„PriceOn“ – tai vieta, kur susitinka pirkėjai, gamintojai ir platintojai, vieta, kur galėsite rasti prekes ir jų aprašymus, palyginsite kainas ne tik elektroninėse, bet ir įprastose vietinėse parduotuvėse, esančiose šalia jūsų namų“, - rašoma oficialioje įmonės interneto svetainėje.
Investuotojų paieškos
Beveik prieš du metus Jurijaus Laneckij ir Andriaus Poznanskio galvose kilusi idėja šiandien jau sulaukia investuotojų dėmesio. Kaip ir daugelio startup'ų atveju, pradinei idėjai išvystyti vien tik pradinių savo lėšų nepakanka, tad tenka ieškotis pagalbos iš šalies.
„Lietuvoje lankėmės populiariausiuose investicijų fonduose, taip pat kalbėjom su užsieniečiais. Vasaros pradžioje turėjome du pasiūlymus, tačiau fondai reikalavo turėti savo „verslo angelą“. Per vasarą sulaukėme nemažai pasiūlymų ir jau rugpjūčio pabaigoje pasirašėme sutartį su Tadu Karosu, kuris valdo holdingą „LTk Capital“, - pradinės verslo stadijos investiciją komentavo „PriceOn“ direktorius J. Laneckij.
Pirmųjų etapų (7 mėnesiu trukmės) investicija siekia beveik 1 mln. litų ir, pasak J. Laneckij, tai yra didžiausia investicija į informacinių technologijų (IT) startup'ą per visą Lietuvos istoriją.
Unikalus verslo modelis
„Žuvys ieško kur giliau, žmonės – kur geriau“ – tokį šūkį savo tinklapyje pateikia „PriceOn“ komanda. Įmonės kūrėjai laikosi požiūrio, kad paslaugos internete turi būti nemokamos.
„Niekas nemoka už „Google“, už „Facebook“, už „Twitter“ ir kitus socialinius tinklus. Populiariausi dalykai internete yra nemokami, elektroninis paštas jau daugelį metų nemokamas, - aiškino J. Laneckij. – Visiškai atsisakome mąstymo, kad reikia imti pinigus iš savo partnerių, informaciją agreguojame nemokamai.“
Pasak vaikino, tai yra naujas ir unikalus verslo modelis, leidžiantis įmonei išsiskirti iš kitų prekių paieškos ir kainų palyginimo paslaugas teikiančių bendrovių.
„Kai kurie rinkos žaidėjai pamažu pradeda suprasti mūsų verslo modelį. Vis dėlto stambieji prekybos centrai mano, kad savo prekių kainas gali slėpti, teigdami, kad kainos nuolat keičiasi. Iš tiesų kainos nesikeičia, yra tik sezoniniai kainų šuoliai ir nuosmukiai“, - sako J. Laneckij.
„PriceOn“ verslo modelis į savo kainų palyginimo sistemą leidžia įtraukti net ir tuos partnerius, kurie atsisako prisijungti, o labiausiai dėl to laimi vartotojas. „Jei čia yra visi [rinkos žaidėjai], tai vartotojas gali lyginti visų jų kainas ir pradeda pasitikėti tokia sistema. Be to, surinkus didžiuosius žaidėjus tampa lengviau prisitraukti ir likusius, kurie suinteresuoti ateiti pas mus, rodyti savo kainas ir pritraukti naujų klientų“, - pasakoja „PriceOn“ vadovas.
Viena svarbiausių užduočių kiekvienai jaunai internetinei įmonei yra atrasti būdą, kaip pritraukti pajamas. „PriceOn“ verslo modelis, pasak įmonės vadovo, sukuria vartotojams įdomų turinį padedantį pasiekti tam tikrą lankytojų srautą, kuris kaip tik ir suteikia galimybę monetizuotis.
„Bent jau trumpuoju laikotarpiu Lietuvoje monetizuotis nesiruošiame, nes reklamos modelių kūrimui greičiausiai išleisime daugiau nei vėliau iš jų uždirbsime. Mūsų monetizacijos vizija paremta asmeninės rinkodaros paslaugomis, kurias teikia „Google“ ar „Facebook“, - atskleidė J. Laneckij.
Ateities planai
Įmonės ateities tikslai – įsitvirtinus Lietuvoje persikelti į užsienio rinkas. „Bandome sukurti kažką didelio. Ateityje bandysime patekti į Rusijos rinką, taip pat žvalgomės į JAV“, - sakė „PriceOn“ vadovas.
Unikali Kinijos rinka lietuvišką startuolį taip pat vilioja, tačiau, J. Laneckij teigimu, šios šalies kol kas prisibijoma: „Sunku įsivaizduoti, kad pavyks taip lengvai nuvažiuoti į Kiniją ir pradėti savo verslą. Rusiją mes pažįstame, JAV yra labai atvira rinka, o Kinija yra tolima ir nepažįstama. Tai tokia stereotipinė baimė, kai bijai, nes nesi įsigilinęs į rinkos subtilybes.“
Sparčiai populiarėjant internetinei prekybai „PriceOn“ kūrėjai pasidalino ir keliomis ateities prekybos vizijomis. „Pirma vizija remiasi tuo, kad prekyba ir kainodara turi pasidaryti asmeninė. Didiesiems prekybos centrams galime pasiūlyti su „PriceOn“ pagalba vykdyti asmeninę kainodarą ir atsisakyti šiandien esančių lojalumo programų. Ateityje parduotuvėse galėsime tiesiog nuskanuoti prekės etiketę, matyti siūlomą unikalią kainą ir vos vienu paspaudimu, išvengiant eilių prie kasų, ją nusipirkti ir išeiti“, - prognozavo J. Laneckij.
Viena iš internetinės prekybos problemų yra logistika ir prekių pristatymas, o prekes užsisakę klientai turi sulaukti, kol jas kažkas pristatys. J. Laneckij teigimu, šias problemas padėtų išspręsti prekių konteineriai.
„Tokie nedideli konteineriai galėtų būti statomi prie namų. Klientų užsakytas prekes skirtingi gamintojai ar prekybos centrai galėtų atvežti ir padėti šiuose konteineriuose. Galiausiai klientai jiems patogiu metu visas šias prekes gali pasiimti“, - pasakojo „PriceOn“ direktorius ir pridėjo, kad šią idėją galima papildyti išmaniaisiais šaldytuvais, kurie žinodami savininko poreikius ir preferencijas patys išrinktų pigiausią prekę.
Šiuo metu „PriceOn“ duomenų bazėje yra kelių dešimčių tūkstančių prekių informacija. Kasdien ji papildoma keliais tūkstančiai kainų ir naujų prekių įrašų. „PriceOn“ įkūrė du bendramoksliai J. Laneckij ir A. Poznanskis. Prekių paieškos ir kainų palyginimo sistemos idėja gimė 2010 metais, o aktyviai vystyti pradėta 2011 metų kovą. 2011 spalį sistema gavo „PriceOn" pavadinimą, o „PriceOn“ beta versija paleista 2012 balandį.