Nuo metų pradžios sparčiai mažėjantys uždarosios akcinės bendrovės „MAXIMA LT“ pardavimai bendrovei priklausančiose parduotuvėse antrąjį šių metų ketvirtį sumažėjo 9,2 proc. ir sudarė 1,2 mlrd. litų, skaičiuojant be pridėtinės vertės mokesčio (PVM). Tai 122 mln. litų mažiau nei per tą patį laikotarpį 2008 metais.
Didžiausias bendrovės pardavimų kritimas užfiksuotas liepos mėnesį, jiems sumažėjus 15 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu periodu. Tai didžiausias pardavimų kritimas nuo bendrovės veiklos pradžios.
„Nepaisant įdėtų pastangų, efektyvinant bendrovės veiklą ir skatinant vartojimą, mūsų pardavimai krinta sparčiau nei tikėjomės. Antrojo šių metų ketvirčio bendrovės veiklos rezultatai verčia mus sunerimti, nors suvokiame, kad ekonominiu sunkmečiu nesame išskirtiniai ir mūsų apyvartos traukiasi panašiu tempu kaip ir visa maisto mažmeninė rinka Lietuvoje“, - bendrovės pranešime teigia „MAXIMA LT“ generalinis direktorius Gintaras Jasinskas.
Pasak G. Jasinsko, ankstyvos bendrovės specialistų įžvalgos ir prognozės, kad vartojimas mažės, pasiteisino. Lyginant su kitomis Baltijos šalimis, kuriose mažmeninės prekybos tinklas MAXIMA vykdo savo veiklą, Lietuvoje antrąjį šių metų ketvirtį vartojimas mažėjo sparčiausiai ir grįžo į 2004-2005 metų vartojimo lygį. Šių metų liepos mėnesį MAXIMA pardavimai sumažėjo 15 proc. Tai didžiausias bendrovės pardavimų kritimas nuo jos veiklos pradžios. „Deja, situacija mažmeninėje rinkoje vis dar blogėja, o vertinant bendrąsias tendencijas – išaugusią bedarbystę, sumažėjusias gyventojų santaupas, padidintus mokesčius – akivaizdu, kad artimiausiais mėnesiais neverta laukti vartojimo pagyvėjimo. Tikėtina, kad šis ruduo ir žiema bendrovei bus dar vienas nelengvas etapas“, - sako G. Jasinskas.
Palyginus MAXIMA parduotuvių apyvartą, kurios lyginamuoju laikotarpiu veikė ir praėjusiais metais, ir šiais (t.y. neatsižvelgiant į vykdytą plėtrą) – pardavimai jose per liepos mėnesį sumažėjo 22,2 proc. Pasak G. Jasinsko, drastiškai krintant pardavimams ir mažėjant pirkėjų srautams, bendrovė priversta ne tik trumpinti parduotuvių darbo laiką, bet ir uždaryti neefektyviai dirbančias parduotuves. Šių metų balandį Lietuvoje jau uždaryta 10, o iki metų pabaigos planuojama uždaryti dar 7 neefektyviai dirbančias MAXIMA X parduotuves.
„Bendrovės pardavimai nuo šių metų pradžios tik mažėja, o mus kaip ir daugelį šiandien slegia įsipareigojimai bankams, tiekėjams, darbuotojams, todėl ieškome visų įmanomų būdų, kaip išgyventi“, - sako G. Jasinskas.
Anot bendrovės vadovo, siekiant sumažinti ekonomikos lėtėjimo pasekmes bendrovei ir skatinti vartojimą, jau nuo šių metų pradžios „MAXIMA LT“ ėmėsi efektyvinti ir optimizuoti veiklą: visiškai sustabdyta tinklo plėtra, peržiūrėtos bendrovės darbuotojų atliekamos funkcijos, atsisakyta metinių premijų, net du kartus sumažinti bendrovės administracijos darbuotojų atlyginimai.
„Nepaisant prastos ekonominės situacijos ir pesimistinių prognozių ir toliau laikysimės tos pačios krypties – mažinsime būtiniausių prekių kainas, siūlysime nuolaidas ir akcijas, sunkmečiu vartotojams sieksime užtikrinti palankų kainos ir kokybės santykį“, - pranešime cituojamas „MAXIMA LT“generalinis direktorius G. Jasinskas.