Šią savaitę „Luminor“ klientai gavo laiškus, kuriuose buvo informuoti apie dalies paslaugų branginimą.
„Sveiki! Dėkojame, kad esate su mumis. Informuojame jus, kad 2024 m. vasario 1 d. atnaujinsime kai kurias Kainyno privatiems klientams dalis“, – rašoma laiške klientams.
Jame bankas taip apibūdina, svarbiausius jo teikiamų paslaugų apmokestinimo pakeitimus:
- Keisime paslaugos „Saugu+“ teikimo mokestį į 0,99 Eur / mėn. (anksčiau buvo 0,79 Eur / mėn.).
- Pradėsime taikyti naują mokestį už kortelės pristatymą paštu – 2 eurai. Mokestis nebus taikomas jaunesniems nei 21 metų klientams ir klientams, užsisakiusiems Pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugą.
- Taip pat taikysime mokestį už kiekvieną kortelės operaciją, jei perkama kriptovaliuta ar su lošimu bei loterijomis susijusi paslauga – 0,50 euro (šio mokesčio iki šiol irgi nebuvo).
- Nuo šiol apsilankymo oro uosto VIP poilsio zonos mokestis asmeniui – 30 eurų (anksčiau buvo 28 eurai). „Luminor Visa Infinite“ kortelės turėtojams mokestis taikomas nuo ketvirtojo apsilankymo.
- Nutraukę dalykinius santykius, pradėsime taikyti mokestį už uždarytoje sąskaitoje esančių lėšų administravimą – 20 Eur / mėn.
- Keisime sąskaitos tvarkymo mėnesinį mokestį nerezidentams iš kitų nei Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybių narių – 15 Eur / mėn. (anksčiau buvo 10 Eur / mėn.).
Brangina atsižvelgdami į konkurentus
Paklausta, kodėl branginamos banko paslaugos ir įvedami nauji, „Luminor“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė to nesureikšmino.
„Visų pirma, noriu atkreipti dėmesį, kad svarbiausi kasdienių „Luminor“ bankų paslaugų mokesčiai nesikeičia ir išlieka, kokie buvo, keičiasi vos kelių rečiau naudojamų paslaugų kainos“, – portalui tv3.lt komentavo komunikacijos vadovė.
Pasak jos, paslaugų kainynas peržiūrimas kiekvienais metais ir sprendimai priimami atsižvelgiant į rinkos situaciją.
„Daugelis būsimų pokyčių, įskaitant papildomą mokestį kriptovaliutų bei loterijų ir lošimų paslaugų pirkėjams, atspindi padidėjusias tam tikrų produktų ir paslaugų priežiūros išlaidas dabartinėmis ekonominėmis sąlygomis“, – aiškino I. Baltrušaitienė.
Ji tiesiai neatsakė, kodėl papildomai apmokestinamos operacijos, susijusios būtent su kriptovaliutomis, loterijomis ir lošimais.
Nuolaidos socialiai pažeidžiamiems
„Suprantame, kad neretas Lietuvos gyventojas šiuo metu susiduria su ekonominiais sunkumais dėl infliacijos ir kitų veiksnių, dėl to esame ir toliau pasiryžę savo paslaugas ir toliau siūlyti už teisingą kainą“, – tikino banko atstovė.
Ji priminė, kad socialiai pažeidžiamoms grupėms bankas taiko specialias nuolaidas, kurios ir toliau lieka galioti.
Pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslauga nepasiturintiems asmenims, gaunantiems socialines pašalpas, teikiama su 50 proc. nuolaida.
Klientams iki 21 metų nemokamai teikiame debeto kortelės paslaugą, o senjorams (65+) taikome specialią kainą.
I. Baltrušaitienė neatskleidė, kiek grynojo pelno „Luminor“ šiais metais uždirbo Lietuvoje.
Tačiau informavo, kad, kaip skelbiama viešai, visose Baltijos šalyse trečiojo ketvirčio grynasis pelnas siekė 65,1 mln. eurų.
Šį 62,75 proc. pelno padidėjimą, palyginti su 2022 m. trečiuoju ketvirčiu, esą daugiausia lėmė pagerėjusios grynosios palūkanų pajamos, nes palūkanų normos reikšmingai išaugo, palyginti su praėjusiais metais buvusiomis žemumoje.
Nuo sausio iki rugsėjo „Luminor“ Baltijos šalyse uždirbo 178,3 mln. eurų pelno. Tai yra per du kartus daugiau nei pernai tuo pačiu metu.