Rimantas Sinkevičius po susitikimo su šalies prezidente trečiadienį teigė, kad EK bus pateiktas siūlymas pertvarkyti „Lietuvos geležinkelius“ pagal ketvirtąjį ES geležinkelių paketą, kuris numato veiklų atskyrimą.
„Racionaliausias sprendimas - laikytis tų teisinių normų ir įstatymų, tų teisinių normų, kurie Europos Sąjungoje yra priimti. Turiu galvoje ketvirtą geležinkelių paketą, dėl jo sutarta Europos Parlamente ir mes siūlysime skaidrinti „Lietuvos geležinkelių“ veiklą, kaip numatyta ketvirtame geležinkelių pakete, kuris iš esmės dokumentas pasirodys jau labai greitai“, - žurnalistams sakė R.Sinkevičius.
„Tai reiškia - išlaikyti vertikaliai integruotą struktūrą“, - pridūrė jis.
Prezidentė Dalia Grybauskaitė ragina Vyriausybę kuo greičiau rasti sprendimą ir tikisi, kad bus apsispręsta iki birželio pradžioje vyksiančio premjero ir Europos Komisijos prezidento susitikimo.
„Komisija reikalauja Lietuvos Vyriausybės per mėnesį priimti sprendimus dėl „Lietuvos geležinkelių“. (...) Nepateikus veiksmų plano, Komisija gali priimti sprendimą atstatyti ruožą ir skirti Lietuvai baudą iki 43 mln. eurų“, - po D.Grybauskaitės ir Rimanto Sinkevičiaus susitikimo sakė prezidentės patarėja Lina Antanavičienė.
|Anot jos, „pasak prezidentės, „Lietuvos geležinkeliai“ elgiasi kaip valstybė valstybėje“.
R.Sinkevičius teigė, kad kaltė dėl tokios padėties tenka geležinkeliams: „Dėl jos visa kaltė tenka „Lietuvos geležinkeliams“.
Jis taip pat neatmetė galimybės nušalinti nuo pareigų geležinkelių vadovą Stasį Dailydką: „Šiek tiek ankstyvas klausimas, bet aš ir tokio dalyko neatmetu“.
EK konkurencijos komisarė Margrethe Vestager (Margreta Vestager) praėjusią savaitę susitikime su R.Sinkevičiumi suteikė Lietuvai mėnesį apsispręsti, kaip elgtis: mokėti baudą ir atstatyti Rengės ruožą arba skaidyti „Lietuvos geležinkelius“.
EK dar pernai liepą pasiūlė tris alternatyvas: atstatyti išardytą ruožą, išskaidyti „Lietuvos geležinkelius“ arba pagerinti susisiekimą su Latvija. Tačiau geležinkeliai tuomet EK pasiūlymus atmetė.