• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šių metų sausio 20 dieną buvo pristatyti pirmieji proaktyvių vartotojų – prosumerių – tyrimų rezultatai Lietuvoje. Tyrimas atskleidė, kad prosumerių nuomonė ir elgsena skiriasi nuo kitų Lietuvos vartotojų.

REKLAMA
REKLAMA

Jų lūkesčiai ekonomikai yra pozityvesni – net 71 proc. jų teigia, kad ekonominė situacija Lietuvoje trumpuoju laikotarpiu gerės arba nesikeis. Jie taip pat kritiškiau nei kiti vartotojai vertina ekologiškus produktus.

REKLAMA

Pirmą kartą Lietuvoje tyrimų agentūra „RAIT“ išskyrė prosumerių grupę, panaudojusi išplėtotą bei verslo poreikius atitinkančią „EURO RSCG Worldwide“ vartotojų segmentavimo metodiką. Prosumeriai (angl. prosumer, žodžių „professional consumer“ - „profesionalus vartotojas“ trumpinys) apibrėžiami kaip vartotojai – nuomonės lyderiai, kurie pirmieji siekia išbandyti prekes ir paslaugas. Jie pasitelkia internetą dalintis žiniomis ir patirtimi, taip darydami įtaką kitų vartotojų nuomonei apie prekės ženklus. Jie leidžia numatyti rinkos tendencijas, kurias pajusime po 6-18 mėnesių, todėl jau atnešė sėkmę ne vienam prekės ženklui.

REKLAMA
REKLAMA

Verslui šie vartotojai leidžia efektyviau kurti ir plėtoti naujus produktus. Komunikacijos agentūros, pasitelkusios prosumerių tyrimus, geba efektyviau kurti ir plėtoti komunikacijos priemones, geriau išnaudoti žiniasklaidos kanalų potencialą ir tiksliau komunikuoti su vartotojais“, – teigia John Domas, komunikacijos agentūrų grupės „BIG IDEA group“  vykdantysis direktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendrovės „RAIT“ atlikto tyrimo metu 2010 m. iš interneto vartotojų panelio (apie 20 tūkst.), naudojant prosumerių patentuotą metodiką, buvo sukurtas prosumerių subpanelis. Nustatyta, kad apie 8 proc. 15-74 metų Lietuvos respondentų interneto naudotojų, yra prosumeriai.  Paaiškėjo, kad prosumerių yra įvairiose žmonių socialinėse-demografinėse grupėse pagal amžių, lytį, išsimokslinimą, užsiėmimą ar pajamas. Vyrų ir moterų skirtingose amžiaus grupėse šių vartotojų skaičius beveik nesiskiria.

REKLAMA

Pasak Ingos Nausėdienės, rinkos analizės ir tyrimų grupės „RAIT“ valdybos pirmininkės, pastebėta, kad prosumeriai dažniau nei kiti interneto vartotojai domisi kone visomis gyvenimo sritimis. Labiau už kitus Lietuvos vartotojus prosumerius domina kelionės ir kitų šalių kultūrinis gyvenimas: kinas, teatras, koncertai. Jie gilina žinias psichologijos srityje, mielai skaito apie mitybą, technikos naujoves. Tarp prosumerių didesnis susidomėjusiųjų sveiku gyvenimo būdu, ekonomika, verslu, gamta, ekologija ir kitomis sritimis skaičius.

Atliktas prosumerių tyrimas parodė, kad jų lūkesčiai ekonomikai yra pozityvesni – net 71 proc. teigia, kad ekonominė situacija Lietuvoje artimiausiu metu gerės arba nesikeis. Jie kritiškiau nei kiti vartotojai vertina ekologiškus produktus - 31 proc. apklaustų prosumerių mano, kad prekyba ekologiškomis prekėmis yra galimybė verslininkams užsidirbti, o 28 proc. įsitikinę, kad ši banga tėra mados dalykas. Palyginti su kitais vartotojais, mažiau prosumerių mano, kad ekologiški produktai tikrai neturi konservantų. Vis dėlto, nepaisant kritiškų vertinimų, lietuviai prosumeriai mieliau renkasi ekologiškus, nei kitus produktus. Apklausa parodė, kad lietuviai prosumeriai yra aktyvūs pirkėjai internetu. Bemaž 40 proc. apklaustųjų teigė, kad 2010 m. internetu pirko dažniau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų