Pasak susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, Lietuva yra pasirengusi per šešerius metus 15 kartų išplėsti viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų tinklą.
„Vien per trejus metus, iki 2024 metų pabaigos, viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų skaičių planuojame padidinti 11 kartų, o iki 2027 metų – daugiau nei 15 kartų. Siekiame, kad elektromobilių naudojimo neribotų infrastruktūros trūkumas“, – Energetikos ministerijos surengtoje diskusijoje antradienį sakė M. Skuodis.
Anot energetikos ministro Dainiaus Kreivio, Energetikos ir Susisiekimo ministerijos bei „Litgrid“ šiuo metu rengia keturių lygių studiją, kuri bus pagrindas sukurti elektromobilių strateginį planą, o vėliau – ir priemonių planą.
„Tada visi finansai, kurie prieinami valstybėje, bus tvarkingai investuojami pagal šiuos strateginius dokumentus“, – konferencijoje sakė D. Kreivys.
Anot M. Skuodžio, tinklui plėsti numatoma panaudoti Europos Sąjungos paramą, ES ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (RRF), Darnaus judumo fondo bei kitų šaltinių lėšas.
Iki 2027 metų pabaigos Vyriausybė iš ES fondų numato skirti apie 70 mln. eurų elektromobilių įkrovimo prieigoms. Pasinaudoti investicijomis bus kviečiamos savivaldybės, fiziniai ir juridiniai asmenys.
Šiuo metu Lietuvoje yra apie 360 elektromobilių įkrovimo prieigų. Susisiekimo ministerija iki 2024 metų pabaigos jų planuoja pastatyti apie 3960, t. y. 11 kartų daugiau. Ministerija skaičiuoja, kad, pasitelkiant įvairius finansavimo šaltinius, iki 2027-ųjų pabaigos tokių įkrovimo prieigų bus įrengta daugiau kaip 7 tūkstančiai.
Šių metų rugsėjo duomenimis, Lietuvoje registruota 6440 elektromobilių, iš jų 3720 grynųjų elektromobilių ir 2720 įkraunamų hibridų. Tai sudaro 0,4 proc. šalies lengvųjų automobilių parko.
Vyriausybė siekia, kad 2030 metais elektromobiliai ir kitais netaršiais alternatyviaisiais degalais varomi automobiliai sudarytų apie 20 proc. automobilių parko.