„Sunku pasverti, ar sprendimas turės kažkokios apčiuopiamos naudos. Yra milžiniška rizika, kad tiesiog bus sudeginta dar papildomai pinigų šiame lauže, kuris rusena pakankamai stipriai ir pakankamai ilgą laiką. Tai (LJL - BNS) jau seniai valstybėjeyra zombis, kuris iš esmės degina pinigus. Dabar bandoma pratęsti jo agoniją ir toliau deginti pinigus toje įmonėje“, - BNS sakė Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių komisijos pirmininkas M.Dubnikovas.
Anot jo, LJL turėjo būti privatizuota mažiausiai prieš dešimtmetį, nes valstybė neturėtų užsiimti krovinių pervežimais. „Tai nėra kažkokia strateginė šaka. „Lietuvos geležinkeliai“ gali būti pripažinti strategine įmone, bet laivyba užsienyje, kur netenkinami jokie specifiniai Lietuvos poreikiai, yra visiškai ne valstybės verslas“, - kalbėjo analitikas.
M.Dubnikovo teigimu, įprastai įmonė turėtų bankrutuoti, o bandymas ją gaivinti tik atitolins šią neišvengiamą pasekmę.
„Dirbtinis jos gaivinimas gali lemti, kad tiesiog bus padaryti papildomi nuostoliai valstybei ir gali būti, kad vėliau bus prieita prie to paties bankroto. Šiandien pirkėjo surasti turbūt neįmanoma, nes pirkėjas tuos pačius ar panašius laivus gali nusipirkti rinkoje, kur yra perteklius. Apskritai įmonė išlieka nepalankioje rinkoje, nes rinka šiandien yra perkrauta laivais, o pervežimo kainos yra nukritusios. Sunku tikėtis, kad kažkas bus kitaip“, - sakė analitikas.
Jo teigimu, valstybės ketinimai gelbėti LJL, kuriant transporto įmonių holdingą yra pavėluotas.
„Jei kuriamas holdingas, turint kažkokią viziją, tai yra geras dalykas, bet jei yra kuriama tam, kad išgelbėtų laivininkystę, kuri yra neefektyvi ir beviltiška, tai tada sunku surasti tą teigiamą aspektą. Panašu, kad sprendimai daromi paskubomis, veikiama post factum, ne matant įmonės situaciją ir bandant ją spręsti, o tiesiog įpuolus į didelę bėdą“, - svarstė M.Dubnikovas.
Vyriausybė penktadienį nusprendė neinicijuoti LJL bankroto, o įmonę gelbėti, suteikiant jai naują 3 mln. eurų paskolą bei ateityje kuriant transporto įmonių holdingą.