Lietuvos gyventojai itin pesimistiškai vertina savo ateitį sunkmečio akivaizdoje. Tačiau net ir būdami ne visai tikri dėl ateities ir prisiekinėdami riboti savo išlaidas kol kas tai daro gana vangiai.
Vartotojų nuotaikos drastiškai smunka visame pasaulyje. Lietuva - ne išimtis. Tai reiškia, kad ateitis jiems atrodo itin miglota, antradienį rašo dienraštis „Lietuvos Rytas".
Statistikos departamento duomenimis, šių metų sausį vartotojų pasitikėjimo rodiklis smuko iki žemiausio lygio per visą tyrimo laikotarpį nuo 2001 metų - minus 56 punktų (toks skirtumas tarp pagerėjimo ir pablogėjimo besitikinčių gyventojų).
Panašūs ir pasaulinės tyrimų bendrovės „Nielsen" duomenys. Apklausus 1539 Baltijos šalių gyventojus paaiškėjo, kad Lietuvoje vartotojų pasitikėjimo indeksas tesiekia 59 punktus. Estijoje - 62, Latvijoje - 54 punktai, kai pasaulio vidurkis - 100.
Daugiausia apklaustųjų nėra garantuoti dėl savo darbo vietų. Tokių nerimo apimtų žmonių nuolat daugėja.
Praėjusių metų spalio-lapkričio mėnesiais, kai apie krizę jau buvo skalambijama visame pasaulyje, „Nielsen" atliko dar vieną tyrimą: palygino, kokios kainų kategorijos maisto prekių paklausa auga, o kokios - mažėja.