NIB ir EIB suteikė paskolas po 100 mln. eurų ir finansuos 9 elektrinius bei 6 baterinius traukinius, kurie pakeis apie trečdalį keleivinių traukinių parko.
Ministro Mariaus Skuodžio teigimu, susitarimas ne tik grindžia kelią traukinių parko atnaujinimui Lietuvoje, bet ir stiprina Lietuvos geležinkelių integraciją su Europa.
„Tai – naujas etapas „Lietuvos geležinkelių“ sektoriuje, įmonei atsisakant bet kokių ryšių, traukinių dalių ar aptarnavimo iš rytinių kaimynų“, – LTG pranešime teigė M. Skuodis.
„Į priekį judant pagrindinės Lietuvos geležinkelio arterijos Vilnius–Klaipėda elektrifikavimui, įsigyjame modernius elektrinius traukinius, kurie užtikrins naują kelionių kultūrą ir patirtį“, – sakė LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
„LTG Link“ 2023 metų birželį su Šveicarijos traukinių gamybos koncerno „Stadler Rail“ antrine įmone Lenkijoje „Stadler Polska“ pasirašė 226,5 mln. eurų vertės sutartį dėl 15 naujų elektrinių ir baterijomis varomų traukinių įsigijimo.
LTG tuomet teigė, kad pirmieji traukiniai Lietuvą turėtų pasiekti 2025 metais, keleiviai jais keliauti galės jau 2026 metų viduryje, o visi 15 traukinių turėtų važinėti 2027 metais.
„Stadler Polska“ taip pat įsipareigojo iki 2037 metų užtikrinti techninę pagalbą, traukinių priežiūrą ir atsarginių dalių tiekimą. Be to, sutartyje numatyta, jog esant poreikiui, „LTG Link“ galės įsigyti daugiau traukinių.
Naujieji traukiniai kursuos tarp Vilniaus ir Klaipėdos, Vilniaus ir Varėnos bei Kauno ir Šiaulių. Vykstant geležinkelių elektrifikavimui, baterijomis varomi traukiniai kursuos linijomis, kurios nėra elektrifikuotos.