Lietuvos reklamos žiniasklaidos priemonėse rinka pernai didėjo mažiausiai iš visų Baltijos šalių, tačiau apimtys, vertinant išleistais milijonais, šalyje yra didžiausios.
Specialistai prognozuoja, kad tai dar ne pabaiga, kainos tikrai kils, rašo dienraštis „Verslo žinios“.
Tyrimų bendrovės „TNS Gallup“ duomenimis, Lietuvoje reklamai žiniasklaidos priemonėse pernai išleista daugiausia iš visų Baltijos šalių - 144 mln. eurų. Tuo tarpu Latvijoje ši suma siekia 134 mln. eurų, Estijoje - 114 mln. eurų.
Tačiau skaičiuojant išleistus pinigus vienam gyventojui (angl. currency per capita, CPC), rikiuotė persiskirsto priešinga kryptimi: Lietuva atsiduria gale (43 eurai), Latvijoje išleisti 59 eurai, Estijoje - 85 eurai. O ir reklamos žiniasklaidos priemonėse rinka mūsų šalyje augo lėčiausiai -15,6 proc., Latvijoje ir Estijoje atitinkamai po 24 proc. ir 29 procentus.
„TNS Gallup“ medijos direktorius Gytis Juodpusis sako, kad mažas išlaidas Lietuvoje lemia didelė televizijų konkurencija, prieš dešimtmetį lėmusi žemus jų reklamos įkainius. Nuo televizijos įkainių ypač priklauso ir kitų žiniasklaidos priemonių tarifai.
„Įkainiai sparčiais tempais didėja, reklamos apimtys taip pat. Tačiau vis dar mažesnis CPC rodiklis liudija, kad rinka turi potencialą augti, o reklama brangti“, - sakė jis.