„Sveiki! Pranešame, kad nuo 2024 m. liepos 1 d. keisime kelis Kainyno privatiems klientams punktus. Pakeitimai bus taikomi tik klientams, turintiems „Visa Debit“ korteles“, – rašoma banko laiške.
Jame klientai supažindinami su numatytais pakeitimais.
Išgryninti daugiau bet ir brangiau
„Didinsime nemokamą grynųjų pinigų išėmimo limitą. Tai reiškia, kad nuo liepos 1 d. iš „Luminor“ bankomatų Baltijos šalyse ir „Medus“ bankomatų Lietuvoje galėsite išsiimti daugiau grynųjų nemokamai – iki 750 eurų per mėnesį. Primename, kad dabar galite išsiimti iki 600 eurų per mėnesį“, – primena bankas.
Tačiau čia pat nurodo, kad jei klientai viršys minėtą 750 eurų per mėnesį limitą, jiems bus taikomas 0,5 procento mokestį nuo išimamos sumos. Viršijus dabartinį limitą taikomas 0,2 procento mokestis. Minimalus operacijos mokestis liks toks pats – 0,40 euro.
Taigi, jei viršijęs nustatytą limitą klientas dabar nori papildomai išsiimti 1000 eurų, jis turi mokėti 2 eurų mokestį. Nuo liepos tokios sumos išgryninimas kainuos 5 eurus.
„Šiek tiek didinsime grynųjų pinigų išėmimo iš „Perlas“ terminalų mokestį. Nuo liepos 1 d. jis bus 0,5 procento nuo išimamos sumos. Dabar mokestis yra 0,4 procento. Minimalus operacijos mokestis liks toks pats – 0,80 euro“, – pranešama klientams.
Jie taip pat informuojami, kad bankas didins papildomos „Visa Debit“ kortelės mokestį iki 1,20 euro per mėnesį suaugusiesiems nuo 18 metų. Dabar mokestis yra 1 euras per mėnesį.
Bankas primename, kad papildoma kortelė yra į paslaugų krepšelį neįtraukta kortelė.
„Jei sutinkate su pakeitimais, jums nieko daryti nereikia – jie įsigalios 2024 m. liepos 1 d. Jei su pakeitimais nesutinkate, turite teisę nedelsdami ir nemokamai nutraukti paslaugų teikimo sutartis, kurioms jie turi įtakos. Tą galite padaryti iki 2024 m. liepos 1 d. Prieš tai praneškite mums raštu ir įvykdykite visus su šiomis paslaugų sutartimis susijusius įsipareigojimus“, – bankas įspėja klientus.
Jis taip pat primena, kad socialiai pažeidžiamomis klientų grupėmis, tam tikroms kasdienėms paslaugoms vaikams ir jaunuoliams iki 21 metų bei senjorams nuo 65 metų taikomos nuolaidas.
Tikina atsižvelgiantys į klientų poreikius
Kodėl didina paslaugų kainas, „Luminor“ banko komunikacijos vadovė Lietuvoje Indrė Baltrušaitienė pakomentavo taip:
„Įsiklausome į privačių klientų atsiliepimus dėl mokėjimo kortelių naudojimo ir nuolat siekiame atliepti jų poreikius. Matome, kad didžiajai daliai mūsų klientų aktualiausia išsigryninti nedideles sumas, tačiau, išliekant aukštoms prekių ir paslaugų kainoms, esamas mėnesio nemokamo pinigų išsigryninimo limitas nebe visada atitinka klientų poreikius. <...>
Taip pat svarbu paminėti, kad šis mokestis yra vienas mažiausių rinkoje, o reguliariai nustatytą nemokamo išsigryninimo limitą viršijančių klientų, Lietuvoje nuolat augant skaitmeninių atsiskaitymų daliai, yra labai nedaug. Paslaugų kainyną peržiūrime nuolat ir sprendimus priimame atsižvelgdami į rinkos situaciją. <...>“
Apie šiemet branginamas paslaugas jau pranešė SEB bankas, taip pat kai kurie kiti bankai.
Pernai šalyje veikiantys bankas gavo rekordinį grynąjį pelną, kuris pasiekė beveik 1 mlrd. eurų.