• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuviai sudegina vis daugiau benzino ir dyzelino, nors valdžia ragina vairuoti elektromobilius ar minti dviračių pedalus. Tad vyriausybė paskutinėmis valdymo dienomis dar mėgino skubos tvarka pakeisti alternatyvių degalų įstatymą ir įpareigoti Lietuvius naudoti daugiau biodegalų. Nors tai nepavyko, panašu, kad šis klausimas nuo politikų stalo nedings.

Lietuviai sudegina vis daugiau benzino ir dyzelino, nors valdžia ragina vairuoti elektromobilius ar minti dviračių pedalus. Tad vyriausybė paskutinėmis valdymo dienomis dar mėgino skubos tvarka pakeisti alternatyvių degalų įstatymą ir įpareigoti Lietuvius naudoti daugiau biodegalų. Nors tai nepavyko, panašu, kad šis klausimas nuo politikų stalo nedings.

REKLAMA

Degalinių atstovai ir opozicija perspėja, kad dėl biodegalų didesnės dedamosios benzinas ir dyzelinas pabrangs dar labiau.

Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.  

Dėl valdančiųjų degalams didinamų mokesčių jau po dviejų mėnesių litras dyzelino pabrangs iki 16 ct, o benzino iki 8 ct. Tačiau tai ne pabaiga, dabartinė valdžia akcizus ir CO2 dedamąją degalams suplanavo kasmet kelti ir toliau. Negana to, vyriausybė Seimą jau ragino skubos tvarka keisti alternatyviųjų degalų įstatymą, kad degalų gamintojai ir pardavėjai į juos pridėtų daugiau pažangių biodegalų. Dėl to degalai gali dar labiau pabrangti.   

„Teisingas žingsnis. Dėl kainų kilimo, tai daugiausia matydavom nacionalinius kai kuriuos degalinių tinklus, kurie anksčiau nevykdydavo normų, prekiaudavo pigesniu kuru“, – teigė žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojai piktinasi

Kad benzine ir dyzeline bus daugiau biodegalų, kurie gali dar labiau paploninti pinigines, vairuotojų nedžiugina:

REKLAMA

„Visi nori pasipelnyti iš paprasto žmogelio, tai nieko nuostabaus.“   

„Dirbu su automobiliais, matau, kad priedai kol kas nėra kokybiški, kenkia automobiliui.“   

„Užsikiš duslintuvai ir dabar užsikiša.“   

Opozicijos atstovai prognozuoja, kad dėl naujų reikalavimų degalai gali pabrangti maždaug dešimtadaliu.   

„Dedamosios kainos kiltų iki 10 proc.“, – perspėjo partijos „Nemuno aušra“ pirmininkas Remigijus Žemaitaitis.

REKLAMA
REKLAMA

„Reikia įvertinti poveikį galutinei kuro kainai, kodėl vyriausybė nori tai išspręsti skubos tvarka, nematau priežasčių“, – kalbėjo socialdemokratas Gintautas Paluckas.

Degalinių savininkų skaičiavimais, vien dėl didinamų mokesčių degalai per penketą metų pabrangs apie pusę euro už litrą. Tad jie smerkia konservatorių mėginimus paskutinėmis vadovavimo dienomis spartinti transporto dekarbonizaciją, kuri degalus gali dar labiau pabranginti.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iš mokesčių papildomų bus 50 ct, bet galim ties ta vieta ir nesustoti“, – kalbėjo Lietuviškų degalinių sąjungos direktorius Vidas Šukys.

Degalinių atstovai su žemės ūkio ministru ginčijasi, kaip biodegalai paveiks automobilių variklius. 

„Mokslininkų įrodyta, kad tikrai varikliams nekenkia“, – tvirtino K. Starkevičius.

„Man po žiemos nepavyko užkurti transporto priemonės, išardžiau, radau sukietėjusio aliejaus darinių, tai blogai“, – rėžė V. Šukys.

REKLAMA

Kol kas sprendimo nepriėmė: pasipriešino opozicija ir liberalai

Konservatorių mėginimui paskubomis įpareigoti visą šalį spartinti degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių naudojimą visgi pasipriešino opozicija ir partneriai liberalai. 

„Mes tebesame valdančioji dauguma. Nederinant su partneriais primetinėjamas projektas“, – rėžė liberalas Eugenijus Gentvilas.

Na, o žemės ūkio ministras mėgina raminti, kad, jei degalai ir pabrangs, didesnė biodegalų paklausa esą bus naudinga Lietuvos ūkininkams, auginamiems rapsus ir kitus javus, iš kurių perdirbėjai gamina biodegalus.

REKLAMA

„Nereiktų bijoti. Reikės daugiau žaliavos, o žaliava – aliejus, išgaunamas iš rapsų, kitų kultūrų, rapsą auginame pakankamai, kad aprūpintume kurą vietine žaliava. Reiks mažiau naftos“, – pabrėžė K. Starkevičius.

Visgi naujuoju ministru pirmininku tituluojamas Gintautas Paluckas pripažįsta, kad naujajai vyriausybei ir Seimui teks grįžti prie europinių direktyvų dėl didesnio žaliųjų degalų naudojimo Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„CO2 išmetimus transporte reikės mažinti, alternatyvių degalų įstatymo pataisos – viena iš priemonių tai padaryti. Sprendžiamos ir papildomos problemos, yra įsipareigojimas maišyti alternatyvius degalus, bet jų dalis atkeliauja iš Kinijos, kitų šalių“, – tikino socialdemokratas G. Paluckas.

Skatindama biodegalus transporte, nueinanti vyriausybė tuo neapsiriboja, ji siūlo didinti atsinaujinančios energijos normas ir pramonėje.

Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše. 

tv3.lt

Važiuosim, i lenkija, maisto degalu
TEN ŠALIS SU SMEGENŲ LIKUČIU NESIPYKSTA.
Ne visiems dyzelems galima pilti biodegalus
tiek dyzeliniams, tiek benzininiams tik kenkia, dar labiau blogindami ekoparametrus, nes dyzeliniuose nuo jų kemšasi purkštukai, egr ir visa išmetimo sistema, variklis tik dar labiau dūmint pradeda, benzininiuose varikliuose iššaukiama degalų tiekimo sistemos ir variklio koroziją. Žaisdami ekologiją tik dar labiau bloginame jos situaciją. O biopriedų tiekėjai tik lobsta. Manau, čia yra elementari sąmokslo teorija prieš vidaus degimo variklius, kad nepritaikytų degalų pagalba juos greičiau eliminuoti iš eismo.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų