Asta Sungailienė pabrėžia, kad leidėjai buvo prenumeratorius įpratinę žurnalus ar laikraščius gauti arba anksčiau nei jie pasirodo prekyboje, arba anksti ryte, o Lietuvos paštas tokios paslaugos neteikia. Jos teigimu, leidėjai prieš kelerius metus nesutiko sudaryti rytinių pristatymo sutarčių.
„Nematome sistemiškai, kad iš tikro tai būtų pablogėjimas, palyginti su ankstesniais laikotarpiais“, – žurnalistams penktadienį sakė Lietuvos pašto vadovė Asta Sungailienė.
Taip ji reagavo į asociacijos „Nacionalinė spauda“ pareiškimą, kad prenumeratos pristatymo paslauga blogėja – sausį Lietuvos paštui jau pateikta daugiau kaip 600 skundų, kad leidiniai nepristatomi visai ar smarkiai vėluoja.
Pasak A. Sungailienės, vėlavimo pasitaiko, nes daug laiškininkų serga arba izoliuojasi dėl koronaviruso.
„Kai žiūrime statistiką, vertiname, kad atsižvelgiant į tai, į skaičių, kiek esame paveikti koronaviruso pandemijos laiškininkų dalyje, mes net labiausiai probleminiuose taškuose, kur iškritimai darbuotojų procentiškai tokie dideli, kad negalime rasti, kas uždengtų, teturime 1 proc. laiku nepristatytos spaudos“, – sakė A. Sungailienė.
Įmonės vadovės teigimu, kaimiškose vietovėse situacija geresnė nei miestuose.
„Kaimiškose vietovėse įvertinus darbuotojų trūkumą dėl koronoviruso visai neturime jokių esminių, išskyrus pavienius atvejus“, – sakė A. Sungailienė.
„Nemenka dalis, ypač miestuose, prenumeratos dalis būdavo anksčiau pristatoma ne Lietuvos pašto. Pastaruoju metu ženkli to srauto dalis nukreipta į Lietuvos paštą. Miestuose, manyčiau, mums padidėjęs krūvis, yra vienas elementas, kurį reikia suprati – mes turime pergrupuoti savo laiškininkus“, – pabrėžė ji.
Tačiau Lietuvos pašto vadovė pabrėžė kad ankstaus rytinio pristatymo paslaugos Lietuvos paštas neteikia jau labai seniai, ir tai kelia prenumeratorių nepasitenkinimą.
„Leidėjai ar per vienus, ar kitus tiekėjus pristatydavo ankstesnėmis valandomis. To Lietuvos paštas nenumato. Tai yra, kada išleistas leidinys, tada jis ir pristatomas. Šis pokytis daliai prenumeratorių sukelia tam tikrą nepasitenkinimą, nes jų lūkestis yra išlikęs, kad būtų taip, kaip buvo“, – aiškino A. Sungailienė.
„Su leidėjais kalbėjome pieš keletą metų, įvardijome, kad tai pareikalautų ženkliai didesnių kaštų, leidėjai neišreiškė pageidavo sudaryti rytinių pristatymų sutartis“, – pabrėžė įmonės vadovė.
Asociacija „Nacionalinė spauda“ dėl, pasak jos, nuolat blogėjančios prenumeratos pristatymo paslaugos kreipėsi ir į bendrovę, ir į Susisiekimo bei Kultūros ministerijas.
Asociacijos teigimu, per šių metų sausį Lietuvos paštui jau pateikta daugiau kaip 600 skundų, kad leidiniai nepristatomi vieną arba kelis kartus iš eilės, atnešami ne laiku, vėluoja savaitę ar daugiau, iš karto gaunama po kelis leidinius.
Leidėjai sako, kad sutartyse su Lietuvos paštu nėra numatyta atsakomybės, o visi leidėjų pasiūlymai dėl sutarties pakeitimų yra atmetami.
„Prenumeratos pristatymo paslaugų kokybe nepatenkinti leidinių prenumeratoriai suirzę, užverčia skundais leidėjus. Dalis prenumeratorių nutraukia prenumeratos sutartis, dėl to leidėjai privalo grąžinti prenumeratoriams gautas lėšas“, – rašte Lietuvos paštui ir ministerijoms tvirtina asociacijos pirmininkė Ineta Stravinskaitė.
Pasak jos, ypač sudėtinga situacija Šiaulių ir Panevėžio regionuose: Šiauliuose situacija negerėja nuo 2021 metų lapkričio, kuomet pradėta reforma, po keliasdešimt skundų kasdien gaunama ir pradėjus reformą Panevėžyje.
I. Stravinskaitė primena, kad už prenumeratos pristatymą gyventojams Lietuvos paštui moka ne tik leidėjai – paslaugos kaštus kompensuoja ir valstybė.