„Rugsėjį žmonės grįžo prie įprastų rudens pradžiai vartojimo įpročių. Buvo perkama daugiau prekių, reikalingų kasdieninėje buityje – besikeičiant sezonui labiau rūpinamasi apranga ir avalyne, baigiamos supirkti priemonės, reikalingos mokyklai. Rudenį vartotojai pasitiko ir labiau besirūpinantys sveika mityba – gausiau pirkti vaisiai ir daržovės, kitos sveikai maitintis ar gyventi padedančios prekės“, – komentuoja bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
„Maxima“ rugsėjo mėnesio pardavimo duomenimis, išaugo namų apyvokos ir aprangos prekių paklausa – populiarėjo knygos, spauda, kanceliarija, indai ir namų interjero prekės, apranga, avalynė, augalai, sėklos ir jų reikmenys. Tokius vartotojų poreikius rugsėjį lemia mokslo metų pradžia, vėstantys orai ir besibaigiantis atostogų sezonas, kuomet vėl sugrįžtama prie įprastų buities darbų, grįžtama į mokyklą.
„Maxima“ duomenimis, rugsėjį lyginant su rugpjūčiu, kaip ir įprasta, dėl vėstančių orų mažiau vartota nealkoholinių, gaiviųjų gėrimų ir gamybai jau paruoštų maisto produktų, kurie itin populiarūs vasaros sezonu. Rugsėjį ženkliai mažėjo prekybos centruose teikiamų papildomų paslaugų populiarumas, mažiau priduota taros į supirktuves, taip pat mažiau pirkta buities chemijos priemonių ir popieriaus.
„Maxima“ jau yra skelbusi, kad vartojimo pokyčius šiemet prognozuoti sunkiau nei pernai. Pirkėjų nuotaikoms ir jų pirkinių krepšeliams šiais metais nemažą įtaką daro euras, staigūs klimato pokyčiai, taip pat ir besikeičiantys vartojimo įpročiai. Pirmąjį metų pusmetį vartojimas buvo lėtesnis nei pernai, tik balandžio ir birželio mėnesiais vartojimas siekė praėjusį metų lygį. Vasaros mėnesiais vartojimas buvo stabilus – toks pats arba kiek didesnis nei praėjusiais metais.