniai.
Dėl kokybės moterys taip pat abejojo. Anot jų, vyriški ne tik pigesni, bet ir kokybiškesni, patogesni. Moterys tikino, kad perka ir naudoja ne tik vyrų skustukus, bet skutimosi putas ir kitas vyrams skirtas priemones.
Moterų teigimu, gamintojai ir prekybininkai bando joms įsiūlyti brangesnes prekes vien dėl to, kad jos yra moterys.
„Vyrauja stereotipas, kad moterys labiau rūpinasi savo išvaizda, dažniau perka grožio prekes. Todėl jos ir yra brangesnės, prekybininkai nori, kad išleistume dar daugiau pinigų. Be to, dalis moterų net nesusimąsto apie kainas perka joms skirtus produktus ir tiek“, – rašė viena „Facebook“ vartotoja.
Kita moteris atkreipė dėmesį, kad ne tik moteriškos grožio prekės kainuoja daugiau. Anot jos, drabužiai, batai, kvepalai, net dviratis moteriškas yra brangesnis nei vyriškas.
Kiekviena prekė turi savo kainodarą
Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys, radijo laidos „Rinkodaros guru“ autorius Giedrius Juozapavičius sakė, kad kiekviena sukurta prekė turi savo paskirtį ir savo kainodarą.
„Prekė gali būti sukurta tam tikrai žmonių grupei – moterims, vyrams, vaikams. Logiška, kad ji kiekvienai žmonių grupei skirsis. Tad gamintojas ir pardavėjas gali nustatyti ir skirtingą jai kainą. Taip veikia rinka.
Tačiau jeigu ta pati prekė moterims ir vyrams būtų parduodama už skirtingą kainą, tai jau būtų diskriminacija“, – teigė specialistas.
Moterims skirtas „rožinis mokestis“
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atstovė Izabelė Švaraitė teigė, kad pagal Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą, prekių pardavėjas visiems vartotojams privalo taikyti vienodas apmokėjimo sąlygas nepaisant lyties.
„Tačiau jeigu skirtingos prekės turi skirtingas kainas, o moterys ir vyrai gali įsigyti jas visas sumokėdami nurodytas sumas, tokia skirtinga kainodara nėra įstatymo pažeidimas.
Gali atrodyti, kad prekė yra ta pati – skutimosi peiliukai. Tačiau skiriasi jų pakuotės, pavadinimai, galbūt ir kitos techninės savybės. Taigi, formaliai, tai nėra tos pačios prekės“, – tikino specialistė.
Visgi, anot jos, šis pavyzdys atspindi tai, kas vadinama „rožiniu mokesčiu“.
„Yra užfiksuota tendencija, kad moterų higienos ir grožio produktai yra brangesni. Tokia rinkodara gali būti susijusi su stereotipu ir visuomenės lūkesčiu, kad moterys išvaizdai turi skirti daugiau dėmesio ir verslai šią situaciją išnaudoja kurdami ir įkainodami produktus“, – komentavo I. Švaraitė.