Lietuvos pašto vadovė Asta Sungailienė teigia, jog sumažėjęs siuntų srautas buvo prognozuotas – klientai buvo iš anksto įspėti susilaikyti nuo nebūtinų pirkimų.
Ji taip pat pastebi, jog deklaruotinų siuntų skaičius liepą, palyginti su pernai liepa, didėjo apie 20 kartų: nuo daugiau nei 3 tūkst. iki beveik 60 tūkstančių.
„Pirmasis mėnuo buvo su sąlyginai dideliu siuntų sumažėjimu ir tuo pačiu labai dideliu deklaruojamų siuntų kiekiu. Turime vis dar ženklią dalį siuntų, kurių deklaravimui reikia atlikti veiksmus klientų pusėje ar yra procesai, kuriems reikalingi tam tikri patikslinimai“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė A. Sungailienė.
Jos teigimu, dėl išaugusio deklaruojamų siuntų skaičiaus vėlavimų nėra, išskyrus pavienes siuntas, tačiau A. Sungailienė atkreipė dėmesį, kad siuntos kelionė bet kokiu atveju yra ilgesnė dėl paties deklaravimo.
Lietuvos pašto duomenimis, apie pusė liepą gautų siuntų yra deklaruotos ir jau pristatytos gavėjams.
Be to, 10 proc. visų siuntų iš trečiųjų šalių žmonės nusprendžia grąžinti arba tiesiog siuntos neatsiima. A. Sungailienė tikisi, kad ilgainiui jie perpras sistemą ir pirkdami žinos, jog siuntą reikės deklaruoti.
Pasak Lietuvos pašto vadovės, pastaruoju metu padaugėjo elektroninės vidaus prekybos siuntų. Be to, dalis srauto persikels į ES esančius sandėlius ir ten registruotas e. parduotuves.
„Su kitų šalių paštų kolegomis diskutuojame, kad pasislinkimas ir postūmis tam tikro srauto iš siuntimosi iš trečiųjų šalių, jis pamažu veikiausiai šiek tiek persimes į Europos Sąjungos esančius sandėlius, kur siuntos bus pilnai paruoštos transportavimui. Stebime ir šiuo metu, kad klientai tikrina ir naudojasi vietinėmis ir ES e. parduotuvėmis“, – teigė A. Sungailienė.
Pasak Lietuvos pašto vadovės, vienas didžiausių iššūkių kol kas lieka tai, jog daliai klientų pokyčiai vis dar yra visiška naujiena, taip pat dalis siuntų atkeliauja su nepilnais ar netiksliais duomenimis. Be to, įmonė jau pradėjo ruoštis kalėdiniam laikotarpiui, kai tikimasi didelio siuntų srauto.
„Artėjančios šventės, istoriškai davusios mums į Lietuvą atplaukiančius didelius siuntų srautus, tikėtina, sukels arba nulems ne tokį ir visiškai nurimusį laikotarpį, nes dalis klientų galimai vasaros laikotarpiu nesinaudoja el. prekybos paslaugomis, o prieš Kalėdas galimas pikas. Manau, turėsime nemaža dalį klientų, kuriems tai bus vėl nauja patirtis, tikėtina, kad darbo ir labai intensyvaus bendravimo su klientais turėsime nemažai“, – sakė A. Sungailienė.
Anot jos, gyventojai, gavę dovanas iš trečiųjų šalių, pirmiausia turės deklaruoti siuntą, taip pat pat pateikti įrodymų, jog yra siunčiama dovana.
Be kita ko, pastaruoju metu pasitaiko atvejų, kai gyventojams tenka PVM sumokėti du kartus – perkant prekę pardavėjui ir ją deklaruojant. A. Sungailienė sako, kad tokiu atveju klientas turėtų kreiptis į pardavėją ir iš jo susigrąžinti sumokėtą PVM.
„Jeigu neturime informacijos apie tai, kad galimai klientas sumokėjo mokestį prikimo metu, mes negalime ir muitinė negali kitaip interpretuoti. Informaciją apie mokesčių sumokėjimą į tarptautinę sistemą privalo suvesti pardavėjas, todėl klientams tenka šiuo klausimu kreiptis į pardavėją, kad jis grąžintų mokestį, kurio atitinkamai neperdavė jo pardavėjas“, – sakė ji.
Europos Sąjungoje nuo liepos 1 dienos panaikinta PVM lengvata prekėms, įsigytoms trečiųjų šalių elektroninėse parduotuvėse ir prekyvietėse, jei jų vertė neviršija 22 eurų, siuntas reikia deklaruoti.