Šiuo metu bendrovė, kuriai vadovauja M. Cilcius, yra atsakinga už kelių dešimčių stipriųjų alkoholinių gėrimų ir vynų bendrovių produkcijos importą į Lietuvą. Tarp jų – „Hennessy“, „Russian Standart“, „Angostura“, „Stroh“, „J.P. Chenet“ ir daugelis kitų žinomų gamintojų. MV priklauso ir Lietuvos gamintojas „Stumbras“. Bendrovė atstovauja ir cigarečių „Kent“, „Winston“, „Camel“ gamintojams Lietuvoje.
M. Cilcius įsitikinęs, kad mūsų šalyje dalis tautiečių vis dar nesupranta tikrosios alkoholinių gėrimų paskirties.
„Mes nesame tinkamai išvystę vartojimo kultūros alkoholio srityje, – pasakojo M. Cilcius. – Daugelis mano, kad alkoholis yra blogis ir vartojamas tik norint prisigerti, bet iš tiesų tai tarsi atskiras mokslas: sudėtinga tinkamai priderinti įvairius gėrimus skirtingomis progomis su maistu, skirtingose vietose, skirtingoje aplinkoje...“Šešios skirtingos įmonės
Daugiau nei septyniolikos metų patirtį didmeninės prekybos ir platinimo versle turintis M. Cilcius karjerą pradėjo įsidarbindamas „Kraft Jacobs Suchard – Lietuvos“ pardavimo vadybininku ir iškart susižavėjo pardavimu. „Labai patiko judrus darbas, bendravimas su žmonėmis, procesas, kai gali aiškiai matuoti, ką padarei kiekvieną valandą, dieną, mėnesį“, – prisiminė pašnekovas.
Kiek vėliau gavo pasiūlymą iš personalo paieškos įmonės ir įsidarbino greitojo vartojimo prekių įmonėje „Trojina“, kuri tuo metu priklausė koncernui „MG Baltic“ ir sparčiai plėtėsi. Čia ir užsimezgė pirmieji ryšiai su koncernu, kurie, neskaitant kelerių metų pertraukos ir darbo „Olifėjoje“ bei antrinėje jos bendrovėje „Lolelita“, nenutrūko iki šiol.Prieš tapdamas MV generaliniu direktoriumi M. Cilcius įsidarbino „Stumbro“ komercijos vadovu. Tada „Stumbro“ laukė vieni sėkmingiausių metų istorijoje ir veiklos bei įspūdžių anaiptol netrūko. „Tuomet teko sujungti „Stumbro“ pardavimų procesus, gryninome veiklas ir darėme daug reikšmingų pokyčių, formavome kolektyvą, – aiškino M. Cilcius. – Tais metais „Stumbras“ šventė šimtmetį, visi džiaugėsi ikikriziniais malonumais.“
Vėliau įmonės akcininkai siekdami optimizuoti bendrovės valdymą sujungė visas bendroves ir paliko žinomesnės – „Mineralinių vandenų“ bendrovės pavadinimą. M. Cilcius buvo atsakingas už pardavimą, o kadangi pagrindinė MV veikla ir yra pardavimas, jis tuomet buvo paskirtas bendrovės „MV Lietuva“ generaliniu direktoriumi. Dabar pašnekovas tuo pačiu metu eina aukštas pareigas šešiose MV grupei priklausančiose įmonėse – dirba „MV Lietuvos“ ir logistikos bendrovės „Tromina“ generaliniu direktoriumi, „Stumbro“ komercijos direktoriumi, yra MV Latvijos, Estijos ir Lenkijos įmonių valdybos pirmininkas.
Sunkmetį įveikė vienybe
Sunkmetis, kaip ir daugeliui įmonių, MV buvo sunkus etapas, tačiau jį išgyventi padėjo jaunas ambicijų nestokojantis kolektyvas. „Sunkmetis mus išmokė labiau vertinti galimybes, gyventi pagal išgales, dirbti efektyviau ir koncentruotis į pagrindines įmonės veiklas, – aiškino M. Cilcius. – Yra patarlė, kad draugą nelaimėje pažinsi. Ir krizė padeda dar labiau sustiprinti bendraminčių ryšį, kolektyvą. Sunkmečiu pastebėjome, kad daugelio darbuotojų išryškėja stiprūs charakterio bruožai.“
Prieš penkerius metus MV nusprendė praplėsti veiklos sritį ir atidarė pirmąją savo alkoholinių gėrimų parduotuvę Subačiaus gatvėje Vilniuje. Šiuo metu Lietuvoje jų yra keturios. Pasak pašnekovo, alkoholinių gėrimų parduotuvės labai svarbios bendrovės veikloje. Mat per šias parduotuves bendrovė stengiasi įdiegti kitokią alkoholio vartojimo kultūrą Lietuvoje. „Parduotuvės mums svarbios, nes turime didelį prekių krepšelį, išskirtinių ir įdomių produktų, kuriuos ne visada galime tinkamai pristatyti vartotojams per kitus mažmenininkus, – kalbėjo M. Cilcius. – J. Jasinskio gatvėje įrengėme parduotuvę su degustacijų sale ir pamėginome ją padaryti modernią, su profesionaliais darbuotojais, kurie gali papasakoti apie prekių kategorijas ir kaip plėtoti vartojimo kultūrą.“
Pasak MV vadovo, bendrovė neketina turėti labai didelio parduotuvių tinklo – dabartinis tikslas yra atidaryti bent po vieną alkoholio parduotuvę didžiuosiuose Lietuvos miestuose, taip pat Estijos ir Latvijos sostinėse. Kiek rinkos MV grupė užima pastarosiose šalyse, kol kas neskelbiama, tačiau M. Cilcius tikino, kad ir Latvijoje, ir Estijoje vis geriau sekasi.
Lietuvoje, bendrovės duomenimis, MV užima apie 45 proc. gėrimų rinkos (skaičiuojant stipriuosius gėrimus ir vynus) ir sparčiai lenkia konkurentus „Vilniaus degtinę“ ir „Alitą“.
Švenčia saikingiau
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, pernai vidutinis lietuvis išgėrė 11,9 litro alkoholio, o, Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, lietuviai patenka tarp daugiausia išgeriančių Europos valstybių. Vis dėlto M. Cilcius sakė netikintis, kad išgeriame tiek daug: esą tyrimų apie alkoholinių gėrimų vartojimo įpročius duomenys dažnai vertinami prieštaringai.
Pasak jo, alkoholio sukeliamomis problemomis visuomenėje turi rūpintis ne tik alkoholiu prekiaujančios įmonės, o ir valstybė, bet kol kas ji tai daro nepakankamai. „Alkoholio vartojimo kultūra nėra tik prekiaujančių įmonių reikalas. Yra valstybinės struktūros, kurioms mes mokame akcizą, kitus mokesčius, ir būdami didžiausi iš prekybininkų mokesčių mokėtojai (sumokame daugiausia akcizo mokesčio) tikimės, kad protingi valstybės vadovai daugiau dėmesio skirs alkoholio vartojimo prevencijai“, – sakė jis.
M. Cilcius pridūrė, kad viena didžiausių su alkoholiu susijusių problemų Lietuvoje yra didelė šešėlinė rinka, o ją esą lemia dideli stipriai Europos Sąjungos minimalius reikalavimus viršijantys akcizo mokesčiai.
Sunkmetis, pasak pašnekovo, gerokai apribojo ir lietuvių išlaidas alkoholiniams gėrimams – neva anksčiau alkoholio pardavėjams tradiciškai sėkmingiausias mėnuo būdavo gruodis, kai alkoholinių gėrimų būdavo nuperkama iki trijų kartų daugiau, o atėjus sunkmečiui minėtu laikotarpiu alkoholio parduodama iki kelių kartų mažiau.
Mėgsta degustuoti
Nepaisydamas kai kurių ekonomistų neigiamų nuomonių dėl euro zonos ateities bendrovės vadovas į ateitį žiūri optimistiškai ir mano, kad nepriklausomai nuo padėties Europoje, MV grupė ir toliau klestės – čia jai puikiai padės stiprus užnugaris.
„Priklausome didelei lietuviško kapitalo įmonių grupei, kuri finansiškai tvirtai stovi ant kojų, turime stiprų kolektyvą, tad tikimės, kad bet kokiu atveju augsime ir toliau“, – šypsojosi pašnekovas.M. Cilcius pokalbio metu ne kartą užsiminė – kad ir kur buvo dirbęs, visuomet puikiai sekėsi dėl puikaus kolektyvo. Esą toks jis yra ir dabar.
„Visos dienos suplanuotos, – paprašytas apibūdinti tipinę darbo dieną sakė pašnekovas. – Be abejo, yra daug susirinkimų, susitikimų, labai mėgstu ir laukiu naujų produktų degustacijų, tai įdomi patirtis ir neatsiejama mūsų veiklos dalis. Nemažai laiko skiriu tiesioginiam darbui su žmonėmis, santykiams, užduočių formavimui.“
Tiesa, apie pomėgius ir laisvą laiką nuo verslo pašnekovas daug nekalbėjo – mėgsta žvejoti, keliauti. „Svarbiausia – nebūti vienoje vietoje ir bendrauti, susipažinti su skirtingais žmonėmis“, – pokalbį baigė jis.
Faktai: „Mineraliniai vandenys“
„MV Lietuva“ yra atsakinga už dešimčių garsių užsienio gamintojų gėrimų importą į Lietuvą. Tarp jų – „Hennessy“, „Russian Standart“, „J.P. Chenet“. MV atstovauja ir cigarečių gamintojams, kaip „Kent“, „Camel“
Per keturias rinkas – Lietuvą, Latviją, Estiją, Lenkiją – šiandien UAB „Mineraliniuose vandenyse“ dirba 268 žmonės
MV grupei priklausantis „Stumbras“ eksportuojamas į daugiau nei dvidešimt pasaulio valstybių
Įmonės duomenimis, Lietuvoje „Mineraliniai vandenys“ užima apie 45 proc. šalies alkoholio rinkos (skaičiuojant stipriuosius gėrimus ir vynus)
CV: Marijus Cilcius
Gimė 1971 m.
Baigė VU Ekonomikos fakultetą, verslo administravimo ir vadybos specialybės studijas
Karjerą pradėjo įmonėje „Kraft Jacobs Suchard Lietuva“
Dirbo ir tebedirba „Stumbro“ komercijos direktoriumi
2009 m. tapo UAB „Mineralinių vandenų“ generaliniu direktoriumi