• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Vyriausybei ir Susisiekimo ministerijai svarstant, kaip skubiai padėti žlungančiai bendrovei „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) ir keturiems užsienio uostuose sulaikytiems jos laivams, nė vienas jų kol kas negali pajudėti ir išplaukti iš JAV, Senegalo, Portugalijos ir Italijos uostų.

 Vyriausybei ir Susisiekimo ministerijai svarstant, kaip skubiai padėti žlungančiai bendrovei „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) ir keturiems užsienio uostuose sulaikytiems jos laivams, nė vienas jų kol kas negali pajudėti ir išplaukti iš JAV, Senegalo, Portugalijos ir Italijos uostų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak LJL laikinojo vadovo Valerijaus Adamonio, kol negautas papildomas 3 mln. eurų finansavimas, įmonė negali iš uostų išleisti laivų. Anot jo, padėtis sudėtinga, nes laivų skolos auga.

REKLAMA

„Galėčiau pabandyti išleisti „Deltuvą“ (Klaipėdos uoste esantis LJL laivas - BNS), bet nenorėčiau rizikuoti, kad ji būtų areštuota. Čia vienintelis laivas, kuris kol kas neareštuotas. (...) Kol nebus išspręstas klausimas dėl 3 mln. eurų, mes nedirbame (neplaukiojame - BNS) su tais laivais“, - BNS sakė V.Adamonis.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, laukti pinigų laivai gali, kol turi kuro ir maisto bei vandens atsargų, tačiau „kuo ilgiau laivas stovi, tuo labiau didėja įsiskolinimas“.

„Mes turime laiko tiek, kiek yra laivuose kuro, maisto ir vandens. (...) Galima sakyti, kad porą-trejetą savaičių, galbūt mažiau“, - aiškino LJL vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prieš daugiau nei savaitę SEB bankas suteikė LJL 650 tūkst. JAV dolerių paskolą, už kurią įguloms buvo nupirkta maisto, kuro ir kitų būtiniausių dalykų. Tačiau pinigų neužteko išpirkti už skolas uostams areštuotus laivus.

Pasak užsienio reikalų viceministro Nerio Germano, keturiuose laivuose dabar yra 73 jūreiviai, tačiau jis teigė neturintis naujausios informacijos, kiek jų nori grįžti į Lietuvą.

REKLAMA

Tuo metu Vyriausybėje kol kas esama sumaišties, kokiu būdu greitai skirti naują 3 mln. eurų paskolą laivininkystei, kuriai, kaip skelbta praėjusią savaitę, skubiai reikia 5 mln. eurų laivų skoloms sumokėti.

Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis BNS teigė, kad LJL gelbėjimo planui patvirtinti nereikės atskiro Vyriausybės nutarimo - šis klausimas bus aptariamas trečiadienį Vyriausybės pasitarime.

REKLAMA

„Susisiekimo ministerija rengia pasiūlymus, kokį modelį pasirinkti, sprendžiant tą laivų areštavimo problemą. Be abejo, atitinkant visus valstybės paramos europinius reikalavimus“, - BNS sakė A.Mačiulis.

Tuo metu susisiekimo ministro atstovas Ričardas Slapšys sakė, jog tikimasi kad galutinį sprendimą iki savaitės pabaigos patvirtins ministras Rimantas Sinkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu daugybė specialistų nagrinėja įvairius variantus, kad finansavimo mechanizmas būtų naudingas ir davėjui, ir gavėjui, neiškreiptų konkurencijos. Galvojama ne apie paramą „Lietuvos jūrų laivininkystei“, o apie verslo projektą. Tikimės, kad iki savaitės pabaigos geriausias pasiūlymas išaiškės ir bus patvirtintas“, - BNS sakė R.Slapšys.

Portugalijos Aveiro uoste įstrigęs LJL laivas „Voruta“ dabar remontuojamas, o darbai gali užtrukti apie dvi savaites - tuomet laivas turėtų išplaukti link Pusiaujo Gvinėjos. Italijos Taranto uoste įstrigęs laivas „Romuva“, Senegalo Dakaro uoste esanti „Raguva“ laukia pinigų ir yra pasirengę išplaukti, o JAV Filadelfijos uoste stovintis laivas „Venta“ jau pradėjo iškrauti krovinį, o trečiadienį ar ketvirtadienį ketino išplaukti į Kanadą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų