Tranzitas į Karaliaučiaus sritį iš Rusijos, palyginanti su 2014 m. tuo pačiu laikotarpiu, sumažėjo 18 % - 1 mln. tonų, kurie sumažino bendrovės pajamas 6,6 mln. EUR. Didžiausi neigiami pokyčiai stebimi naftos ir jos produktų pervežimuose - jie krito 23 %, arba 0,4 mln. tonų, taip atnešdami įmonei 2 mln. EUR mažesnes pajamas nei pernai. Taip pat ženklų neigiamą pokytį matome mašinų ir jų įrengimų pervežimuose, kurių teikiamos pajamos krito 2,2 mln. EUR.
Reikia išskirti dar dvi krovinių grupes, kurių pervežimų mažėjimas generavo po 1,2 mln. EUR mažesnes įplaukas bendrovei, palyginanti su 2014 metų pirmuoju pusmečiu: maisto produktų ir anglies, kurios atitinkamai krito 24 % arba 0,2 mln. tonų ir 31 % arba 0.3 mln. tonų.
Kai kurių krovinių grupės tiesiog sumažėjo blogėjant ekonominei situacijai Rusijoje, kai kurios yra nukreipiamos aplenkiant Lietuvą, per vidinius Rusijos uostus, o kai kurios apskritai nebegali būti vežamos nei į Rusijos teritoriją, nei tranzitu per šią šalį. Pavyzdžiui, birželio 10 dieną gautas Rusijos Federacijos veterinarijos tarnybos draudimas į Rusiją ar per jos teritoriją vežti JAV pagamintą šaldytą paukštieną.
“Kai kuriose krovinių grupėse matome aiškų mažėjimą, tačiau dėka gero įdirbio šiuos netekimus dalinai kompensuoja Baltarusijos kroviniai”,- teigia Saulius Stasiūnas, krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas.
Tuo tarpu vidiniai pervežimai krito 4 %, o palyginamųjų įplaukų gauta 1 mln. EUR mažiau. Didžioji dalis šio kritimo yra dėl teisminių procesų sustojusiems statybos darbams naudojamos skaldos transportavimo stabdymo. Chemijos produktų pervežimai krito 10 %, 0,2 mln. t. „Didelio pavojaus dėl šių skaičių nematome, teisminiai procesai baigsis, chemijos produkcijos pervežimai mažėjo dėl chemijos pramonės gamyklų remonto, kurie irgi turi pabaigą. Taip pat tikimės vidinių pervežimų augimo nuėmus grūdų derlių“,- viliasi S. Stasiūnas.
Prognozuojama, kad bendros šių metų pirmo pusmečio krovinių vežimo pajamos, palyginanti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, kris 3,5 mln. EUR
Be krovinių vežimo Lietuvos geležinkeliai teikia ir kitas paslaugas, iš kurių gaunamų pajamų mažėjimas taip pat matomas: vagonų nuoma ir naudojimas užsienyje bei riedmenų priežiūra ir remontas.
Pajamos iš vagonų nuomos krito 2,5 mln. EUR. Tai lėmė dvi esminės sąlygos: bendras krovinių ir vagonų poreikio kritimas – rinkose pastebimas vagonų perteklius, taip pat rublio kritimas. Nepadeda ir įvairių šalių taikomi įvairūs draudimai naudoti kitų šalių geležinkelių parko riedmenis taip ginant savo rinką. Riedmenų priežiūra ir remontas šį pusmetį taip pat atnešė 1,5 mln. EUR mažiau pajamų nei pernai. Tam didžiausią įtaką turėjo smukęs rublio kursas ir mūsų įsiliejimas į Euro zoną.
Nepaisant visų praradimų, planuojama, kad pusmečio grynasis pelnas bus dvigubai didesnis, nei praėjusių metų pirmojo pusmečio – 4,2 mln. EUR. Tai buvo pasiekta mažinant sąnaudas, iškovojant naujų krovinių bei didinant kitų paslaugų teikimo apimtis.