Pasak Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų Lietuvos biuro (AHK) vadovės Audronės Gurinskienės, vokiečių kalbos savaitės „Ö kaip vokiškai?“ metu organizuojama daugybė renginių ir diskusijų skirtinguose Lietuvos miestuose.
„Pastebime, kad prie iniciatyvos kasmet prisijungia vis daugiau įmonių, institucijų, mokyklų ir muziejų. Šiemet įvairios organizacijos rengia vokiečių kalbos svarbai pažymėti skirtas parodas, diskusijas, protmūšius, pamokas ir pan.“, – sako A. Gurinskienė.
Kasmet prie vokiečių kalbos savaitės prisijungia ir skirtingos organizacijos, kurios įvairiomis priemonėmis prisideda prie vokiečių kalbos populiarumo. Pavyzdžiui, iniciatyvos partnerė „Lidl Lietuva“, kuri bendradarbiauja su Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmais (AHK), Goethe‘s institutu Lietuvoje, taip pat skatina šios kalbos mokytis ir savo komandos narius.
„Kiekvienam „Lidl“ dirbančiam komandos nariui sudarome galimybes tobulinti savo turimas kompetencijas ar įgyti naujų žinių įvairiose srityse. Pastebime, kad administracijos darbuotojai noriai renkasi užsienio kalbos kursus, tarp kurių populiarumo sulaukia ir vokiečių kalbos mokymai“, – sako „Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė Sandra Savickienė.
Ji priduria, kad „Lidl“ vokiečių kalba reiškia kur kas daugiau nei verslo kalbą, siejamą su prekybos tinklo kilme:
„Vokietijos įtaka atsispindi ir organizacijoje vyraujančioje vakarietiškoje darbo kultūroje. Kaip ir visose „Lidl“ šalyse, „Lidl Lietuva“ taip pat vyrauja atvira, palaikanti ir motyvuojanti darbo atmosfera – darbuotojams užtikriname finansinį saugumą, suteikiame galimybę tobulėti ir įgyti naujų įgūdžių, siūlome plačias karjeros galimybes bei visapusiškai rūpinamės komandos narių emocine bei fizine sveikata.“
Atveria duris platesnėms karjeros galimybėms
Vokiečių kalba iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti sudėtinga dėl ilgesnių žodžių ir gramatinių taisyklių, tačiau, pasak A. Gurinskienės, gebėjimas suprasti ir kalbėti vokiškai atveria daugybę karjeros galimybių.
„Pastebime stipriai augantį paslaugos eksportą į Vokietiją, kuri yra viena stipriausių Europos ekonominių galių. Tai lemia, kad darbuotojų su vokiečių kalbos žiniomis reikia ne tik vokiškoms įmonėms, bet ir daugeliui lietuviškų organizacijų, turinčių partnerių Vokietijoje. Be to, vokiečių kalbos mokėjimas suteikia darbuotojams konkurencinį pranašumą dirbant tarptautiniuose projektuose ar siekiant aukštesnių pareigų“, – tvirtina A. Gurinskienė.
Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų Lietuvos biuro (AHK) vadovė priduria, kad vokiečių kalbą mokantiems specialistams ne tik atsiveria platesnės galimybės įsidarbinti prestižinėse įmonėse, bet ir neretai siūlomas didesnis darbo užmokestis.
Jai pritaria ir „Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė S. Savickienė, pažymėdama, kad vokiečių kalbos mokėjimas yra svarbus veiksnys, atveriantis tarptautinės karjeros galimybes.
„Tarptautinė karjera yra naudinga kiekvienam, todėl „Lidl Lietuva“ darbuotojai turi ne vieną galimybę išvykti ir įgyti darbo patirties bei padėti kolegoms užsienyje. Taip pat darbuotojams siūloma išvykti ir ilgesniam laikui, pavyzdžiui, pasinaudojant darbo rotacijos programa. Žinoma, viena iš komandiruočių krypčių – Vokietija, todėl šios kalbos mokėjimas dar labiau sustiprina galimybes augti ir tobulėti profesinėje srityje“, – teigia S. Savickienė.