Vakar Marijampolės savivaldybės tarybos nariai pritarė naujos Marijampolės autobusų stoties projektavimui. Iš kur gauti pinigų stoties statybai ir teritorijos išplėtimui, politikai nesvarstė.
Planas yra - pinigų ne
"Naujos autobusų stoties statyba ir stoties teritorijos išplėtimas neišvengiamas. Preliminariais skaičiavimais statyba kainuotų apie 4 mln. litų, o projektavimas - apie 100 tūkst. litų, bet iš kur gauti pinigų negaliu pasakyti", - sakė UAB "Marijampolės autobusų parkas" direktorius Algimantas Štaras. Sukti galvą iš kur gauti pinigų direktoriui neteks, nes visų autobusų parko akcijų valdytojas yra Marijampolės savivaldybė, tad pinigų turės ieškoti ji.
Anot savivaldybės politikų daugumos, Marijampolės autobusų parkas nėra bedalis, jis valdo miesto centre įsikūrusį turgų, turi nemenką parko teritoriją su statiniais, tad galima dalį jų parduoti ir taip sukaupti fondą statyboms. Svarstytinos akcininkų pritraukimo galimybės.
"Stoties reikia, tai aišku, bet reikia viską gerai apgalvoti, kad išvengtume tokių klaidų, apie kokią kalbame šiandien", - nesiskubino pritarti spendimui kai kurie tarybos nariai, siūlydami aptarti ar tikrai ją reikia statyti toje pačioje vietoje. "Pasaulinės bankų krizės banga atsiris ir iki Marijampolės, ne vienai įmonei teks struktūrizuotis, atleisti darbininkų, kitų metų biudžetas bus braškantis", - priminė tarybos narys Kostas Jankauskas.
Netoliaregiškumo kaina
Dabartinė, 1,8 mln. litų kainavusi Marijampolės autobusų stotis pastatyta prie septynerius metus, tačiau ja džiaugtasi neilgai. Paaiškėjo, kad statant stotį neatsižvelgta į keleivių poreikius, nenumatyta, kad Marijampolėje gali atsirasti tarptautinių maršrutų pervežimo autobusais bendrovės "Ecolines" skyrius. Nedideliame pastate prie autobusų perono vietos atsirado tik autobusų stoties administracijai, o vieta keleiviams nebuvo numatyta.
Laukdami autobusų keleiviai šąla perone, trūksta automobilių aikštelių ne tik keleiviams, bet ir atvykstantiems autobusams. Tuometinių politikų sprendimas, kad keleiviai galės glaustis greta esančios geležinkelio stoties keleivių salėje nepasiteisino, laukdami autobusų, keleiviai priversti šalti lauke.
"Svarstyti, ar prieš kelerius metus priimtas sprendimas statyti stotį tokia, kokia yra dabar, neverta. Daug ko mes tada neįvertinome, bet sakyti, kad pardavus senąją autobusų stotį pinigus iššvaistėme, tai pat nederėtų. Tiek, kiek liko nuo gautų 4,2 mln. litų panaudojome mokyklų atnaujinimui", - teisinosi tuo metu prie Marijampolės savivaldybės vairo stovėjęs Vidmantas Brazys, dabar savivaldybės valdymo hierarchijoje nusileidęs laipteliu žemyn.
Projekto apžvalgose numatoma stoties pastatą didinti pristatant antrą aukštą, penkis kartus padidėsiančią stoties teritoriją pralėsti valstybinės žemės sąskaita.
Dalia Byčienė