• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Energetikos ministerija siekia patvirtinti projektą, kad nuo 2016 m. gruodžio 1 d. į dyzelį maišyti 5 procentus biologinės kilmės priedų, kitaip vadinamų riebalų rūgščių metilesterio (RRME).

Energetikos ministerija siekia patvirtinti projektą, kad nuo 2016 m. gruodžio 1 d. į dyzelį maišyti 5 procentus biologinės kilmės priedų, kitaip vadinamų riebalų rūgščių metilesterio (RRME).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ministerija siekia, kad šie priedai būtų maišomi ne tik vasarai, bet ir į žiemai skirtą dyzeliną. Lietuviškų degalinių sąjungos vykdančiojo direktoriaus Vido Šukio teigimu, toks sprendimas skaudžiai paveiks visų dyzeliną naudojančių automobilių savininkus, nes žiemą automobilių bakuose nusėdęs RRME užkemša degalų filtrus ar visai „užšaldo“ variklius.

REKLAMA

„Vasarą naudojamas dyzelinas su įmaišytu RRME – liaudyje vadinamais biodegalais – nedaro tokios žalos automobiliams, kokią gali sukelti žieminis dyzelinas, maišytas su RRME. Kelių metų patirtis parodė, kad ilgą laiką žemoje temperatūroje sandėliuojamas dyzelinas su RRME, dėl skirtingų sudedamųjų dalių tankio, išsisluoksniuoja, o RRME, būdamas sunkesnis už dyzeliną, nusėda į talpų dugną, kur sudaro sutirštėjusias nuosėdas. Jos greitai užkemša transporto priemonių degalų filtrus, kurie net naujausiose transporto priemonėse nėra pritaikyti filtruoti tokios konsistencijos skystį“ – teigia V. Šukys.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak pašnekovo, tai šalyje gali sukelti nesuvokiamo mąsto problemas, su kuriomis žiemą susidurtų eksploatuojantys bet kokią dyzelinę techniką. O už šią painiavą būtų kaltinamos degalinės, kuriose buvo įsigyti degalai, nors jos įstatymu būtų priverstos pardavinėti kurą, kuris užkemša degalų filtrus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu nustatyta, kad Lietuvoje į dyzeliną privaloma pilti iki 7 % RRME. Išimtis padaryta tik žiemos laikotarpiui nuo gruodžio 1 d. iki vasario 28 d., kurio metu į 1 ir 2 klasės arktinį dyzeliną RRME maišyti nebuvo privaloma. Tačiau dabar siekiama įteisinti, kad į žiemai skirtą dyzeliną būtų privalomai įmaišoma 5 % tūrio RRME.

REKLAMA

Vežėjai baiminasi

Asociacijos LINAVA prezidento Erlando Mikėno teigimu, asociacijos nariai jau turi karčios patirties dėl biodegalų maišymo į dyzelinį kurą.

„Prieš keletą metų, rudenį staigiai atšalus orams, dyzeline esantys biodegalai dėl aukštesnės ribinės filtruojamumo temperatūros užkimšdavo automobilių maitinimo sistemos filtrus. Vežėjai masiškai kreipdavosi į remonto įmones ir patyrė didelių nuostolių dėl filtrų keitimo bei prastovų. Bet koks biodegalų kiekis dyzeline blogina jo savybes, o šiuolaikiniai komercinių transporto priemonių varikliai, atitinkantys naujausią aplinkosaugos standartą EURO VI, yra itin jautrūs degalų kokybei. Jeigu bus leista į arktinį dyzelinį kurą maišyti biodegalus, mūsų vežėjai turės piltis kurą be biodegalų kaimyninėse šalyse, kuris minėtų rūpesčių leis išvengti“, – sako E. Mikėnas.

REKLAMA

Kaip teigia Lietuviškų degalinių sąjungos vykdantysis direktorius, priėmus šį projektą, pokyčiai atsispindės ir degalų kainoje, kuri kils ir dar labiau atitrūks nuo kaimyninių šalių.

„Latvijoje, Estijoje ir praktiškai Lenkijoje žiemos periodu joks dyzelinas nėra maišomas su RRME. Įvedus šią prievolę Lietuvoje kuro kaina pakiltų apie 2,2 ct/l. Susidarytų analogiška, jau žinoma situacija, kai Lietuvoje neplanuotai buvo įvestas didžiausias akcizas tarp kaimyninių šalių. Tada šalies biudžetas prarado didžiules akcizo bei PVM mokesčių sumas, nes ir tranzitinis, ir vietinis transportas kurą ėmė piltis kaimyninėse šalyse”, – teigia V. Šukys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ministerija: pabandome, o jeigu bus jau visai blogai tai atšauksime

Šiandien, po susitikimo ministerijoje V. Šukys pasakoja, kad pavyko susitarti dėl techninės specifikacijos ir papildomų tyrimų.

„Prieš dvi savaites mes teikėme pastabas ir dabar buvo tų pastabų susisteminimas, o remiantis tuo bus atlikti tyrimai. Buvo pasirinkti trys mėginiai su skirtingais biologiniais priedais ir bus tiriami šeši mėginiai su A1 ir A2 klasės dyzeliu“, - pasakojo apie susitikimą.

REKLAMA

Anot Lietuviškų degalinių sąjungos vykdančiojo direktoriaus susitikimo metu nebuvo susitarta dėl ilgesnio sandėliavimo ir išsisluoksniavimo testo, tačiau dar pasiliko kelias dienas pasidomėti, kaip būtų galima atlikti šį tyrimą.

„Per susitikimą išgirdome ir tokią teoriją: „Pabandome, o jeigu bus jau visai blogai, tai atšauksime reikalavimą“. Tada kylas klausimas kiek tai kainuos“, - tikino V. Šukys.

REKLAMA

Energetikos ministro patarėjas Mantas Dubauskas tikina, kad jie nesiekia nustatyti šių reikalavimų, o Lietuvos degalų sąjungos pranešimai klaidinami. „Šiandien būtent ir buvo pasitarimas apie tai, kad turi būti ištirta ar galima dyzeliną maišyti su biodegalais. Susitikime sutarta, dėl tyrimo sąlygų, o kitas žingsnis bus užsakyti tyrimą. Ir tik kaip bus rezultatai, tada bus ir sprendimas“, - įrodinėjo M. Dubauskas.

Ministro patarėjas pripažino, kad jau anksčiau buvo atliktas tyrimas Stulginskio universitete, tačiau su rinkos dalyviais nuspręsta, kad tyrimo neužtenka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų