„Balenciaga“ vienas ryškiausių ir žinomiausių prekės ženklų mados pasaulyje. O juo pažymėtų parduodamų prekių, pavyzdžiui, sportbačių, kainos siekia beveik 1 tūkst. eurų.
Tiesa, šio prekinio ženklo atstovai taip pat siūlo nusipirkti ir kitus nuo mados pasaulio neatsiejamus drabužius, avalynę, kitus aksesuarus. Pavyzdžiui, moteriškas rankines, kurių kaina gali siekti ir dešimtis tūkstančių eurų.
Prabanga tviskantis prekinis ženklas yra vertinamas ne tik dėl nekasdienių, drąsių sprendimų, bet taip pat ir dėl gaminių kokybės. Dažnai pristatoma, kad parduodamos prekės yra rankų darbo, vienetinės ir pagamintos ne valstybėse, kur darbo jėga pigi, bet Europoje, pavyzdžiui, Italijoje ar Prancūzijoje.
Todėl veikiausiai neverta stebėtis, kad vienoje iš internetinių parduotuvių toks krepšys parduodamas už 2 790 JAV dolerių (beveik 2,7 tūkst. eurų).
„Maxima“ pirmoji sukūrė tokį patį krepšelį?
Internetinių parduotuvių puslapiuose teigiama, kad itin brangus krepšelis, papuoštas skirtingų uogų – šilauogių, gervuogių, aviečių – motyvais, yra pagamintas iš veršelio odos, Italijoje.
„The Guardian“ dar pernai rašė, kad 2024 m. vasaros kolekcijai pristatytas „Balenciaga“ krepšys sulaukė ir kai kurių prekybos centrų pašaipų.
Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje veikiantis „Iceland“ prekybos centras viename iš socialinių tinklų paskelbė nuotrauką ir ironiškai parašė: „Balenciaga“, mes tai padarėme pirmieji. Mūsų krepšys kainuoja ne tiek, kiek mažas automobilis“.
Pasirodo, būtent „Iceland“ prekybos centro klientams siūlomas pirkinių krepšelis, kuris kainavo vos daugiau kaip 2 eurus, taip pat buvo panašus į „Balenciaga“ maišelį.
Tačiau dalis internautų sako, kad „Balenciaga“ prabangus krepšelis ne ką mažiau skiriasi nuo to, kurį Lietuvoje dar prieš 10 metų siūlė įsigyti prekybos tinklas „Maxima“.
„Maximos“ komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovė Indrė Trakimaitė–Šeškuvienė sako, kad pastarosiomis dienomis iš tiesų buvo sulaukta komentarų, kad garsus prekės ženklas buvo įkvėptas „Maximos“ daugkartinio naudojimo pirkinių maišelio.
„Sutapimas tai ar ne, tačiau tikrai prieš dešimt metų mes buvome pasigaminę vizualiai labai panašų pirkinių krepšį, kuriuo keletą metų prekiavo „Maxima“ parduotuvės tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje ir Estijoje.
Jis kainavo 2,99, buvo labai mėgstamas mūsų pirkėjų. Uogų motyvas taip pat buvo būdingas ir mūsų parduotuvių interjerui“, – kalbėjo I. Trakimaitė–Šeškuvienė.
Tiesa, prekybos tinklo atstovė sako, kad jau bene ketverius metus šio maišelio parduotuvėse pirkėjams surasti nepavyks.
„Turime visai kitą daugkartinio naudojimo pirkinių krepšio modelį, kaip ir parduotuvių interjerai yra atnaujinti ir pakeisti.
Tačiau mums malonu žinoti, kad uogų motyvai, kuriuos tikrai plačiai prieš keletą metų naudojome savo komunikacijoje vis dar yra madingi, o mūsų pirkėjai vis dar jaučia sentimentus jiems“, – kalbėjo pašnekovė.
„Balenciaga“ prekinis ženklas buvo minimas dar 1919 m., kai ispanų dizaineris Cristóbal Balenciaga San Sebastiane įkūrė mados namų bendrovę.